Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uit de archieven afgestoft...+ up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Uit de archieven afgestoft...+ up

Zonsondergang Gooimeer...

Een oude foto uit de archieven afgestoft... vroeger had ik alleen de standaard software van canon, maar nu heb ik al jaren Photoshop Elements dan kun je wat makkelijker oude foto's toonbaar maken... hoewel hier niet zo gek veel aan is gedaan..

Het donkere deel in de voorgrond is het zand van de bodem... het is daar heel ondiep..

update meer verscherpte versie.... denk dat er niet meer uit te halen is..

exif:

Camera Model Canon EOS 350D DIGITAL
    Shooting Mode Manual Exposure
    Tv(Shutter Speed) 1/13
    Av(Aperture Value) 10
    ISO Speed 100
    Lens 17.0 - 40.0mm
    Focal Length 17.0mm

Rob,
    Last edited by natuurfreak; 7 maart 2021, 13:23.

Re: Uit de archieven afgestoft... ☺

Heel mooi en mijn kop off T.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

heel mooi al heb ik het gevoel dat ik wat scherpte mis , maar dat zou natuurlijk ook aan de ouderdom liggen en soort lens /camera je toen gebruikte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
        heel mooi al heb ik het gevoel dat ik wat scherpte mis , maar dat zou natuurlijk ook aan de ouderdom liggen en soort lens /camera je toen gebruikte
        Thanks bobatje...

Ik heb hem nu meer verscherpt.... ik zie niet zoveel verschil, dus ik denk dat er niet meer uit te halen is... ik ben nu al verder gegaan dan dat ik normaal doe..

Rob,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
          Thanks bobatje...

Ik heb hem nu meer verscherpt.... ik zie niet zoveel verschil, dus ik denk dat er niet meer uit te halen is... ik ben nu al verder gegaan dan dat ik normaal doe..

Rob,
          dank voor de up ,maar zoals je zelf zegt is er waarschijnlijk niet meer uit te halen ,ook ik kom dit tegen ,soms heb ik zin om mijn oude foto's te bewerken maar heel veel besef ik dat ik er niet uithaal wat ik wil .

Toen was dit goed ,maar we zijn verwend door nieuwer en beter materiaal en daarbij de nabewerking software die veel uitgebreider is ,maar het is vooral de oude camera spiegelreflex /lens in de digitale beginperiode .

In de analoge tijd was dat verschil niet zo groot, het ging niet af van de sensor ,die er niet was .

Camera's werden beter door uitgebreidere opties toen ,zoals AF en automatische belichting verder niet ,de basis bleef altijd hetzelfde het filmrolletje dat belicht werd .

Comment

dank voor de up ,maar zoals je zelf zegt is er waarschijnlijk niet meer uit te halen ,ook ik kom dit tegen ,soms heb ik zin om mijn oude foto's te bewerken maar heel veel besef ik dat ik er niet uithaal wat ik wil .

Toen was dit goed ,maar we zijn verwend door nieuwer en beter materiaal en daarbij de nabewerking software die veel uitgebreider is ,maar het is vooral de oude camera spiegelreflex /lens in de digitale beginperiode .

In de analoge tijd was dat verschil niet zo groot, het ging niet af van de sensor ,die er niet was .

Camera's werden beter door uitgebreidere opties toen ,zoals AF en automatische belichting verder niet ,de basis bleef altijd hetzelfde het filmrolletje dat belicht werd .
            toen ik die schotse hooglanders aan het fotograferen was stopte een auto en die man kwam naar mij toe en maakte een praatje... hij had een set (camera + lens) van ruim 8000 euro... een Canon systeemcamera R5. Ik heb nog geen spec gelezen van deze camera maar hij had het over een super dynamisch bereik en meerdere belichting in 1 foto.. ook een stack functie.. dat is een hele verbetering t.o.v. vroegere camera's... geen spiegel en heel stil, dat kon hij goed in een kerk voor trouwfoto's gebruiken.. Ik denk dat ik hem wel wil ruilen voor een 350D

Mijn 5D mark II is al verouderd... maar voldoet nog prima voor wat ik wil...

Rob,

Comment

toen ik die schotse hooglanders aan het fotograferen was stopte een auto en die man kwam naar mij toe en maakte een praatje... hij had een set (camera + lens) van ruim 8000 euro... een Canon systeemcamera R5. Ik heb nog geen spec gelezen van deze camera maar hij had het over een super dynamisch bereik en meerdere belichting in 1 foto.. ook een stack functie.. dat is een hele verbetering t.o.v. vroegere camera's... geen spiegel en heel stil, dat kon hij goed in een kerk voor trouwfoto's gebruiken.. Ik denk dat ik hem wel wil ruilen voor een 350D

Mijn 5D mark II is al verouderd... maar voldoet nog prima voor wat ik wil...

Rob,
              ik had ooit de 5DII nadien de 5DIII nu onlangs ben ik overgeschakeld naar de IV en het was al een groot verschil tussen de II en de III maar nu is het verschil nog groter en vooral op dynamisch bereik ik maak nog zelden een blend ,ik weet ook iemand die nu met de R5 werkt ,maar het is toch al duur speelgoed ,ik blijf meestal een generatie achter omdat ik altijd alles 2de hands koop ,dan doe veel duizenden euro's profijt ,mijn laatste aankoop de IV had 3000 kliks

Comment

ik had ooit de 5DII nadien de 5DIII nu onlangs ben ik overgeschakeld naar de IV en het was al een groot verschil tussen de II en de III maar nu is het verschil nog groter en vooral op dynamisch bereik ik maak nog zelden een blend ,ik weet ook iemand die nu met de R5 werkt ,maar het is toch al duur speelgoed ,ik blijf meestal een generatie achter omdat ik altijd alles 2de hands koop ,dan doe veel duizenden euro's profijt ,mijn laatste aankoop de IV had 3000 kliks
                Thanks voor deze info...

ik denk dat ik in de toekomst ook nog een update ga nemen naar een 5DIII of IV .. ook 2e hands.. maar voor macro voldoet de 5DII nog prima omdat ik daar niet met blends te maken krijg.. maar voor landschap is dat een ander verhaal maar dat is bij mij een ondergeschikt onderdeel, (op het moment).. Ik heb 2018, 2019 en 2020 heel weinig aan fotografie gedaan.. dus eerst maar eens kijken of het fotografie-vlammetje blijft branden voordat ik op nieuw spul overstap... Maar wel goed om te horen dat de hogere 5D reeks een verbetering is..

Rob,

Comment

Re: Uit de archieven afgestoft...+ up

yep, de moite om hem onder het stof te halen, zalige lucht; kleuren, mooie boeien als onderwerp!!
                  de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                  Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Rustige beeldje met mooie kleurtjes.
                    De up ziet er het beste uit voor mij.

Groetjes,
                    DIrk

Comment

Thanks voor deze info...

ik denk dat ik in de toekomst ook nog een update ga nemen naar een 5DIII of IV .. ook 2e hands.. maar voor macro voldoet de 5DII nog prima omdat ik daar niet met blends te maken krijg.. maar voor landschap is dat een ander verhaal maar dat is bij mij een ondergeschikt onderdeel, (op het moment).. Ik heb 2018, 2019 en 2020 heel weinig aan fotografie gedaan.. dus eerst maar eens kijken of het fotografie-vlammetje blijft branden voordat ik op nieuw spul overstap... Maar wel goed om te horen dat de hogere 5D reeks een verbetering is..

Rob,
                      Just my five cents. Er is ook een enorme verandering in gewicht met de nieuwere hybride camera's (bedankt zeggen nek en rug). Ik ben net met de Canon R6 gestart. De videozoeker is wel even wennen, maar een stille en trilvrije ontspanner is heel leuk om hebben. Nu nog de leercurve...
                      Ik vind jouw foto (en niet alleen de deze trouwens) heel mooi. Je hebt gelijk dat je jouw archief oppoetst. De emotie hangt voor mij niet enkel af van de technische perfectie.
                      Groetjes,
                      Xavier
                      Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                      Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
                      Laat de commentaren maar komen.

Comment

Thanks..

Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortsel Bekijk bericht
                        Just my five cents. Er is ook een enorme verandering in gewicht met de nieuwere hybride camera's (bedankt zeggen nek en rug). Ik ben net met de Canon R6 gestart. De videozoeker is wel even wennen, maar een stille en trilvrije ontspanner is heel leuk om hebben. Nu nog de leercurve...
                        Ik vind jouw foto (en niet alleen de deze trouwens) heel mooi. Je hebt gelijk dat je jouw archief oppoetst. De emotie hangt voor mij niet enkel af van de technische perfectie.
                        Groetjes,
                        Xavier
                        Thanks Xavier...

Lijkt mij wel een topcamera die je nu hebt...

Ik denk dat bij de nieuwe camera's een beter dynamisch bereik op zich wel een interessante verbetering is (voor landschapsfotografie) maar je kan dat natuurlijk ook nog achteraf oplossen met lagen/maskers mocht dat nodig zijn.. Op dit moment speel ik nog niet met de gedachten voor een andere camera, misschien nog een 2e camera (tweede hands) erbij zodat ik mijn MP-E 65mm er altijd op kan laten zitten omdat daar de stofjes op de sensor zeer goed zichtbaar zijn en hoe minder ik wissel hoe beter..

Ik doe zelf veel aan macro waarbij de camera voor mij persoonlijk niet zoveel toeters en bellen hoeft te hebben, de 5D mark II voldoet buitengewoon prima voor mijn type fotografie.. met een duurdere camera betaal ik voor nieuwe snufjes die ik nu niet mis..

Rob,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
                          yep, de moite om hem onder het stof te halen, zalige lucht; kleuren, mooie boeien als onderwerp!!
                          Zo zie en voel ik het ook !
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ik mis precies een beetje een aandachtspunt om me op te focussen maar ik vind hem toch mooi door de sfeer en de kleurschakeringen.

Comment

Working...
                            X