Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hei en lucht.... meer niet... + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Hei en lucht.... meer niet... + update

Deze had ik ook nog in mijn oude archief, ik liep op de hei en toen ontstond deze aparte/mooie en ook ietwat dreigende lucht.. gelukkig was ik al met mijn camera op pad..

ik vermoed dat het regenboog-achtig gekleurde streepje een bijzon is? Verder is er niet veel te zien op de foto dan hei en lucht.... hoop dat hij toch nog het bekijken waard is..

Update: met schaduw hooglichten tool de heide wat lichter gemaakt..

origineel...

exif:
    Camera Model Canon EOS 350D DIGITAL hier ben ik mee begonnen met mijn foto-avontuur...
    Av(Aperture Value) 9.0
    Exposure Compensation 0
    ISO Speed 100
    Lens 17.0 - 40.0mm
    Focal Length 19.0mm

Rob,
    Last edited by natuurfreak; 20 februari 2021, 14:35. Reden: voorgrond lichter gemaakt.

Re: Hei en lucht.... meer niet...

Je hebt hier een mooi shot gemaakt die toch nog wat Photoshop werk nodig heeft om er een pracht exemplaar van te maken.

Heel goede compo met die machtige lucht en de heide bloemetjes maken het af.
    Maar voor mij is de aandachtstrekker die schilderachtige witte wolk in het midden bovenaan.
    Ook het oranje tegen de horizont draagt bij tot deze kleurrijke prent.
    Knap en vooral scherp waargenomen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Je hebt hier een mooi shot gemaakt die toch nog wat Photoshop werk nodig heeft om er een pracht exemplaar van te maken.

Heel goede compo met die machtige lucht en de heide bloemetjes maken het af.
      Maar voor mij is de aandachtstrekker die schilderachtige witte wolk in het midden bovenaan.
      Ook het oranje tegen de horizont draagt bij tot deze kleurrijke prent.
      Knap en vooral scherp waargenomen.
      Thanks....Red Falcon

ik weet nooit zo goed hoe ver ik moet gaan qua nabewerking...maar als mensen zich geroepen voelen om er een mooier exemplaar (qua nabewerking) van te maken dan mag dat van mij... zou wel handig zijn als ze erbij zeggen wat ze gedaan hebben...

maar wat ook kan is vertellen aan welke schuifjes ik nog zou kunnen draaien om hem mooier te maken....

Rob,

Comment

Heel mooi dit natuurspektakel vastgelegd Rob
        Veel werk is er niet meer aan de opname, enkel de heide zelf mag wat meer licht en meer punch krijgen, dan is m volledig af

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Heel mooi dit natuurspektakel vastgelegd Rob
          Veel werk is er niet meer aan de opname, enkel de heide zelf mag wat meer licht en meer punch krijgen, dan is m volledig af

grts
          Sieg
          Ik heb de boel wat opgelicht met schaduw hooglichten... het zou ongetwijfeld nog beter/mooier kunnen... maar durf ook weer niet te ver te gaan met nabewerking..

maar als er nog wat te verbeteren valt hoor ik het graag... welke schuif gebruik jij voor meer punch? bedoel je contrast?

Rob,
          Last edited by natuurfreak; 20 februari 2021, 14:42.

Comment

Ik ga voor de update. Mooie lucht die hier de aandacht trekt, en de bloemen zijn mooi in balans hiermee
            Jochenvde Photography
            Flickr

Comment

De update is prachtig!
              www.erikthomas.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                Thanks....Red Falcon

ik weet nooit zo goed hoe ver ik moet gaan qua nabewerking...maar als mensen zich geroepen voelen om er een mooier exemplaar (qua nabewerking) van te maken dan mag dat van mij... zou wel handig zijn als ze erbij zeggen wat ze gedaan hebben...

maar wat ook kan is vertellen aan welke schuifjes ik nog zou kunnen draaien om hem mooier te maken....

Rob,
                Rob, ik heb uw foto bewerkt in Photoshop CC en enkel "Doordrukken" en "Tegenhouden" gebruikt om de wolken wat dramatischer te maken.
                "Tegenhouden" hen ik gebruikt om de heidebloemen meer naar voren te brengen.
                Met deze twee borstels heb je telkens 3 mogelijke instellingen en die zijn; schaduwen, middentonen en hooglichten.
                Je kiest uit deze drie wat je wil versterken of omgekeerd.
                Dit is simpel uitgelegd maar eist toch wel wat oefenen om tot een tevreden resultaat te komen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Rob, ik heb uw foto bewerkt in Photoshop CC en enkel "Doordrukken" en "Tegenhouden" gebruikt om de wolken wat dramatischer te maken.
                  "Tegenhouden" hen ik gebruikt om de heidebloemen meer naar voren te brengen.
                  Met deze twee borstels heb je telkens 3 mogelijke instellingen en die zijn; schaduwen, middentonen en hooglichten.
                  Je kiest uit deze drie wat je wil versterken of omgekeerd.
                  Dit is simpel uitgelegd maar eist toch wel wat oefenen om tot een tevreden resultaat te komen.
                  Thanks Red Falcon... ik had deze tool nooit eerder gebruikt... weer wat bijgeleerd...

Rob,

Comment

heel mooi die heide weergegeven , ik vind ze beide goed al heb ik een lichte voorkeur voor de up

Comment

Wat een prachtige waarneming mocht je hier vastleggen.
                      De up is schitterend geworden. Er zit heel veel verborgen in deze opnamen.

Groetjes,
                      Dirk

Comment

Re: Hei en lucht.... meer niet... + update

hei en lucht, meer heeft een mens niet nodig
                        en toch mis ik een beetje een onderwerp in deze foto, het is iets tre veel ronddwalen over de overigens prachtige kleuren. Vraag me af of je een sterkere foto zou gemaakt hebben als je iets dichter bij het boompje was gegaan en dat iets prominenter in beeld had gebracht als eycatcher.
                        maar de vraag is natuurlijk of dat zopmaar kon he...
                        just a thought...
                        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Working...
                        X