Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooi al had ik liever wat meer van de bergen erachter willen zien
Wel aparte kleuren en details, door de bewerking of zijn deze opnames met een smartphone gemaakt ?
Dan had je, vanuit dit punt gezien, een drone nodig denk ik.
Kan toch niet zo ver meer geweest zijn om wat verder in de richting van het hutje te stappen? En wie weet stond daar geen goede schnapps gereed als welkomstdrankje? Dichter bij het hutje ben je al een heel stuk hoger om meer van die mooie bergen te zien denk ik.
PPPpictures heeft gelijk dat om vanuit een hoger standpunt te fotograferen dit alleen kan met een drone.
Dat hutje staat op zo'n 2250m en staat op het hoogste punt. Er zijn alleen rotsen en af en toe wat probeersels tot groen.
Het lijkt niet ver, maar het is er onmogelijk om er in rechte lijn te geraken ... en 't is steiler dan je zou denken. Kijk maar eens hoe klein de mensen rondom de hut zijn.
Achter mij gaat het eerst verder bergaf en dan heb je hele steile rotsen die een muur vormen.
Het enige pad ernaartoe is kronkelend rechtsom en het duurt toch gemakkelijk zo'n 20 minuten om er te geraken. Helemaal rechts in de foto is er nog een klein streepje van dat pad te zien.
Het pad loopt rechts dan nog verder en hoger om een bergwand te beklimmen (hier niet te zien) naar Piz Boe op meer dan 3000m hoogte.
Ongetwijfeld prachtig om te doen, maar de moeilijkheidsgraad lag voor mij veel te hoog.
Aan de kleuren heb ik niks veranderd (de kleuren veranderden die dag wel heel erg op momenten dat er wat bewolking voor de zon trok).
Door het hoge contrast in en het moeilijke licht heb ik wel de hooglichten verzwakt en de schaduwen opgetrokken.
Misschien technisch gezien is er heel wat mis met de foto, maar toen ik daar stond was ik zeer onder de indruk en viel mijn mond open van verbazing en dat probeerde ik een beetje mee te geven.
De schnapps ter plaatse viel tegen, want je kan er alleen maar met contant geld betalen en we waren vergeten naar de bancontact te gaan voor vertrek ... dus zijn we met de skilift een verdieping gezakt en hebben daar lekker gegeten.
ps . Het is daar meer de regio van de prosecco ... en die is er heel lekker
Last edited by philitalia; 3 september 2021, 14:42.
Comment