Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bl e95267 b

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bl e95267 b

    mooi beeld met lijnen die je de diepte intrekken.
    Ik heb het niet anders gekend dat mijn foto's praktisch genegeerd werden. Voor 't overige weinig reakties bij de andere foto's. Reden denk ik, de oubollige interfase van het forum, waarom na al deze jaren geen update? En natuurlijk facebook dat zowat elk forum versmacht.

    Comment


    • #17
      Re: Bl e95267 b

      Interessante discussie.
      Vooreerst over de foto: mooie foto.
      Dit soort commentaren zijn voor de TS van geen enkele waarde. Nice pic, prachtplaat, goeie compo, en meer van dat soort goedbedoelde onzin. Als je de eerste keren een foto post, vind je dat best wel OK. Maar na een tijd gaat dat toch vervelen ? En als er helemaal geen commentaar komt, ga je jezelf afvragen waarom dat zo is, want dat is even frustrerend als een beoordeling van 13 in een dozijn.
      In de huidige samenleving moet alles snel gaan. Die evolutie kunnen we niet stoppen. Het zou dus goed zijn om de werking van dit forum daar aan aan te passen. Kijk maar eens naar het verschil in aantal 'views' en het aantal commentaren. Dat is toch bedroevend ?
      Ik heb in het verleden wel eens iets voorgesteld om de beoordeling van foto's anders te gaan doen, maar omdat ik niet tot 'de club' behoor, is daar amper of niet op gereageerd. Geef mensen die een foto bekijken nu eens een tool om snel hun mening te kunnen geven: laat de kijker punten geven, bv.op 10. Ik zou zelfs opteren voor een dubbele quotering: enerzijds 'Techniek' en daarnaast 'Esthetiek'. Zoals dat in het kunstschaatsen gebeurt.... Ik heb toen ook het voorbeeld aangehaald van de waarderingen in bepaalde sporten waarbij de 'smaak' en de persoonlijke appreciatie bepalend zijn. Ik was zelf ooit dressuurrechter in de paardensport. Daar bestaat een duidelijke lijst van cijfers met de bij behorende 'inhoud'.
      Mensen hebben niet altijd de tijd, of de vaardigheid of gewoon de goesting om een commentaar te formuleren, terwijl ze wél een mening hebben. Geef ook die mensen de kans om die mening op een snelle en eenvoudige manier te uiten in de vorm van een quotering. En ken aan de mening van die mensen ook een waarde toe, door de gezamenlijke quoteringen te laten mee tellen voor de HOF. Want ook dat is een heikel punt hé: wie of wat bepaalt welke foto's in de HOF komen ? Ook hier zou wat transparantie op haar plaats zijn, ook hier zou de 'jury' een gefundeerde commentaar moeten geven. Het is onvermijdelijk dat bepaalde mensen meer 'in het oog springen' dan anderen, waardoor onvermijdelijk het woord 'vriendjespolitiek' om het hoekje komt kijken....ik weet het: niet gemakkelijk.
      En naast de punten moet er uiteraard de ruimte blijven om opmerkingen te geven of suggesties, dat spreekt voor zich.
      Ik volg al jaren dit forum en de commentaren, af en toe reageerde ik ook, maar steeds minder. Waarom ? Omdat mijn mening dikwijls indruist tegen wat de 'meest actieve' leden vinden, en ik geen zin heb in discussies die nergens toe leiden.
      Als je dit forum een nieuw elan wil geven, zal er ernstig moeten over nagedacht worden én ingegrepen.
      Maar goed, dit is de mening van een oude man die nog maar 58 jaar met fotografie bezig is....en die zich ook afvraagt wat hier nog te beleven valt....

      Comment


      • #18
        Re: Bl e95267 b

        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
        Interessante discussie.
        Vooreerst over de foto: mooie foto.
        Dit soort commentaren zijn voor de TS van geen enkele waarde. Nice pic, prachtplaat, goeie compo, en meer van dat soort goedbedoelde onzin. Als je de eerste keren een foto post, vind je dat best wel OK. Maar na een tijd gaat dat toch vervelen ? En als er helemaal geen commentaar komt, ga je jezelf afvragen waarom dat zo is, want dat is even frustrerend als een beoordeling van 13 in een dozijn.
        In de huidige samenleving moet alles snel gaan. Die evolutie kunnen we niet stoppen. Het zou dus goed zijn om de werking van dit forum daar aan aan te passen. Kijk maar eens naar het verschil in aantal 'views' en het aantal commentaren. Dat is toch bedroevend ?
        Ik heb in het verleden wel eens iets voorgesteld om de beoordeling van foto's anders te gaan doen, maar omdat ik niet tot 'de club' behoor, is daar amper of niet op gereageerd. Geef mensen die een foto bekijken nu eens een tool om snel hun mening te kunnen geven: laat de kijker punten geven, bv.op 10. Ik zou zelfs opteren voor een dubbele quotering: enerzijds 'Techniek' en daarnaast 'Esthetiek'. Zoals dat in het kunstschaatsen gebeurt.... Ik heb toen ook het voorbeeld aangehaald van de waarderingen in bepaalde sporten waarbij de 'smaak' en de persoonlijke appreciatie bepalend zijn. Ik was zelf ooit dressuurrechter in de paardensport. Daar bestaat een duidelijke lijst van cijfers met de bij behorende 'inhoud'.
        Mensen hebben niet altijd de tijd, of de vaardigheid of gewoon de goesting om een commentaar te formuleren, terwijl ze wél een mening hebben. Geef ook die mensen de kans om die mening op een snelle en eenvoudige manier te uiten in de vorm van een quotering. En ken aan de mening van die mensen ook een waarde toe, door de gezamenlijke quoteringen te laten mee tellen voor de HOF. Want ook dat is een heikel punt hé: wie of wat bepaalt welke foto's in de HOF komen ? Ook hier zou wat transparantie op haar plaats zijn, ook hier zou de 'jury' een gefundeerde commentaar moeten geven. Het is onvermijdelijk dat bepaalde mensen meer 'in het oog springen' dan anderen, waardoor onvermijdelijk het woord 'vriendjespolitiek' om het hoekje komt kijken....ik weet het: niet gemakkelijk.
        En naast de punten moet er uiteraard de ruimte blijven om opmerkingen te geven of suggesties, dat spreekt voor zich.
        Ik volg al jaren dit forum en de commentaren, af en toe reageerde ik ook, maar steeds minder. Waarom ? Omdat mijn mening dikwijls indruist tegen wat de 'meest actieve' leden vinden, en ik geen zin heb in discussies die nergens toe leiden.
        Als je dit forum een nieuw elan wil geven, zal er ernstig moeten over nagedacht worden én ingegrepen.
        Maar goed, dit is de mening van een oude man die nog maar 58 jaar met fotografie bezig is....en die zich ook afvraagt wat hier nog te beleven valt....
        Over de foto: knap, omdat ik dit een origineel beeld vind.
        Over de bedenking "de gouden tijden behoren tot het verleden": inderdaad.
        Ik kan perfect de suggestie volgen om de commentaren op een foto anders aan te pakken, op een snellere manier en met de mogelijkheid om nog eigen commentaar toe te voegen vind ik een goed idee.
        Waarom sneller? Omdat ik bijna dagelijks de rubrieken actie, dieren, macro, landschap, mensen en af en toe beginnershoek bekijk. Als ik telkens schriftelijk mijn persoonlijke mening bij een foto wil zetten, ben ik naar mijn goesting veel te veel tijd aan het spenderen aan herhalingen van teksten.
        Waarom nog eigen commentaar kunnen toevoegen? Omdat ik vind dat bepaalde foto's dit verdienen. Gewoon omdat ze zo goed zijn of gewoon omdat ze voor verbetering vatbaar zijn (ikzelf heb daar als autodidact al veel uit kunnen leren, zowel voor eigen foto's als die van anderen). Bij sommigen vind ik de "ik ken jou en jij kent mij"-mentaliteit wel grappig.
        Als laatste nog dit: we hebben niet altijd dezelfde ideeën over iets, maar we kunnen het wel op een beleefde manier formuleren. Als ik ooit op dit forum zou afhaken (tijdelijk of definitief), zal het ook voor die reden zijn.
        http://www.paulvanrooy.be

        Comment


        • #19
          Re: Bl e95267 b

          Dank jullie voor het reageren, er zijn vooral heel interessante teksten verschenen [emoji6]

          Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

          Comment


          • #20
            Re: Bl e95267 b

            Wat bedoelt men met de 'gouden tijden' ? Ik ben zelf niet meer jong....pffff….maar ik hoor al tig jaren dat het 'vroeger beter was'. Anders, ja ! Maar beter ? onze generatie heeft veel dingen weten ontstaan, verdwijnen, evolueren. Elk tijdperk heeft zijn charme, maar komt nooit meer terug. Moeten we daar in blijven hangen ? Neen. Dat kunnen we gewoonweg niet. We kunnen ons alleen maar aanpassen aan de nieuwe tijden. Toen de pc zijn intrede deed, en er voor iedereen wel een forum te vinden was, ging er een wereld open. Mede daardoor werd tijd ineens een andere dimensie. Wij stuurden nog gele briefkaarten, en wachtten dan dagen op antwoord. Gouden tijden ????
            Maar wat is er intussen veranderd aan de formule 'forum' ? Wij spraken van een 'periode' als we 10 of 15 jaar bedoelden. Nu: gedeeld door 4 of 5 zeker ? Alles verandert pijlsnel, misschien wel té snel, maar ook daar kunnen we niets aan doen, niets aan veranderen. Dus: aanpassen hé ! Wie zich niet aanpast, wordt uitgerangeerd, ook een forum dat 10 jaar geleden innoverend was, nu helaas niet meer.....

            Comment


            • #21
              Re: Bl e95267 b

              knap beeld (daar ben je dus niets mee !)
              wat me hier aantrekt zijn de drie lijnen (2 oevers en de onweerswolken) die samenkomen daar waar de bootjes naar wijzen. (maar dat is waarschijnlijk de reden waarom je de opname maakte)
              dus: voel ik me wat stom omdat ik hier dingen schrijf die iedereen wel zelf gezien heeft. Liefst zeg ik er bij wat ik anders zou aangepakt hebben, maar sommigen vatten dit dan op als "ik weet het beter", wat helemaal niet het geval is; het is enkel als alternatief bedoeld en misschien tot mislukken gedoemd.
              Wanneer ik thuis ben (wat momenteel niet zo is), tracht ik dagelijks door de beelden te gaan en zo bondig mogelijk mijn idee neer te pennen. Maar daar kruipt wel wat tijd in, tijd die ik niet alle dagen kan vrijmaken wegens andere activiteiten (fotografie is voor mij een hobby).
              En niet kwetsend overkomen is niet altijd makkelijk, vraagt wat denkwerk om een idee zo zacht mogelijk te formuleren. Bij persoonlijk contact is dat door intonatie en lichaamstaal veel makkelijker.
              Sommige mensen tonen enkel beelden die ze perfect vinden en wensen dan ook geen commentaar (denk ik, op basis van enkele reacties op mijn inbreng) . Misschien kan daar een symbool voor uitgedacht worden om bij het beeld te plaatsen ?
              In elk geval heb ik hier al veel geleerd, zowel uit de commentaar bij mijn inzendingen als bij het bekijken van beelden en de commentaar van anderen. Waarvoor dank.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #22
                Re: Bl e95267 b

                Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                knap beeld (daar ben je dus niets mee !)
                wat me hier aantrekt zijn de drie lijnen (2 oevers en de onweerswolken) die samenkomen daar waar de bootjes naar wijzen. (maar dat is waarschijnlijk de reden waarom je de opname maakte)
                dus: voel ik me wat stom omdat ik hier dingen schrijf die iedereen wel zelf gezien heeft. Liefst zeg ik er bij wat ik anders zou aangepakt hebben, maar sommigen vatten dit dan op als "ik weet het beter", wat helemaal niet het geval is; het is enkel als alternatief bedoeld en misschien tot mislukken gedoemd.
                Wanneer ik thuis ben (wat momenteel niet zo is), tracht ik dagelijks door de beelden te gaan en zo bondig mogelijk mijn idee neer te pennen. Maar daar kruipt wel wat tijd in, tijd die ik niet alle dagen kan vrijmaken wegens andere activiteiten (fotografie is voor mij een hobby).
                En niet kwetsend overkomen is niet altijd makkelijk, vraagt wat denkwerk om een idee zo zacht mogelijk te formuleren. Bij persoonlijk contact is dat door intonatie en lichaamstaal veel makkelijker.
                Sommige mensen tonen enkel beelden die ze perfect vinden en wensen dan ook geen commentaar (denk ik, op basis van enkele reacties op mijn inbreng) . Misschien kan daar een symbool voor uitgedacht worden om bij het beeld te plaatsen ?
                In elk geval heb ik hier al veel geleerd, zowel uit de commentaar bij mijn inzendingen als bij het bekijken van beelden en de commentaar van anderen. Waarvoor dank.
                Ook waarvoor dank om toch altijd het woordje of zinnetje te vinden om een reactie te plaatsen, het doet mij altijd plezier en dat bedoel ik van gelijk wie, daarom tracht ik hetzelfde te doen omdat ik zelf weet hoe leuk het is een reactie te krijgen, positief of negatief, daarvoor dient dit forum, als je iets post en er komt nooit een reactie zal je het snel opgeven, ook als mensen kwetsend overkomen, ik denk voor de meesten hier is het een vorm van ontspanning en hobby, laat ons er dan van genieten en elkaars beelden waarderen [emoji6]

                Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

                Comment


                • #23
                  Re: Bl e95267 b

                  Ik kan alleen de positieve commentaren op je foto onderschrijven, maar daar gaat deze post eigenlijk niet echt om. Zelf ben ik tijdens de corona lockdown een pak actiever geworden op BD. En wegens de beperkte bewegingsvrijheid ben ik me meer gaan verdiepen in macro-fotografie. Hier op het forum heb ik heel veel bijgeleerd dankzij een pak positief ingestelde fotografen die graag hun kennis delen. Wat voor mij vooral een rol speelt is "tijd". Ik kijk regelmatig even naar de laatste posten in enkele categorieën. Als iemand een probleem heeft met hard- of software en ik denk dat ik kan helpen, dan laat ik zeker een berichtje achter. De laatste dagen heb ik minder tijd om commentaar te geven op foto's en dan heb ik zo een beetje het gevoel dat ik tekort schiet, wat soms ook een (verkeerde) reden kan zijn om een tijdje te "verdwijnen", maar er zijn nog meer redenen om weer terug te komen! Door weg te blijven help je niemand en zeker jezelf niet.
                  Luc

                  Comment

                  Working...
                  X