Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
De zwarte stranden van Vik
Collapse
X
-
-
Re: De zwarte stranden van Vik
Ik weet echt niet wat ik moet denken van deze foto en daarom zal ik er niet veel op zeggen.
Waarschijnlijk toch teveel aan de schuivertjes getrokken, witte randen aan de rotsblokken.
Ik denk dat dit beter moet kunnen.
Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.
-
ik denk volgens mij teveel verscherpt waardoor die witte randen ,ook zie ik geen details meer in de donkere delen ,nochtans is de foto op zich heel mooi van compo ,alhoewel ik hier denk dat een 2/3de formaat het beter zou doen alleen al omdat er bovenaan meer ruimte zou ontstaan ,mijn persoonlijke menig hè
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk berichtik denk volgens mij teveel verscherpt waardoor die witte randen ,ook zie ik geen details meer in de donkere delen ,nochtans is de foto op zich heel mooi van compo ,alhoewel ik hier denk dat een 2/3de formaat het beter zou doen alleen al omdat er bovenaan meer ruimte zou ontstaan ,mijn persoonlijke menig hè
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk berichtThe killer beach .....
Niet makkelijk daar, meer bepaald de dynamiek tussen wit en zwart omvatten in één shot. Met welke camera is die foto genomen ?
Geen raw beschikbaar dus, de foto is meteen in jpeg gemaakt. De witte rand rond de rotsen zit (in kleur) ook al in de originele foto, en is allicht een resultaat van het in-camera verscherpen - die krijg ik er dus niet meer uit. ik heb wel een nieuwe bewerking gemaakt. Ietsje minder contrast in de omzetting naar b&w, ietsje strakker uitgesneden ook.
Comment
-
Een 2/3 uitsnede zou ik hier toch mooier vinden(zo krijg je wat meer ruimte bovenaan) en de bewerking van de eerste zou ik laten zoals je origineel.Zo veel mensen, zoveel meningen
Groetjes Francine
Comment
Comment