Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Terzijde : ijs is echt op vele vlakken een fascinerend iets, het is de enige vaste stof die ik ken die drijft in zijn vloeistof. Anders lagen die ijsbergen daar niet, en dan vaarde de Titanic misschien nog
Maar die insluitsels in de ijsblok van Patrick en die tekeningen in het ijs zijn ook wel mooi. Soms zitten er zelfs kleuren in ook (blauw). Het is zodanig fascinerend dat je als fotograaf verdraaid goed moet opletten om de golven niet uit het oog te verliezen (ik ben daar meermaals met ijskoude, natte voeten moeten vertrekken....)
Niet alleen prachtig van beeld, maar ook heel apart om de bijzondere reacties te lezen van "opapol" ...thx...
Groeten
Freddy
Dank u. Maar het zal hier al gemeenzaam bekend zijn dat ik maniakaal begaan ben met IJsland.... het is sterker dan mezelf. IJsland en Zweden. Ook spijtig om te constateren is dat de ijswand van de gletsjertong die zorgt voor deze ijsbrokken in al die jaren enorm ver is terug getrokken (ik was er voor het eerst in 1984). Steeds opnieuw denk ik dat ik het allemaal heb gezien, steeds opnieuw moet ik de duimen leggen voor de kennis van mijn goede vriend Jónas, een geoloog/geograaf uit Akureyri. Ik voel me bijzonder vereerd dat, als ik iets zoek, het maar gewoon moet vragen. Maar Patrick heeft gelijk, op toeristisch vlak hebben ze op korte tijd veel naar de filistijnen geholpen. In IJsland is het precies altijd : "alles of niets". Toch heb ik een diepe bewondering voor de taaiheid en de volharding van het volk. Zoals je wsl las : ik spring zéér omzichtig om met vertrouwelijke informatie, veel ervan ligt op privégrond en het is niet de eerste keer dat de landeigenaars een gebied afsluiten omdat er een invasie van toeristen komt die zich van de regels geen moer aantrekken.
Comment