Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneeuwloze winter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Sneeuwloze winter

    In de dalen ligt er soms geen sneeuw in de winter. Een bergweide met hooischuurtje die nu ook stilaan verdwijnen.


    Veel kijkgenot
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Sneeuwloze winter

    Hele mooie plaat met fraaie contrasten en mooie z/w omzetting..

    Het overbelichte deel links boven, heb je dat bewust gedaan om het contrast in de foto te versterken?


    Rob,

    Comment


    • #3
      Re: Sneeuwloze winter

      Ja voor mij zit er ook iets te veel contrast in de foto. Maar ik vind de compositie wel knap.

      Comment


      • #4
        Re: Sneeuwloze winter

        Het kleine schuurtje speelt toch de hoofdrol!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Sneeuwloze winter

          Indrukwekkend landschap in de verte dat voor mij wat meer mocht benadrukt worden
          Mooi gekozen compo Raymond waarbij het schuurtje een prima rol op zich neemt

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Sneeuwloze winter

            Erg mooi, het schuurtje en de voorgrond knallen er uit en geven er een erg aparte sfeer aan
            Last edited by olivetti; 8 januari 2021, 22:24.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Sneeuwloze winter

              Mooie opname...
              Misschien bovenin de hoek beginnen..?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Sneeuwloze winter

                mooie krachtige opname ,mede door de mooie compositie ,vooral mooi vind ik de glans over het landschap ,de uitgebrande vlek vind ik minder ,maar eigenlijk wordt je blik er niet naar toe geleid

                Comment


                • #9
                  Re: Sneeuwloze winter

                  Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                  Hele mooie plaat met fraaie contrasten en mooie z/w omzetting..

                  Het overbelichte deel links boven, heb je dat bewust gedaan om het contrast in de foto te versterken?


                  Rob,
                  Die overbelichte vlek (zogezegd) is daar waar de zon komt schijnen, vandaar Rob. Ik vond die evenwicht brengen ten overstaan van het bewolkte deel en de ganse compo maar gevoelens en meningen kunnen verschillen anders stond BD vol van hoogstaande foto's hé !
                  Iedereen bedankt voor de fijne commentaren.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sneeuwloze winter

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Die overbelichte vlek (zogezegd) is daar waar de zon komt schijnen, vandaar Rob. Ik vond die evenwicht brengen ten overstaan van het bewolkte deel en de ganse compo maar gevoelens en meningen kunnen verschillen anders stond BD vol van hoogstaande foto's hé !
                    Iedereen bedankt voor de fijne commentaren.
                    Thanks voor het antwoord...

                    Het is overigens geen waardeoordeel over die lichte plek.. maar mijn achterliggende gedachten bij deze vraag was.. dat ik zelfs soms weleens een macrofoto maak met een overbelicht deel op bijv. een stuk bloem en dat vind ik in sommige gevallen heel mooi uitpakken... maar als je het puur technisch ziet, dan zou dat dan weer niet kunnen... Maar de grote vraag is natuurlijk, moet een foto technische gezien altijd binnen de lijntjes zijn om mooi te kunnen zijn... Ik denk zelf van niet... Ik vind de lichte plek niet storend omdat er veel moois te zien is in deze foto... zoals ik al eerder zei, een hele mooie plaat!


                    Rob,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sneeuwloze winter

                      knap gedaan Raymond
                      mijn website : klik

                      Comment

                      Working...
                      X