Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Droogte bij Le Mont Saint Michel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Droogte bij Le Mont Saint Michel

deze week enkele foto's van deze bekende plaats genomen dit jaar in augustus .

ik vermoed dat dit heel uitzonderlijk is maar normaal ligt deze plek helemaal in het water of op zijn minst staat er water in de kreken , maar nu stond alles uitgedroogd ,was wel uniek om foto's te nemen

graag grote versie bekijken voor optimale scherpte
    dank om te kijken

Re: Droogte bij Le Mont Saint Michel

mooi standpunt waar de voorgrond eruit springt.

Comment

Leuke compo mocht wel een beetje scherper.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Neem mij niet kwalijk maar die foto is helemaal niet mijn smaak.
        Teveel voorgrond en een te raar perspectief, precies vanuit het oogpunt van een klein dier.
        Mont St. Michel staat ook behoorlijk schuin en ik mis ook een beetje meer scherpte.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Neem mij niet kwalijk maar die foto is helemaal niet mijn smaak.
          Teveel voorgrond en een te raar perspectief, precies vanuit het oogpunt van een klein dier.
          Mont St. Michel staat ook behoorlijk schuin en ik mis ook een beetje meer scherpte.
          gelijk dat je uw eerlijk gedacht zegt ,gebeurd niet zo vaak dat ik het deksel op mijn neus krijg . Ik zal dan maar zeggen andere en hopelijk beter ,hier heb ik mij wat laten verleiden door de speciale voorgrond

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Leuke compo mocht wel een beetje scherper.
          grt,bouk.
          ik heb waarschijnlijk vergeten na te verscherpen Bouk ,de originele is heel wat scherper
          ik heb nog eens goed gekeken naar de grote versie hier ,bij mij oogt hij toch scherp hoor ???
          Last edited by bopatje; 27 oktober 2020, 12:19.

Comment

Nou, ik vind dit zeker een mooie foto. Originaliteit kan ik absoluut waarderen.
            Juist de compo is schitterend. Je moet, of je wil of niet, naar het kasteel.
            De grote versie is gewoon prachtig scherp, en daar gaat het toch om ?
            Kleine lettertjes moet je lezen, maar ook weleens de blauwe.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

erg origineel en daardoor interessant beeld en perspectief. De toren lijkt inderdaad niet helemaal recht te staan, maar misschien was er veel wind ? (:>) . In elk geval is het hier de droogte die mijn aandacht trekt en de Mont schetst me de plaats van het gebeuren. Boeiend.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                Nou, ik vind dit zeker een mooie foto. Originaliteit kan ik absoluut waarderen.
                Juist de compo is schitterend. Je moet, of je wil of niet, naar het kasteel.
                De grote versie is gewoon prachtig scherp, en daar gaat het toch om ?
                Kleine lettertjes moet je lezen, maar ook weleens de blauwe.
                Volg volledig, de blauwe lettertjes is the place to be

Comment

Voor mij een originele compo die me bevalt, na het doorklikken een heel scherp beeld. De toren staat in werkelijkheid ook wat scheef, de tand des tijds heeft hier ook zijn werk gedaan.

Geslaagde opname voor mij.
                  Groeten Andre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andrevl Bekijk bericht
                    De toren staat in werkelijkheid ook wat scheef, de tand des tijds heeft hier ook zijn werk gedaan.

Geslaagde opname voor mij.
                    blij dat je dat zegt ,ik vond het eigenlijk al eigenaardig ,ik gebruik zo goed als altijd het waterpas in mijn camera en begreep het in dit geval ook niet ,maar ik heb ook mijn andere opnamen bekeken en ook daar staat hij lichtjes scheef ,van lensvervorming kan het niet komen daar hij teveel in het midden staat . Waarschijnlijk hebben stormen en zware weersomstandigheden het eilandje wat scheefgetrokken ?
                    In ieder geval dank voor de toch nagekomen positieve reacties , ik dacht al het een flop was deze keer . het kan natuurlijk altijd dat ik een opname mooi vind maar toch voor iemand anders niet mooi overkomt ,dat smaken verschillen maakt het alleen maar spannender en ook leuker

Comment

Nog eens terugkijkend zag ik nog wat moois. Dat de bewolking ook nog heel mooi naar het kasteel wijst. (waarschijnlijk door de groothoek)
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

vind het knap - eens iets anders - 't zijn net scherven van een gebroken vaas ...
                        mijn website : klik

Comment

Heel originele kijk op een 'platgefotografeerd' monument. Ik hou er van. Zeker van de 'grote versie'.

Comment

daar zijn ze dan Bopatje, jouw foto's van MSM, ik was er zeer benieuwd naar welke invalshoeken jij allemaal gevonden hebt
                            ik vind deze heel geslaagd, heel origineel standpunt van dit plat getrokken beeld, knap hoe je bijna een stukje woestijn hebt gevonden op dit anders zo natte plekje!!
                            ik vind de droge stukken grond heel mooi gevonden in dit plaatje, en inderdaad, uiteindelijk beland je wel bij MS, niks op aan te merken at mij betreft

denk dat dit ook heel sterk zou zijn in zwart wit, dan worden de vormen van de droge lappen grond nog eens extra benadrukt, waardoor het wat abstracter wordt... just a thougnt...
                            de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                            Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Knap en eens anders dan anders door die wel speciale voorgrond

Een typisch beeld voor deze tijd de ene keer te nat, de andere keer te droog ... onze wereld is steeds sneller aan het veranderen en niet in goede zin.
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                              X