Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ook mooi Patrick maar eigenlijk zie ik bij dit soort opnames veel liever de rust van een hele lange sluitertijd
Dat geeft ook meteen dan een extra "iets" aan de foto, een eigen toets zeg maar
Niettegenstaande dit uiteraard weer heel goed is uitgevoerd
Ik vind de sluitertijd en timing net goed hier! Mooi beeld! Ik zou wel het effect op de randen van de bunker verwijderen. Nu komen ze soft uit door de dromerige bewerking, maar ik zou liever het contrast zien van harde lijnen van de bunker tegen de 'zachte' zee.
Geen voorstander van dergelijke golfslag, bedoel de beweging. Zoals Sieg suggereert ; iets rustiger of iets ruwer.
Dank voor je eerlijke mening Raymond [emoji4], zelf vond ik deze de beste, maar gelukkig dat smaken verschillen, als ik tegenwoordig fotos neem van de zee ben ik veel minder geneigd extreme lange sluitertijden te gebruiken, of het is als het abstract bedoeld is, ik zie liever de beweging van het water door de sluiter zo af te stellen dat aaneengesloten lijn effect krijgt, een beetje schilderij achtig, bevriezen vindt ik dan te druk bij een dergelijke wilde zee. Dank voor jullie reacties [emoji4]
Ik vind dit een schitterend beeld.
Het architecturale statische element opgeslorpt door de zee met bijhorende golfslag. (de kracht van de natuur)
Dat stukje achtergebleven beton is een grote meerwaarde in dit beeld en zuigt je mee in de gehele opname.
Mijn allereerste blik in dit beeld ging naar rechtsboven waar ik dacht aan een grote vlek, maar in
werkelijkheid is het een stukje wolk. Persoonlijk zou ik dit weghalen.
Smaken verschillen inderdaad. Ik vind de sluitertijd hier net gepast. Sterke compositie, al zegt mijn buikgevoel me dat een tikkeltje meer ruimte aan de bovenkant het nog beter had gemaakt. Maar ach, dit is "gewoon" een hele mooie
prachtige sluitertijd, inderdaad eens wat anders dan de lange sluitertijd met zijde effect, deze brengt geweldig veel dynamiek mee!!
heel mooie compo ook met rotjse rechtsonder en bunker rechtsboven
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
prachtige sluitertijd, inderdaad eens wat anders dan de lange sluitertijd met zijde effect, deze brengt geweldig veel dynamiek mee!!
heel mooie compo ook met rotjse rechtsonder en bunker rechtsboven
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Comment