Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gelukkig wat herfstkleuren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] gelukkig wat herfstkleuren

In Hyder (Alaska) ben ik tweemaal voor drie dagen telkens geweest en iedere keer elke dag regen. Men noemt dit deel van de Coastal Range niet voor niets "rainforest". Gelukkig waren er hier en daar nog wat herfstkleurtjes om het niet allemaal dof en grijs te houden. Hyder Alaska is alleen bereikbaar met een dagenlange boottocht of via de weg vanuit Canada (ongeveer 1500 km vanaf Vancouver BC).

Eén boompje met herfstkleuren by Raf Strobbe, on Flickr

Bedankt voor het kijken en uw reacties,

Raf.
    Last edited by muesli; 15 oktober 2020, 22:20. Reden: sensorvlek weggewerkt

Re: gelukkig wat herfstkleuren

mooi geheel met die laaghangende wolken ,toont ook hoe ruw het gebied is ,klein minpuntje vind ik dat de boom het kader aanraakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      mooi geheel met die laaghangende wolken ,toont ook hoe ruw het gebied is ,klein minpuntje vind ik dat de boom het kader aanraakt
      Ook mijn mening !

Zonder die boom maar met een klein bosje van dat laag struikgewas in beeld was het ook wel erg mooi geweest
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Vind ook de boom tè dominant, al zal het bewust zo gedaan zijn..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Vind ook de boom tè dominant, al zal het bewust zo gedaan zijn..?
          grt,bouk.
          Bedankt voor de reacties Patrick, Frans en bouk.
          Ja, dat was een bewuste keuze om twee redenen. Vooreerst om door de herfstkleurtjes van dat ene boompje het grijze en grauwe van dat regenachtige landschap te benadrukken. En ten tweede zorgt dat boompje voor een natuurlijke omkadering aan de rechterkant. Door de schuine helling van dit boompje wordt de blik "geduwd" naar die bergen in de verte. Zo zag ik het maar natuurlijk weet ik niet of het bij jullie ook zo overkomt.
          grts,
          Raf.

Comment

In de voorgrond een boom zetten is altijd riskant, tenzij het echt als kader bedoelt is en je er een uitsnede van maakt , bijvoorbeeld met een halve stam en kruin, meestal helemaal donker dan. Een boomstronk in de voorgrond is dan weer iets anders die mag wel wat bladvullend zijn. Wat meer afstand hier en eventueel andere compo (vooral breder) had je foto goed gedaan en ook de weidsheid van het landschap beter benadrukt.
            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
            Groeten
            Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
              Bedankt voor de reacties Patrick, Frans en bouk.
              Ja, dat was een bewuste keuze om twee redenen. Vooreerst om door de herfstkleurtjes van dat ene boompje het grijze en grauwe van dat regenachtige landschap te benadrukken. En ten tweede zorgt dat boompje voor een natuurlijke omkadering aan de rechterkant. Door de schuine helling van dit boompje wordt de blik "geduwd" naar die bergen in de verte. Zo zag ik het maar natuurlijk weet ik niet of het bij jullie ook zo overkomt.
              grts,
              Raf.
              Dat het hier vooral om de herfstkleurtjes ging was mij wel duidelijk, zeker gezien de titel .
              Mijn blik flipperde over en weer van landschap naar boom en terug en ik vond het jammer dat er een meer dan waarschijnlijk mooi deel van dat knappe landschap op deze manier aan mijn blik onttrokken werd
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Knap die wolkenslierten in de bergen. Ik denk ook dat de boom er niet perse op had moeten staan.
                https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Comment

knap - maar idd boom en landschap vechten beetje om de aandacht
                  mijn website : klik

Comment

Working...
                  X