Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Oostpolderkreek
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Oostpolderkreek
Ik zie eigenlijk dergelijk foto's niet zo graag, ik zie liever de Melkweg, maar deze foto vind ik wel bijzonder goed gelukt dat geef ik u graag na.
Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.
-
Knap gedaan, en respect voor de lange tijd om zoiets te maken. Mooi effect.
Ik begrijp dat je de sterren niet even op een andere plaats hangt, maar nu is er een aandachtsplaats aan het einde van de pier, en de Poolster.
Daardoor gaan mijn ogen van de een naar de andere plaats. Misschien iets om een volgende keer toe te passen ?Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
Mooie locatie uitgekozen Michel, bekend plekje voor mij
Zo te zien heb je er hier niet te veel tijd ingestoken, had voor mij mooier geweest als je meer opnames had gestackt zodat de lijnen verder liepen
Wel wat spijtig van de enorme vertekening door de groothoek lens
Trouwens in tegenstelling tot je vorige vind ik hier de vallende ster wel een meerwaarde ;-)
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk berichtKnap gedaan, en respect voor de lange tijd om zoiets te maken
De aarde draait sneller rond dan je denkt
Op een half uurtje heb je al redelijke startrails, dus een uurtje geeft al redelijke resultaten ;-)
grts
Comment
-
De opname duurde 1 uur, 120 opnames van 30" ik had ook langer gehad, maar de batterij van mijn toestel besliste er anders over, ze gaf er de brui aan na 122 shots , maar inderdaad na een half uurtje belichten zie je al duidelijke trails,en hoe langer de lens, hoe langer de trails, dit is met een 14mm getrokken. Voor Red falcon , ik zie ook liever foto's van de melkweg, maar met de lichtvervuiling in Vlaanderen kan je volgens mij onvoldoende belichten om de melkweg met Nebula's in beeld te brengen, het is wel iets dat ik graag zou proberen in een dark sky gebied. het lijkt me technisch ook nog een uitdaging met de tracker en zo...
Vertekening door de groothoeklens is hier aanzienlijk duidelijker te zien dan bij d foto met de molen vind ik Sieg, wellicht omdat de poolster te ver uit center staat?
Comment
-
-
voor mij een kunstige opname, en zalig om naar te kijken...mooi Michel....
Groetjes
Freddy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door michel eloot Bekijk berichtVertekening door de groothoeklens is hier aanzienlijk duidelijker te zien dan bij d foto met de molen vind ik Sieg, wellicht omdat de poolster te ver uit center staat?
Maar dat hoeft niet altijd negatief uit te vallen hé
Welk progje gebruik je om te stacken, of is deze met PS gedaan ?
grts
Comment
-
Ik gebruik gewoon PS Sieg, gaat vrij snel en gemakkelijk, alleen in al die beelden vliegtuigen en satellieten weggommen, daar ben ik wel even mee bezig geweest
Comment
-
Altijd mooi die star trails, als ze zo verzorgd uitgevoerd zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door michel eloot Bekijk berichtIk gebruik gewoon PS Sieg, gaat vrij snel en gemakkelijk, alleen in al die beelden vliegtuigen en satellieten weggommen, daar ben ik wel even mee bezig geweest
Voor andere dingen, deep sky bvb, gebruik ik DSS, veel mogelijkheden en altijd hele goede kwaliteit
PS heb ik eigenlijk voor dit soort dingen nog niet geprobeerd, lijkt me in mijn geval ook niet altijd doenbaar
Ik maak regelmatig soms stacks van een 3000 à 4000 opnames ;-)
grts
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtZelf gebruik ik Sequator, een gratis progje snel en makkelijk
Voor andere dingen, deep sky bvb, gebruik ik DSS, veel mogelijkheden en altijd hele goede kwaliteit
PS heb ik eigenlijk voor dit soort dingen nog niet geprobeerd, lijkt me in mijn geval ook niet altijd doenbaar
Ik maak regelmatig soms stacks van een 3000 à 4000 opnames ;-)
grts
Sieg
Comment
-
ik vind het resultaat toch knap ook de belichting in de voorgrond , de vervorming is een beetje spijtig ik denk dat het al een heel stuk zou minder opvallen moest je kunnen (plaatselijk) de planken van de steiger evenwijdig trekken met de onderkant van het kader ,nu heb je het gevoel dat heel het beeld is scheefgetrokken ,is niet zo moeilijk om te doen ,als je hulp wilt laat maar weten
Comment
-
Dankjewel voor het aanbod Patrick maar ik ga gewoon nog eens terug naar dezelfde locatie als ik ter plaatse mijn camera mooi uitlijn met de voorste planken gaat de compositie idd beter zijn bovendien zal de poolster een stukje meer centraal in beeld komen waardoor de perspectiefvervorming minder zou moeten zijn bedankt voor de suggesties allemaalLast edited by michel eloot; 25 augustus 2020, 17:41.
Comment
Comment