Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eemnesservaart + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Eemnesservaart + up

    Ik sta hier aan het begin van de Eemnesservaart, (45 min. voor zonsopkomst, 15 sec. belicht).
    De Eemnesservaart werd in 1589 gegraven. Het kanaal loopt van Eemnes door de Eemnesserpolder tot aan de Eemnessersluis en gaat vandaar verder als Buitenvaart, die even ten zuiden van Eemdijk uitmondt in de Eem.


    update: gecropt





    origineel



    Exif:
    Camera Model Canon EOS 40D
    Tv(Shutter Speed) 15
    Av(Aperture Value) 8.0
    ISO Speed 100
    Lens EF17-40mm f/4L USM
    Focal Length 17.0mm


    Rob,
    Last edited by natuurfreak; 21 maart 2021, 08:41. Reden: gecropt.

  • #2
    Re: Eemnesservaart

    Sorry hoor, maar ik vind uw voorgronden steeds te donker.
    Al een geprobeerd om een HDR te maken van 3 of meer foto's?
    Je heb bij 99% van uw foto's steeds gekozen voor een mooie compositie, je zou nu een beetje meer aandacht moeten besteden aan uw belichting.

    Ook bij deze foto heb je een mooie compositie en een mooie lucht.
    Maar waar maak je er niet een keer een 16:9 van?

    Het teveel aan lucht weg en dan lijkt uw landschap wijder dan het is zonder dat het een panorama is.
    Last edited by Red Falcon; 20 maart 2021, 09:49.


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

    Comment


    • #3
      Re: Eemnesservaart

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Sorry hoor, maar ik vind uw voorgronden steeds te donker.
      Thanks.. Red Falcon..
      Het was 45min. voor zonsopgang en dan ga ik er geen daglicht foto van maken...ik vind hem persoonlijk niet te donker...
      Als ik het met je eens zou zijn dan zal ik het zeker aanpassen dat doe ik altijd maar vind hem zo eigenlijk wel prima... dan heb ik toch een andere smaak qua sfeer... die planten voorin zijn idd donker maar voor mij geen toevoeging om daarom de boel op te lichten..



      Rob,

      Comment


      • #4
        Re: Eemnesservaart

        Een hele mooie !!!
        De sfeer van het moment was zeer fraai en dat heb je gepast in beeld gebracht hier, de compo is ook prima !
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Eemnesservaart

          Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
          Thanks.. Red Falcon..
          Het was 45min. voor zonsopgang en dan ga ik er geen daglicht foto van maken...ik vind hem persoonlijk niet te donker...
          Als ik het met je eens zou zijn dan zal ik het zeker aanpassen dat doe ik altijd maar vind hem zo eigenlijk wel prima... dan heb ik toch een andere smaak qua sfeer... die planten voorin zijn idd donker maar voor mij geen toevoeging om daarom de boel op te lichten..



          Rob,
          Rob, ik zit nu al lang genoeg in de fotografie om te beweren dat een foto NOOIT is wat je in werkelijkheid zag.
          Helaas zullen ze nooit een lens of toestel kunnen maken die zich als een oog zal kunnen aanpassen.
          Daarom dat ik zeg, licht die voorgrond iets op en bekijk het het dan eerst.
          Verdorie Rob je ebnt een heel goede fotograaf maar pas je een beetje aan.


          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

          Comment


          • #6
            Re: Eemnesservaart

            Voor mij moet een foto emotie oproepen, hetzij door en apart beeld te laten zien, of door een bepaalde sfeer te creëren, enz.
            "Technisch perfect" staat dus niet in de eisen. Deze foto en belichting doen het goed voor mij, de donkere voorgrond voegt wat toe aan het vroege sfeertje dat in de foto hangt.
            Maar ik volg wel in de opmerking om eens een wat breder formaat te proberen, zoals 16:9. De bovenkant van de foto kan er volgens mij wel af zonder afbreuk te doen aan het geheel.

            Comment


            • #7
              Re: Eemnesservaart

              Oorspronkelijk geplaatst door pppictures Bekijk bericht
              De bovenkant van de foto kan er volgens mij wel af zonder afbreuk te doen aan het geheel.
              Ik heb wat van de bovenkant afgehaald..


              Rob,

              Comment


              • #8
                Re: Eemnesservaart

                ik hou het bij het origineel , vind hem heel mooi en vol sfeer

                Comment


                • #9
                  Re: Eemnesservaart

                  Zonder twijfel het origineel hoor Rob
                  Ook qua belichting is deze op mijn scherm perfect, er zit nog meer dan voldoende detail in en toch donker genoeg om het realistisch te laten zien
                  Mooie opname

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eemnesservaart

                    Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    ik hou het bij het origineel , vind hem heel mooi en vol sfeer
                    Me Too.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eemnesservaart

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Zonder twijfel het origineel hoor Rob
                      Ook qua belichting is deze op mijn scherm perfect, er zit nog meer dan voldoende detail in en toch donker genoeg om het realistisch te laten zien
                      Mooie opname

                      grts
                      Sieg
                      Volledig mee eens
                      Groeten Andre

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eemnesservaart + up

                        knap beeld. Ik hou het bij de eerste input.
                        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eemnesservaart + up

                          Een mooie voor mij Rob, ik zou het bij de originele houden vind deze toch de mooiste van compo en sfeer de voorkant mag toch donker zijn, hier stoort het niet omdat het geen grote donkere massa is
                          Zo veel mensen, zoveel meningen
                          Groetjes Francine

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eemnesservaart + up

                            Voor mij ook graag het originele beeld, om samen te genieten van de mooie kleuren en zeker van het mooie blauw...
                            grt
                            Gerrit

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eemnesservaart + up

                              Voor mij moest je helemaal geen aanpassing doen aan het formaat.
                              Het originele is een pareltje, volledig in balans betreffende belichting en kleuren.
                              Dat je voorgrond er donker uitziet is meer dan normaal, en zoals het nu is heb je heel mooie donkere spiegels in het water van de grassen.

                              Een beeld die volledige rust uitstraalt, heerlijk.

                              Groetjes,
                              Dirk

                              Comment

                              Working...
                              X