Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
PS: Bij ons in de polder, krijgen de boeren een bonus als ze de koeien in de wei laten lopen.
grt,bouk.
Bij ons zijn de meeste boeren verdwenen... boerderijen zijn vaak opgekocht en omgebouwd tot villa.. in de polder lopen nog nauwelijks koeien... de meeste weilanden staan hier leeg..
Ik heb vroeger veel bij de boer gewerkt, koeien melken, verkampen... etc. etc..
In de polder is het nu best een grauwe bedoeling zonder al die koeien.. zal mijn niks verbazen als dat gebied in de toekomst van bestemmingsplan veranderd en dat daar woonwijken worden gebouwd... Bij mij vlakbij zijn al meerdere prachtige weilanden waar veel vogelsoorten kwamen tot woonwijk omgebouwd. De mens rukt op...
mooie weergace van een rustig tafereeltje. Vind de grassen op de voorgrond wel wat storen persoonlijk, had hem iets hoger genomen denk ik, dan waren ze iets subtieler als voorgrond denk ik...
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Even een kleine bemerking bij deze foto...Het aantal koeien in België en Nederland is niet geminderd hoor, het aantal boeren wel. De koeien zijn er nog maar worden om economische redenen het
ganse jaar op stal gehouden, mestspreiding, voeding en melkproductie (door de robot) spelen een belangrijke rol. Landbouw is een industrie geworden. Een goede verzorging van de koeien resulteert in een hogere melkproductie en dat kan best op stal. Er zijn koeien die per dag 60 tot 90 kg melk produceren. Er zijn inderdaad melkerijen die een bonus aan de boer betalen als zijn koeien minstens zoveel uren per dag op de wei lopen. De boter van die wei-koeien is van kleur veel geler door het caroteen gehalte van vers gras (vooral in het voorjaar) Kwaliteit is hetzelfde...)
PS. @natuurfreak: op je foto zijn het geen koeien maar jonge stiertjes...
Comment