Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Schitterend landschap en het juiste moment afgewacht Raymond
Mss had ikzelf de sneeuw wat witter afgewerkt, kwestie van smaak uiteraard
In ieder geval een knappe opname
Schitterend landschap en het juiste moment afgewacht Raymond
Mss had ikzelf de sneeuw wat witter afgewerkt, kwestie van smaak uiteraard
In ieder geval een knappe opname
grts
Sieg
Ik heb een keuze gemaakt tussen 2 foto's Sieg, de andere is iets witter. Soms is het moeilijk om je gevoelens ook in beeld te tonen. Als je deze wil kopen ; de wittere zal dan iets duurder zijn
Prachtig landschap en foto. Niet zo wild enthousiast over de wolk (is die uitgebrand?)...
Wat die (tover)wolk betreft : Het felle licht in de wolk is de oorzaak van de zon die net achter die wolk schijnt en waarop ik toen heb gewacht. Het resultaat vond ik zo overdonderend en apart vanwege de mystische sfeer en het contrast. Ik ga dus niet van mijn visie afwijken want dan verdwijnt ook het toverachtige in dit beeld. En wie nog twijfelt dat deze overbelicht dat de zon daar niet de oorzaak van is moet eens naar de verdonkering kijken achteraan in de vallei, een vlek die ik wat heb moeten oplichten (schaduwvlek door toedoen van de zon). Voor mij blijft er een verschil tussen overbelichting van bepaalde delen of elementen en functionaliteit. Ik ben wel zeer geboeid door, en geÏnteresseerd naar de visies van de kijkers waarvoor dank ! Gelukkig mogen we onze meningen delen
Heerlijk landschap waar ik nu wel HEEL GRAAG zou willen zitten (liefst op skilatten dan).... ik begrijp de overbelichting na je uitleg wat beter, en inderdaad, overbelichting is geen tabie, mag soms zeker aan bod komen... persoonlijk zou ik nog eens kijken of je niet een klein beetje groen uit de witbalans kan halen, maar das ook persoonlijk en iedereen heeft een andere natuurlijke witbalans...
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Een mooi beeld van een mooi landschap alleen komt deze bij mij te groen over, de sneeuw is niet wit, er ligt precies een geel-groene zweem over,
ik zou dit toch nog eens bekijken want het is echt een mooie
Comment