Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brain in space

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Brain in space

The Cresent nebula of Caldwell 27, NGC6888 soms ook the brain nebula genoemd.
    C27 is te vinden in het sterrenbeeld De Zwaan. Staat momenteel hoog aan de hemel (recht boven een heldere ster = Wega iets meer naar het noorden vind je de Zwaan)
    Deze nevel is visueel ongeveer 3/4 de grootte van de volle maan, doch niet te zien met het blote oog.
    Afstand tot de aarde 5000 lichtjaar, breedte 25 lichtjaar (Het licht heeft m.a.w. 25 jaar nodig om van de ene kant naar de andere kant te raken... best groot)

Deze opname werd met een dual narrowband filter genomen, enkel de lichtfrequenties van OIII (500nm) en Ha (~660 nm) worden doorgelaten.
    Hierdoor wordt al het storende licht geblokkeerd en krijg je ook het zwakke gereflecteerde licht van de zuurstofatomen mooi binnen (blauw groen van kleur).

10 uur belichting in frames van 300,360 en 480 seconden over twee nachten + kalibratie frames
    Camera gain 200, gekoeld op -10°
    Last edited by Rudy M.; 14 augustus 2021, 12:31.
    Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Re: Brain in space

Wauw, mooi en ik vind het altijd leuk om het verhaal erbij te lezen. Een andere wereld
    https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
      Wauw, mooi en ik vind het altijd leuk om het verhaal erbij te lezen. Een andere wereld
      Sluit ik mij bij aan
      http://www.smuttynose.nl

Comment

Mooi Rudy, staat er goed op al mocht er voor mij iets meer contrast inzitten
        Maar bij DSO fotografie is afwerking echt iets op persoonlijke smaak, kan je niet echt een voorbeeld naastleggen

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
        X