Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hondsbossen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Hondsbossen

Last edited by Inu; 4 maart 2021, 22:12.

Re: Hondsbossen

Ik vind deze foto niks bijzonders.
    Je had beter een verticale stand gekozen dan had je waarschijnlijk de boomtoppen erop, nu heb je een oninteressante rechtse kant op de foto.
    Waar je wel goed in geslaagd zijt is de belichting, kleuren en scherpte en geen vegnetering in de hoeken te zien.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Blijf hier zoeken naar een onderwerp//?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

de compo is hier de hoofdreden waarom deze foto minder aanspreekt , rechts is idd niets te beleven terwijl het links overdruk is ,het zijn kleine dingen maar bepalen wel het beeld ,zoals de afgesneden grassen vooraan ,stapje achterwaarts om deze los te maken van het kader ,boomtoppen hetzelfde en heel miss kon je de wegel gebruiken als inleiding en diepte maker ,dus het geheel meer naar links gericht ,ik zou ook het exif in de foto laten ,is gemakkelijker om een foto te beoordelen ,belichting en scherpte zit goed

Comment

Ieder zijn zienswijze uiteraard

Nochtans zijn er twee wegen die je naar het bosgedeelte leiden.
          De weg onderaan start uit de hoek.

Tja t'is maar wat natuur uiteraard. De personen achteraan behoren immers tot het decor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Inu Bekijk bericht
            Ieder zijn zienswijze uiteraard

Nochtans zijn er twee wegen die je naar het bosgedeelte leiden.
            De weg onderaan start uit de hoek.

Tja t'is maar wat natuur uiteraard. De personen achteraan behoren immers tot het decor.
            idd ieder zijn zienswijze ,dan is het nutteloos dat ik de moeite om te helpen en tips te geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              idd ieder zijn zienswijze ,dan is het nutteloos dat ik de moeite om te helpen en tips te geven
              Sorry maar dat heb je me niet horen zeggen

Comment

Sorry maar dat heb je me niet horen zeggen
                Dan had ik hetzelfde begrepen zoals bopatje en ben het volmondig met hem eens.
                Van mij hoor je niks meer tenzij: "Wat baten licht en bril als de uil niet lezen wil".

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Blijkbaar is een discussie aangaan moelijk. Eénrichtingsverkeer

Comment

Technisch in orde, over de compositie valt wel wat te zeggen.
                    Tja, blijf in ieder geval proberen.
                    Laat je niet afschrikken door de harde commentaren van sommige oude knarren, maar leer er van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      technisch in orde, over de compositie valt wel wat te zeggen.
                      Tja, blijf in ieder geval proberen.
                      Laat je niet afschrikken door de harde commentaren van sommige oude knarren, maar leer er van.
                      "just"

Comment

Technisch misschien ok, maar de foto doet me weinig. Niet eentje die ik zou weerhouden voor het jaaralbum. Er zit te weinig spanning in deze foto, geen duidelijk onderwerp ook.
                        Maar ik denk wel dat dezelfde plek wel een interessante foto kan opleveren, als je je camera laag tegen de grond houdt, dicht tegen een van de bomen links van dat zandweggetje.
                        Dat creëert diepte en spanning in het beeld.

Comment

Blijkbaar is een discussie aangaan moelijk. Eénrichtingsverkeer
                          Geen eenrichtingsverkeer, alleen wat respect voor de gegeven tips, naderhand doet je natuurlijk ermee wat je wilt, maar ook zo heb ik veel bijgeleerd, hou rekening als je een foto toont aan iemand anders dat die persoon de foto soms helemaal anders bekijkt dan jij, een foto moet overkomen. Als je jou foto bij oordeel plaatst wil dit zeggen dat je open staat om geholpen te worden om beter te worden, neem die gegeven info en tips ter harte en leer er uit [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                            Geen eenrichtingsverkeer, alleen wat respect voor de gegeven tips, naderhand doet je natuurlijk ermee wat je wilt, maar ook zo heb ik veel bijgeleerd, hou rekening als je een foto toont aan iemand anders dat die persoon de foto soms helemaal anders bekijkt dan jij, een foto moet overkomen. Als je jou foto bij oordeel plaatst wil dit zeggen dat je open staat om geholpen te worden om beter te worden, neem die gegeven info en tips ter harte en leer er uit [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
                            Ik sluit me hierbij aan

Graag sluit ik de niet foto-gebonden discussie af

Comment

Je hebt al goede tips gekregen en dat zal je verder helpen
                              Het is niet makkelijk om gefundeerde commentaren te krijgen van goede fotografen op een foto van jezelf en dat zij deze compleet anders bekijken.
                              Dat is logisch uiteraard, jij kijkt naar de foto en denkt aan het moment dat je er zelf stond, andere personen kijken naar deze foto volledig onbevooroordeeld
                              En dat laatste laat het nu juist toe om opbouwende commentaren te kunnen krijgen hier op het forum
                              Als je wat tegen kritiek kan dan kan je hier héél veel leren, soms komt die kritiek hard aan maar dat heb je nu eenmaal met geschreven tekst, ook dat vat iedereen anders op.
                              Dus de meesten hier bedoelen het goed hoor en willen enkel helpen

grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                              X