Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koeien bij nacht. ☼☼ 2e Update horizon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Koeien bij nacht. ☼☼ 2e Update horizon

Ik vind de foto niet echt abstract (dus plaats ik hem maar in deze rubriek) er is wel enige nabewerking gedaan hoewel de koeien en de maan wel door mij apart gefotografeerd zijn.

Het ging mij om een sfeer neer te zetten met deze foto..

Update wat donkerder gemaakt zodat de lucht en de voorgrond wat meer 1 geheel vormen...

2e update met doezelaar aan de Horizon..

Rob,
    Last edited by natuurfreak; 9 december 2020, 11:36. Reden: horizon aangepast.

Re: Koeien bij nacht. ☼☼

Op zich mooi gedaan maar bij mij komt het niet over.
    I put the sexy in dyslexia

Comment

idee vind ik ok maar je kan de foto effectief in twee snijden horizontaal en daar heb ik in dit geval wat moeite mee. Als je onderaan ongeveer 20% van de foto afhaalt wordt het beeld sterker
      Last edited by Lazy Charles; 7 december 2020, 20:03. Reden: aanvulling
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

enige nabewerking gedaan
        Over een understatement gesproken
        Leuk probeersel maar het verschil is te groot, je mocht de nachthemel niet zo donker gemaakt hebben
        trek met een curve het zwart naar boven zodat het grijziger en daardoor ook natuurlijker wordt

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik vind deze een mooi probeersel, maar de harde overgang van je hemel naar je land is te veel zichtbaar, beter gradueel laten verlopen zal veel natuurlijker ogen.
          Van de voorgrond zou ik ook een stukje afdoen
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
            Ik vind deze een mooi probeersel, maar de harde overgang van je hemel naar je land is te veel zichtbaar, beter gradueel laten verlopen zal veel natuurlijker ogen.
            Van de voorgrond zou ik ook een stukje afdoen
            Thanks allemaal

Ik heb het geheel wat donkerder gemaakt.... wellicht is ie nu iets beter?

Rob,

Comment

knap gemaakt hoor
              mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                Thanks allemaal

Ik heb het geheel wat donkerder gemaakt.... wellicht is ie nu iets beter?

Rob,
                Al heel wat beter, maar kijk eens naar de scheiding tussen land en hemel, een veel te harde lijn waardoor je ziet dat de hemel er letterlijk ingeplakt is. Als je het echt goed wil maken, moet je dit doezelen, dit kun je doen denk ik met een verloop in Ps.
                Zo zal die harde overgang weg zijn en wordt hij echt mooi. Er bestaan op You Tube verschillende tutorials over je moet eens zoeken.
                Zo veel mensen, zoveel meningen
                Groetjes Francine

Comment

Mij komt de up wat minder onnatuurlijk over maar die harde lijn zoals Francine V aanhaalt is idd nogal storend !
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                    Al heel wat beter, maar kijk eens naar de scheiding tussen land en hemel, een veel te harde lijn waardoor je ziet dat de hemel er letterlijk ingeplakt is. Als je het echt goed wil maken, moet je dit doezelen, dit kun je doen denk ik met een verloop in Ps.
                    Zo zal die harde overgang weg zijn en wordt hij echt mooi. Er bestaan op You Tube verschillende tutorials over je moet eens zoeken.
                    Thanks, ook Frakske..

Ik heb nu wat gespeeld met de doezelaar... de horizon verloopt nu wat minder strak.. het zal ongetwijfeld nog beter kunnen maar ik wist niet van het bestaan van de doezelaar... ben niet echt een photoshop guru.... heb al die jaren met macro alleen wat basisdingen gedaan qua nabewerking.. macro is wel mijn specialiteit.. zonder teveel bewerking..

Beter zo?

Comment

de onderste is idd de betere ,al blijft die overgang redelijk scherp ,maar het is ook niet zo gemakkelijk als je niet echt veel van PS kent , maar om een of andere reden vind ik hem wel aantrekkelijk ,onnatuurlijk maar toch ,het heeft mij wat science fiction gevoel net of je in een krater staat en vanop de maan naar de aarde kijkt ,al is het hier omgekeerd . Ik geef zeker een voor je creativiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                        de onderste is idd de betere ,al blijft die overgang redelijk scherp ,maar het is ook niet zo gemakkelijk als je niet echt veel van PS kent , maar om een of andere reden vind ik hem wel aantrekkelijk ,onnatuurlijk maar toch ,het heeft mij wat science fiction gevoel net of je in een krater staat en vanop de maan naar de aarde kijkt ,al is het hier omgekeerd . Ik geef zeker een voor je creativiteit
                        Thanks Bobatje.. waardeer ik !!

Ik snap uiteraard de technische commentaren heel goed, jullie hebben daar absoluut gelijk in...
                        maar zoals je wellicht weet heb ik jarenlang met de MP-E 65 (al zeg ik het zelf) tot in de technische perfectie foto's gemaakt.... Nu zit ik even in een fase (weet niet of dat tijdelijk is) om eerder een gevoel over te brengen dan een technisch perfecte foto... Met met gevoel bedoel ik alsof je bijv. een foto (wat jij zegt in een soort science fiction terecht komt) of een soort droomlandschap die je bijv. in je droom kan tegenkomen waarbij de techniek minder belangrijk is, (want tenslotte kan alles in een droom). Maar ik ben zeker content met de commentaren want ik heb nu weer wat geleerd.. techniek en gevoel kunnen uiteraard ook goed samen gaan, maar de echte realiteit wil ik niet echt benaderen met deze foto het moet ook een beetje surrealistisch zijn en met die bril bekeken worden.
                        Maar de verbetering/update vind ik zeker een meerwaarde, hoewel een echte shop-guru er wellicht nog meer van kan maken... Maar ik leer nog elke keer bij..

Comment

Re: Koeien bij nacht. ☼☼ 2e Update horizon

Voor mij spreekt je verhaal over gevoel wel aan....een foto is mooi , als jij hem mooi vind...
                          ikzelf heb daar ook wel moeite mee hoor...maar toch is het een simpel gegeven....
                          Persoonlijk vind ik je laatste update het mooist...

Groeten
                          Freddy
                          https://fredor2.wixsite.com/my-site

Comment

Het wordt stilaan beter maar zelf zou ik er niet aan beginnen, ik ben een beetje te "natuurlijk" in mijn hoofd al heb ik een aantal afwijkingen
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                              Het wordt stilaan beter maar zelf zou ik er niet aan beginnen, ik ben een beetje te "natuurlijk" in mijn hoofd al heb ik een aantal afwijkingen
                              haha.. wil degene die helemaal normaal is opstaan.. ikke niet in ieder geval..

Rob,

Comment

Working...
                              X