Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwaar weer + Up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Zwaar weer + Up

Zware toestanden aan het Schulensmeer....een Z/W geprobeerd...

010221DSC_8211-bd-webzw - Copy
    by Freddy Houtmeyers, on Flickr

update :
    Dank u wel voor de tips ...pff...heb van alles geprobeerd....uiteindelijk ben ik van in het begin herstart : ttz : kleurfoto in lightroom witbalans
    en uitsnede, ruis onderdrukking en verscherping toegepast ...dan radiaal filter toegepast op het meest belichte linkse deel.....opgeslagen als
    een bestandskopie (groot formaat) geopend in fotoshop en daar de nik.col filters gebruikt de silver efex pro2 om de zwart wit omzetting te doen....
    en dan heb ik verder nog wat liggen prutsen zoals black fly omschreef ...maar lukte me niet goed...ook de uitleg van Johan in lightrool direct proberen
    te doen....maar hier liep ik al direct vast....een tweede belichting maken en dan de twee blenden....ik vond niet eens hoe ik een tweede belichting kan
    maken laat staan in lightroom blenden....en toen besefte ik ....**** ik ken werkelijk niks van die software bewerkingen ....hier mijn bescheiden poging
    en staat up3 maar waren er uiteindelijk veel meer hoor ...maar die zitten allemaal in de prullenbak....Iedereen hartelijk dank voor jullie bereidwillige hulp...

010221DSC_8211web-bdup3 - Copy
    by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    Last edited by freddy69; 4 februari 2021, 15:02.
    https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Re: Zwaar weer

Mooie compo maar mist wat aan scherpte..
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind het een mooie plaat met een geslaagde omzetting... mooie sfeer..

Rob,

Comment

Deze is geslaagd betreffende sfeer en dynamiek, heel mooie zwartwit Freddy.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

ik vind deze heel geslaagd ook de omzetting ,wat scherpte betreft de rechtse bomen zijn wel scherp de linkse iets minder komt volgens mij door de f8 ,miss mocht hij iets meer dichtgeschroefd worden voor een algemene scherpte .al zal ik dat hier nu ook niet overdrijven ,het blijft een knappe foto

Comment

Een schitterende opname waar ik wel even kan blijven kijken.
            Mooi omgezet in zwart-wit

Groetjes,
            Dirk

Comment

Knappe opname Freddy en een fijne omzetting.
              Groeten Andre

Comment

Een hele fraaie Freddy !
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

En goed gelukt moet ik zeggen

Comment

Heel mooi met die donkere wolken erboven en dat overstroomde land.

Comment

De zwart/wit opname is zeer geslaagd. Vooral omdat het sombere weer op een prachtige manier tot uiting komt.
                      Mij valt toch de "opklaring" achter de grote boom en de halo's op. Dat hoeft met alle software toch echt niet meer.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Bedankt allen voor de opbouwende commentaren....

De zwart/wit opname is zeer geslaagd. Vooral omdat het sombere weer op een prachtige manier tot uiting komt.
                        Mij valt toch de "opklaring" achter de grote boom en de halo's op. Dat hoeft met alle software toch echt niet meer.
                        Johan, ik heb deze zw omzetting gedaan in fotoshop met de nik filter Silver efex Pro 2...ik zag ook spijtig genoeg die halo achter die grote boom. maar volgens jouw
                        zou ik dit kunnen wegwerken ...heb het internet al eens afgeschuimd, het ging van een selectie en dan die selectie groter maken zodat de selectie de haio overlapte....tot met lagen werken en clonen...maar
                        viel me niet echt mee ....dat ik het zo gelaten heb...heb jij dan een methode of een andere software ?

Groeten
                        Freddy
                        https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Als je in LR een 2e belichting maakt kan je LR laten blenden. Dat kan natuurlijk ook in CR (van photoshop)
                          Jezelf in helderheidsmaskers verdiepen. Daar blend ik tegenwoordig mee. Is echt een peuleschillentje. Maar niet 1,2,3 even uit te leggen.
                          Ik hoop dat je iets vindt, om dit soort dingen aan te pakken, want je foto's verdienen dat, Freddy !
                          PS. In het Engels Luminosity Masks. Vooral Sean Bagshaw heeft er heeeeel veel filmpjes van.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Heel mooie compo, en z/w omzetting.
                            Ik heb hier al meerdere mooie fotos van deze plek van jou gezien, ik zet het op mijn lijstje om te wandelen.
                            Ronny

Comment

Mooie bewerking, mooie foto! Ik volg Johan wel ivm de halos.
                              Ik heb me net verdiept in luminosity masks en dat is inderdaad wat je nodig hebt. Heel kort gezegd voeg je een bewerkingslaag toe (bijv. helderheid/contrast), klikt op het masker en ga dan naar afbeelding -> afbeelding toepassen. Dan heb je de helderheidswaarden in je foto toegepast op je masker. Alles wat wit is is zichtbaar wat zwart is niet. Daarna kan je je masker met levels (CMD+L als je je masker hebt geselecteerd) en/of met de brush verder verfijnen tot je enkel je lucht helemaal wit hebt. Maar de tutorials zullen je dat heel mooi/beter uitleggen .
                              www.erikthomas.be

Comment

Working...
                              X