Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windmolens bij zonsondergang (drone)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Windmolens bij zonsondergang (drone)

    Variaties op eenzelfde thema. Welke versie vinden jullie het meest geslaagd, en wat kan er beter?
    Alle meningen en adviezen welkom.






  • #2
    Re: Windmolens bij zonsondergang (drone)

    De kwaliteit kan ik van op mijn gsm niet goed beoordelen maar qua beeld vind ik de eerste de mooiste (idealiter stond de windmolen nog iets meer naar links maar ik vind dit ook een mooi beeld).
    www.erikthomas.be

    Comment


    • #3
      Re: Windmolens bij zonsondergang (drone)

      Mooi en ook knap gedaan.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Windmolens bij zonsondergang (drone)

        ik vind de 1e de betere mede omdat de zon zo mooi tussen de wieken door komt..
        ik heb 0,0 procent verstand van drones, ik heb me daar nog helemaal niet in verdiept... maar kun je bijv. vanaf de grond je compositie bepalen als de drone in de lucht zit bijv. door een live view?



        Rob,

        Comment


        • #5
          Re: Windmolens bij zonsondergang (drone)

          Je krijgt inderdaad op je controller/smartphone het beeld dat de dronecamera ziet. Daar kan je dan ook de traditionele dingen kiezen zoals iso, sluitertijd, witbalans. Het diafragma is bij mijn drone vast, maar er zijn drones waar je ook dat kan kiezen.

          Comment


          • #6
            Re: Windmolens bij zonsondergang (drone)

            Oorspronkelijk geplaatst door pppictures Bekijk bericht
            Je krijgt inderdaad op je controller/smartphone het beeld dat de dronecamera ziet. Daar kan je dan ook de traditionele dingen kiezen zoals iso, sluitertijd, witbalans. Het diafragma is bij mijn drone vast, maar er zijn drones waar je ook dat kan kiezen.
            okey thanks...

            Het is weer een hele andere wereld die je te zien krijgt zo van bovenaf...


            Rob,

            Comment


            • #7
              Re: Windmolens bij zonsondergang (drone)

              hier komt mijn trapladder enkele treden te kort voor mij de 2de foto omdat ik de stand van de wieken het mooist vind ,hoewel ik de aparte beelden van een drone heel goed kan appreciëren, doordat ze heel apart zijn en vooral mooie abstracte vormen kan vastleggen ben ik geen fan van drones ,ik erger er mij vooral aan als ik op stille fotografische plaatsen sta nu tegenwoordig een zwerm bijen boven mijn hoofd hangt te zoemen !

              Comment


              • #8
                Re: Windmolens bij zonsondergang (drone)

                Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                hier komt mijn trapladder enkele treden te kort voor mij de 2de foto omdat ik de stand van de wieken het mooist vind ,hoewel ik de aparte beelden van een drone heel goed kan appreciëren, doordat ze heel apart zijn en vooral mooie abstracte vormen kan vastleggen ben ik geen fan van drones ,ik erger er mij vooral aan als ik op stille fotografische plaatsen sta nu tegenwoordig een zwerm bijen boven mijn hoofd hangt te zoemen !
                Je hebt daar helemaal gelijk in en het is een van de verantwoordelijkheden van een drone operator daar rekening mee te houden. Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij een van de redenen was om voor de Parrot Anafi te kiezen. Die is 10dB stiller dan bvb de DJI Mavic Air, wat subjectief 10x stiller is (3dB is 2x stiller). Dat is het verschil tussen een drone die opvalt omdat je hem hoort, en een drone die je pas ziet als je ernaar gaat zoeken omdat je mij ziet met een controller in de hand. Maar zelfs dan kies ik ervoor om niet op te stijgen als dat teveel zou storen. Naast een windturbine of over zee is dat meestal geen probleem. Maar bvb vorige zomer kwam ik na drie uur klimmen bovenop een bergtop aan. Prachtige dronelocatie voor wat filmshots. Maar er zaten daar ook andere mensen, te genieten van de rust. Ben dus niet opgestegen.

                Comment


                • #9
                  Re: Windmolens bij zonsondergang (drone)

                  Oorspronkelijk geplaatst door pppictures Bekijk bericht
                  Je hebt daar helemaal gelijk in en het is een van de verantwoordelijkheden van een drone operator daar rekening mee te houden. Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij een van de redenen was om voor de Parrot Anafi te kiezen. Die is 10dB stiller dan bvb de DJI Mavic Air, wat subjectief 10x stiller is (3dB is 2x stiller). Dat is het verschil tussen een drone die opvalt omdat je hem hoort, en een drone die je pas ziet als je ernaar gaat zoeken omdat je mij ziet met een controller in de hand. Maar zelfs dan kies ik ervoor om niet op te stijgen als dat teveel zou storen. Naast een windturbine of over zee is dat meestal geen probleem. Maar bvb vorige zomer kwam ik na drie uur klimmen bovenop een bergtop aan. Prachtige dronelocatie voor wat filmshots. Maar er zaten daar ook andere mensen, te genieten van de rust. Ben dus niet opgestegen.
                  tof dat je daar rekening mee houd ,de meeste doen dat niet

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windmolens bij zonsondergang (drone)

                    Nog eentje van dezelfde avond, maar dit keer een 'still' van een video.
                    Nu nog vinden hoe ik dit soort beelden als foto kan maken...



                    Comment


                    • #11
                      Re: Windmolens bij zonsondergang (drone)

                      deze laatste heeft mijn absolute voorkeur wegens de bakken sfeer die erin zitten, en ook de wieken op de voorgrond die het geheel mooi kadreren!! zon is wel wat overbelicht en heeft minder een sterretje (zal moeilijk worden als je diafragma niet zelf kan zetten naar bv. 14) maar geheel komt me toch het mooiste over!
                      de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                      Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windmolens bij zonsondergang (drone)

                        Voor mij de tweede vanwege de beste compo
                        Jochenvde Photography
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windmolens bij zonsondergang (drone)

                          Fotografie die we hier nog niet veel zien.
                          Verdienstelijke pogingen waarvan de 2de mij het meeste aanspreekt.

                          Groetjes,
                          DIrk

                          Comment

                          Working...
                          X