Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Van opzet en compositie is de foto zeker mooi. De kleuren zijn stevig aangezet, maar als dat jou keuze is, ook goed.
Eventjes naar de horizon kijken.
ik heb idd wat saturation toegevoegd... de horizon loopt daar in een soort hoek, in het echt loopt het daar niet helemaal vlak... was best lastig om hem op het oog recht te zetten.
onderstaande foto is overigens geheel onbewerkt... komt zo uit de camera... De foto boven heb ik idd kleur toegevoegd (rood) en wat verscherpt.. maar heb de schuif zeker niet helemaal open getrokken...
Bedankt voor de uitleg en de update, Rob. Het oranje/rood zier er nu natuurlijker uit.
Maar is dit een RAW dan ?
Als je in JPEG fotografeert kan ik het snappen, want dan "bewerkt" de camera voor je.
En dan is het maar net in welke setting de JPEG staat.
Bedankt voor de uitleg en de update, Rob. Het oranje/rood zier er nu natuurlijker uit.
Maar is dit een RAW dan ?
Als je in JPEG fotografeert kan ik het snappen, want dan "bewerkt" de camera voor je.
En dan is het maar net in welke setting de JPEG staat.
thanks Johan voor je feedback...
dit is een jpg... alleen omgezet vanuit raw om hier te plaatsen.
ik fotografeer altijd in raw.. zelf vind ik het idd wel mooi... Ik zie hier vaak zonsonder- en zonsopgangen voorbij komen die ik in de 56 jaar dat ik leef nog nooit heb gezien in het echt... maar vind ze wel vaak heel mooi..
Rob,
Last edited by natuurfreak; 17 december 2020, 13:44.
de "update" is idd veel mooier .... is minder gesatureerd . ..
[B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be
Oorspronkelijk geplaatst door eddy_uit_heistBekijk bericht
de "update" is idd veel mooier .... is minder gesatureerd . ..
okey... ik zal de volgende keer in overweging nemen... qua kleur toevoegen..
overigens heb ik de update alleen omgezet vanuit raw in jpg om hier te plaatsen dus niet verscherpt, horizon staat scheef.. en verder helemaal niks aan gedaan... normaal gesproken zet ik hem vanuit raw om in Tif en ga dan met photoshop elements wat basic dingen bewerken... hier volgens jullie iets teveel rood toegevoegd... ik zal straks voor straf een uurtje in de hoek gaan staan..
Comment