Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schapen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Schapen...

Nog een hele oude foto afgestoft...

Op de een of andere manier moet ik bij het zien van deze foto (qua look) denken aan een oud Hollands schilderijtje.

Het was mijn eerste landschapslens (prime 20mm) die ik later heb ingeruild voor de canon 17-40L, kwalitatief is de foto niet met de moderne lenzen/apparatuur te vergelijken.. maar kan een foto ook genoeg zijn als het een bepaald gevoel oproept of moet hij daarbij ook altijd technisch perfect zijn?

Exif:
    Camera Model Canon EOS 350D DIGITAL
    Tv(Shutter Speed) 1/40
    Av(Aperture Value) 4.0
    Focal Length 20.0mm

Rob,

Re: Schapen...

Mooi zo met die Paulus Potter kleuren.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En het "zwarte" schaap van de groep staat in 't midden...
      Voor mij is de ziel van een foto belangrijker dan de technische perfectie.
      grt
      Gerrit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
        grt
        Gerrit
        Dezelfde mening toegedaan !
        De ouderdom staat er niet op en heeft geen belang als de foto maar verhalend is en 'goed leesbaar' zoals deze.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Thanks...

Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
          grt Gerrit
          Dat is mooi gezegd...

Rob,

Comment

Mooie foto. Doet inderdaad wat aan een oud hoĺlands schilderijtje denken.
            En ik heb liever en foto waarbij ik iets voel dan een technisch perfecte maar nietszeggende.
            Bovendien, als het van de moderne apparatuur zou afhangen dan zouden we alle meesterwerken uit de analoge fotografie, en gemaakt met oude, allesbehalf perfecte lenzen, moeten afschrijven? Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
              Mooie foto. Doet inderdaad wat aan een oud hoĺlands schilderijtje denken.
              En ik heb liever en foto waarbij ik iets voel dan een technisch perfecte maar nietszeggende.
              Bovendien, als het van de moderne apparatuur zou afhangen dan zouden we alle meesterwerken uit de analoge fotografie, en gemaakt met oude, allesbehalf perfecte lenzen, moeten afschrijven? Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
              Thanks wigelII, ik ben het zeker eens met wat je schrijft...

Rob,

Comment

we zijn een beetje verslaafd aan de perfectie maar soms wordt idd het oproepend gevoel vergeten , buiten dat ik hem iets te warm afgewerkt vind ,vind ik het totaal beeld heel mooi ,en doet mij denken aan een bijna Wales landschap met de schapen in de heuvels ,mooi

Comment

Ik vind het een heel mooi evenwichtig beeld.
                  Denk een stukje lucht eraf dat het beeld nog krachtiger wordt.

Groetjes,
                  Dirk

Comment

Working...
                  X