Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stilte met kleurversie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] stilte met kleurversie

deze week ga ik een beetje een andere richting uit .
    die ochtend vond ik heel speciaal ,er ging een vreemde sfeer op het strand ,mede door de mist en de kalmte op de zee ,het water had ook een speciaal zilverachtig kleur ,de horizon was met moeite zichtbaar en de stilte en de rust was heel aanwezig,alleen wat geluid van zeevogels en het overslaan van de golven , een moment die ik niet vergeet .
    er volgen er deze week nog van dit bewust moment .

graag de grote versie bekijken
    Op aanvraag kleurversie bijgevoegd .

grote versie kleur

grote versie

dank om te kijken
    Last edited by bopatje; 4 oktober 2020, 16:49.

Re: stilte

Mooi opname Patrick, de momenten en sfeer die je opnoemt heb ik ook al een paar keer mogen ervaren aan de zee, echt iets wat in je hoofd blijft hangen
    Zeker als je weet hoe woest het kan zijn en dan heb je opeens een totale rust op diezelfde plaats, een raar gevoel
    Bij deze ben ik eigenlijk, ook al zal er niet veel kleur inzitten, toch wel zeer benieuwd naar de kleurenversie net door hetgeen je opnoemt

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik hou van de sfeer en het monotone in deze foto, creëert heel wat rust en dat maakt het zo aangenaam om er naar te kijken
      https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
        Ik hou van de sfeer en het monotone in deze foto, creëert heel wat rust en dat maakt het zo aangenaam om er naar te kijken
        Perfect omschreven zo, ik volg hierin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Mooi opname Patrick, de momenten en sfeer die je opnoemt heb ik ook al een paar keer mogen ervaren aan de zee, echt iets wat in je hoofd blijft hangen
          Zeker als je weet hoe woest het kan zijn en dan heb je opeens een totale rust op diezelfde plaats, een raar gevoel
          Bij deze ben ik eigenlijk, ook al zal er niet veel kleur inzitten, toch wel zeer benieuwd naar de kleurenversie net door hetgeen je opnoemt

grts
          Sieg
          Bij deze Sieg de kleurversie .

Comment

Heel mooi beeld. Ik heb bij deze wel een voorkeur voor de z/w versie. Die wandelaar in de mist is een mooie extra.
            https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Comment

Re: stilte met kleurversie

mooi minimalistisch beel, heerlijke rust die er vanaf afstraalt.... ik vind de mini tint rood van de vogels in de kleuren versie net iets meer charme hebben als aandachtstrekker dan de ZW versie...

een puntje waar ik misschien aan denk: ik vinde partij vogels de foto wat veel naar links doen hellen, mede omdat er zo veel zijn... dus ik zou durven er enkele weg te poetsen, dat maakt het beeld misschien nog iets rustger en gebalanceerder...
              maar ik besef dat dat al iets meer "ingrijpen" in de foto is, wat voor sommigen een stap te ver is (voor mij niet in dit geval)... just a thought...
              de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
              Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Heerlijke omstandigheden blijkbaar, vVor mij is de zo zachte kleurversie TOP
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Voor mij ook de kleurenversie. Veel zachter dan de B/W en past beter bij de sfeer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    Bij deze Sieg de kleurversie .
                    Bedankt Patrick en zoals ik dacht gaat mijn voorkeur uit naar de zachte tinten van de kleurenversie, net wat meer sfeer gevend
                    Maar zoals altijd is dat mijn persoonlijk gevoel bij een opname, en ik had al het vermoeden, daarmee dat ik er naar vroeg

grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mooi en ga voor kleur.
                      Spiegelen misschien een optie, om de vogels in de leesrichting te laten vliegen..?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Beiden stralen een prachtige rust uit.Toch kies ik voor de onderste versie, omdat daar de vormen die ontstaan op het water, net wat expressiever uitkomen.
                        Spiegelen zou zeker een optie zijn, niet zozeer voor de vogels maar ook door de eerder genoemde vormen en beeldvulling.
                        Nu lezen we van iets naar niets. (iets, niet te letterlijk lezen, natuurlijk)
                        Maar hoe dan ook, het is een schitterende plaat(s), die tot mijmeren aanzet. Dat het een genietmoment was kan ik levendig voorstellen.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Working...
                        X