Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
ik zie eerder een tekening dan een foto...denk dat mijn beeld van mijn
oude bak me stilaan aan het verlaten is...
Je hoeft helemaal niet meer te posten Sieg....dan zijn er elke week maar 9 plaatsen te begeven in den HOF ....haha...grapke natuurlijk....
Proficiat met je HoFplaat(s)!
Zeer mooi afgewerkt!
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Proficiat Sieg.
Wat een mooi beeld is het en je doet mij denken om de beelden die ik gemaakt heb eens beter te gaan bekijken
en bewerken.
De kleur is gekomen door gebruik te maken van de witlicht filter? Of heb je dit aangepast in de software?
Proficiat Sieg.
Wat een mooi beeld is het en je doet mij denken om de beelden die ik gemaakt heb eens beter te gaan bekijken
en bewerken.
De kleur is gekomen door gebruik te maken van de witlicht filter? Of heb je dit aangepast in de software?
Proficiat met je welverdiende HOF nominatie.
Groetjes,
Dirk
Bedankt Dirk, de kleuren komen zo uit de camera, niks softwarematig aangepast aan de kleuren
Hetgeen je nodig hebt daarvoor is legio mogelijkheden, doch het goedkoopste is een vel "Solar Film" aankopen en deze zelf over de zonnekap vastmaken met wat zelfgemaakte kartonnen ringen.
Deze vellen solar film kan je kopen in verschillende groottes en ook in verschillende sterktes, zo is visueel anders dan fotografie uiteraard.
Zo is de 3.8 geschikt voor fotografie en zo'n vel is naar mijn mening redelijk goedkoop omdat het toch om de veiligheid van je ogen gaat
Hier een linkje wat ik bedoel, https://www.astromarket.org/zonnefil...0x29cm/p,53792, zelf op maat te maken
Je kan uiteraard ook altijd voor een filter op maat gaan ook, nog net iets makkelijker maar wel duurder uiteraard https://www.astromarket.org/zonnewaa...g=Lens+filters
Even de buitendiameter van je zonnekap opmeten en de gepaste filter gebruiken/aankopen
Maar zoal gezegd is zo'n vel Baader astrosolar film heel makkelijk en zelf aan te passen en tevens het goedkoopste
Hopelijk ben je er wat mee Dirk
In verband met de gloed die ik heb rondom de zon, dit is dankzij meerder gestackte belichtingen
grts
Sieg
Last edited by Sieg; 13 juli 2021, 22:23.
Reden: typo
toppertje Sieg, fantastisch beel, en zoals al aangehaald, met zo'n kwaliteit spijtig dat we niet meer te zien krijgen van je, buiten de altijd eerlijke en goede adviezen.
tot maandag wat mij betreft!!
zie je wel ;-) proficiat met deze prachtige HOF!
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Comment