Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Road goes ever on and on

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] The Road goes ever on and on

    The Road goes ever on and on,
    Down from the door where it began.
    Now far ahead the Road has gone,
    And I must follow, if I can,
    Pursuing it with eager feet,
    Until it joins some larger way
    Where many paths and errands meet.
    And whither then? I cannot say.


    (gezongen door Bilbo in The Lord of the Rings van J.R.R. Tolkien)

    Plaatje geschoten in het Forêt de Tronçais, Frankrijk. A7III met de 85 f/1.8 Zeiss Batis. Ik heb hier bewust gekozen voor een kleine scherptediepte.


  • #2
    Re: The Road goes ever on and on

    Mooi knuppelpad. Ik respecteer de keuze voor F1.8 maar als mijn blik zo ver de diepte ingetrokken wordt zou ik persoonlijk het best wat scherper willen zien
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: The Road goes ever on and on

      Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
      Mooi knuppelpad. Ik respecteer de keuze voor F1.8 maar als mijn blik zo ver de diepte ingetrokken wordt zou ik persoonlijk het best wat scherper willen zien
      Hetzelfde gevoel, al heeft dit beeld ook wel iets

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: The Road goes ever on and on

        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
        Mooi knuppelpad. Ik respecteer de keuze voor F1.8 maar als mijn blik zo ver de diepte ingetrokken wordt zou ik persoonlijk het best wat scherper willen zien
        Ik begrijp je opmerking wel, beperkte DOF is zeer persoonlijk van smaak. De ene is er gek op, de andere wil liever alles scherp zien. Op het moment zelf had ik ook maar even de tijd om dit beeld te maken, met wat meer tijd had ik verschillende scherptedieptes uitgeprobeerd om te zien wat het gaf. Mijn reisgezellen hadden dat geduld echter niet. Met zulke beperkte scherptediepte is het ook een keuzekwestie: wat stel je scherp en waarom? Toch ben ik tevreden met dit beeld: mooie kleuren, lijnen en schaduwspel. En ook: niemand in beeld. Want ik had dit beeld wellicht niet gemaakt als er veel volk achter ons liep.

        Comment


        • #5
          Re: The Road goes ever on and on

          Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
          Ik begrijp je opmerking wel, beperkte DOF is zeer persoonlijk van smaak. De ene is er gek op, de andere wil liever alles scherp zien. Op het moment zelf had ik ook maar even de tijd om dit beeld te maken, met wat meer tijd had ik verschillende scherptedieptes uitgeprobeerd om te zien wat het gaf. Mijn reisgezellen hadden dat geduld echter niet. Met zulke beperkte scherptediepte is het ook een keuzekwestie: wat stel je scherp en waarom? Toch ben ik tevreden met dit beeld: mooie kleuren, lijnen en schaduwspel. En ook: niemand in beeld. Want ik had dit beeld wellicht niet gemaakt als er veel volk achter ons liep.
          Dank voor je uitleg. Dit leek jou op dat moment het beste en ik was er in het geheel niet bij...
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: The Road goes ever on and on

            Ik vind het niet erg de beperkte dof, de lichtspeling maakt dit ruimschoots goed.
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

            Comment


            • #7
              Re: The Road goes ever on and on

              Een mooie plaat... en de beperkte DOF is hier m.i. een toegevoegde waarde omdat het je voert naar de verbeelding want de weg iets verderop is nooit helemaal bekend.


              Rob,

              Comment


              • #8
                Re: The Road goes ever on and on

                Voor mijn goesting een prima beeld, de onscherpte in de verte geeft de foto iets wat mystiek/verborgen, mooi hoor !

                Comment


                • #9
                  Re: The Road goes ever on and on

                  Vind vooral het licht erg goed.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Road goes ever on and on

                    Door de foto onderaan te laten beginnen met 2 cm minder krijg ik een sterker beeld naar mijn gevoel.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Road goes ever on and on

                      mooi lichtspel, het grote diafragma verhoogt de mystiek van het beeld, samen met de schaduwzones.
                      Mocht ik willen mijmeren bij dit beeld ("avondland" en "the road goes ..." ), dan stap ik mee met G.R. en zou het beeld onderaan -in post-productie- bij de heldere/scherpe zone laten beginnen om zo verder te stappen in het onbekende.
                      Maar zoals je schrijft: als wandelaar heb je niet altijd een zee van tijd en moet je blij zijn met wat je kan krijgen.
                      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                      Comment


                      • #12
                        Re: The Road goes ever on and on

                        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        Door de foto onderaan te laten beginnen met 2 cm minder krijg ik een sterker beeld naar mijn gevoel.
                        Absoluut, nu is er totaal geen rekening gehouden met compositie, laat het pad vanuit de hoek vertrekken en wordt al veel beter

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: The Road goes ever on and on

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Absoluut, nu is er totaal geen rekening gehouden met compositie, laat het pad vanuit de hoek vertrekken en wordt al veel beter

                          grts
                          Sieg
                          mag ik even de aandacht dat die "2cm" afhankelijk is van de grootte van het scherm ? de indicatie "vanuit de hoek" lijkt me duidelijker.
                          nb : voor mij speelde naast die hoek ook het licht daar een rol.
                          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                          Comment


                          • #14
                            Re: The Road goes ever on and on

                            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Door de foto onderaan te laten beginnen met 2 cm minder krijg ik een sterker beeld naar mijn gevoel.
                            Bij het scrollen is dit inderdaad beter kijken. Overigens knappe opname qua kleur/belichting/dof
                            Jochenvde Photography
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: The Road goes ever on and on

                              Ik twijfel tussen geniaal of ...........
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X