Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oostduinkerke 2.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Oostduinkerke 2.

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Het kan toch niet gaan omdat je weinig commentaar heeft zeg, voor mij gaat het om de foto en dat zou bij iedereen zo moeten zijn.
    Commentaar is leuk en vooral leerrijk maar dat mag toch geen reden zijn dat de foto niet in de HoF staat.
    Trouwens één van de HoF foto's heeft ook nooit commentaar en staat er toch weer bij, en terecht ook hoor.
    Dit is nog steeds een forum en geen dumpplaats voor foto's
    Wat is een forum zonder actieve leden ? inderdaad ten dode opgeschreven !
    Op andere fora is het simpel, geen comments geven is ook geen mogelijkheid om een foto te posten
    Er is genoeg sociale media voor degene die van dat principe zijn

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: Oostduinkerke 2.

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Dit is nog steeds een forum en geen dumpplaats voor foto's
      Wat is een forum zonder actieve leden ? inderdaad ten dode opgeschreven !
      Op andere fora is het simpel, geen comments geven is ook geen mogelijkheid om een foto te posten
      Er is genoeg sociale media voor degene die van dat principe zijn

      grts
      Sieg
      Akkoord en nog veel meer en voor de rest zal ik maar zwijgen zeker...
      De foto vind ik schitterend en merk nu dat ik niet heb gereageerd, waarschijnlijk een vergetelheid !
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #18
        Re: Oostduinkerke 2.

        Helaas een regelmatige discussie, waarover ik mijn mening ook niet meer hoeft te geven.
        Toch een kleine kanttekening : Maakt het voor de HoF uit wie of wat de foto heeft gemaakt ?
        Een goede foto is een goede foto.
        Een keuze:
        Als je in een restaurant eet met een heel aardige , vriendelijke kok, maar het is niet te eten.
        of
        Hetzelfde, maar het eten is uitmuntend, maar de kok is een ............... (bedenk maar wat lelijks)
        Dan is het niet zo moeilijk, toch ?
        In een ideale wereld is het eten perfect, en de kok een toffe peer. Gelukkig zijn die er ook.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #19
          Re: Oostduinkerke 2.

          Allemaal jullie gelijk, maar ik kan nog het onderscheid maken tussen een mooie foto en een uitzonderlijke mooie foto.
          En hiermee is de kous af voor mij, saluut.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: Oostduinkerke 2.

            Eerst en vooral iedereen bedankt om een reactie te geven.
            Dat deze foto de Hof niet gehaald heeft, daar is niks aan te doen..(zou wel leuk geweest zijn..)
            Ik ben al heel blij met de positieve reacties die jullie gegeven hebben !!
            Op naar een volgende..
            Mvg.
            Jean-Luc.

            Comment


            • #21
              Re: Oostduinkerke 2.

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Helaas een regelmatige discussie, waarover ik mijn mening ook niet meer hoeft te geven.
              Toch een kleine kanttekening : Maakt het voor de HoF uit wie of wat de foto heeft gemaakt ?
              Een goede foto is een goede foto.
              Een keuze:
              Als je in een restaurant eet met een heel aardige , vriendelijke kok, maar het is niet te eten.
              of
              Hetzelfde, maar het eten is uitmuntend, maar de kok is een ............... (bedenk maar wat lelijks)
              Dan is het niet zo moeilijk, toch ?
              In een ideale wereld is het eten perfect, en de kok een toffe peer. Gelukkig zijn die er ook.
              Johan, normaal zou het inderdaad voor de hOF niet mogen uitmaken wie een bepaalde foto heeft gepost, doch het tegendeel is al meermaals bewezen spijtig genoeg.
              En als je bvb een forum hebt waar je actief moet zijn dan hadden bepaalde foto's gewoon niet kunnen gepost worden
              En daardoor de wel actieve leden een nominatie kunnen krijgen, snappie
              In dit geval is deze opname van dit topic een HOF-plaatje naar mijn gevoel

              En ik ga liever gaan eten bij vriendelijke mensen, als ik geen of onvriendelijke antwoorden krijg van het personeel bvb dan ga ik daar niet meer eten.
              Er zijn genoeg anderen waar je wel vriendelijk behandeld wordt en waar het eten evengoed is ;-)

              Net zoals de persoon die steeds maar weer opnieuw genomineerd wordt voor de HOF, zonder zelf enige moeite te doen op een volgens mij actief forum.

              De HOF is geen wedstrijd, bij een wedstrijd is het wat anders, daar worden foto's gedumpt zonder er moeite voor te moeten doen.
              Een forum is volgens mij iets anders en zou je mensen in het beste geval moeten nomineren die ook wat moeite doen om het forum actief te houden.
              Want die houden dat forum draaiende en leveren op z'n minst een bijdrage aan het forum en dus ook de HOF

              Dat is trouwens ook de reden waarom al de beste fotografen hier zijn vertrokken, deze waren allemaal heel actief bezig op dit forum.
              Maar op een bepaald moment loopt de ketel over uiteraard

              Gewoon mijn idee van hoe een forum en daarbij horende HOF zou moeten zijn, niemand moet het daarmee eens zijn uiteraard ;-)

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 28 juli 2020, 16:51.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #22
                Re: Oostduinkerke 2.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Johan, normaal zou het inderdaad voor de hOF niet mogen uitmaken wie een bepaalde foto heeft gepost, doch het tegendeel is al meermaals bewezen spijtig genoeg.
                En ik ga liever gaan eten bij vriendelijke mensen, als ik geen of onvriendelijke antwoorden krijg van het personeel bvb dan ga ik daar niet meer eten.
                Er zijn genoeg anderen waar je wel vriendelijk behandeld wordt en waar het eten evengoed is ;-)

                Sieg
                Mag ik me hier nog bij aansluiten a.u.b. ?
                Alleen nog een kleine nuance Sieg op het woord "wedstrijd" : Alles waar je wil in scoren is een "wedstrijd" - naar mijn bescheiden mening.
                Ik kan van de foto sowieso met volle overtuiging genieten (zie mijn handteken).
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #23
                  Re: Oostduinkerke 2.

                  Los van de HoF ... ik weet dat mijn reacties vaak beperkt zijn tot "Mooie foto" of " Knap gedaan", ... Ik vind niet dat ik voldoende technische kennis heb om diepe analyses te maken, maar ik hoop met deze "banale" reacties mijn appreciatie voor het werk dat iemand heeft gedaan te tonen. Naar mijn gevoel een vorm van elementaire beleefdheid.

                  Enfin, ik ben van de oude stempel en hou nogal van elementaire beleefdheid.

                  Enkele dagen geleden waren er hier in "Natuur en Landschappen" op 1 middag 4 nieuwe foto's vlak na mekaar gepost van mensen die geen enkele reactie bij een andere foto hadden gezet. Dit kan toch niet de bedoeling zijn van een forum ?

                  Ik ken niemand bij BD en weet niet wie beslist wat er in de HoF staat, maar als ik zie welke mooie foto's er niet in terechtkomen heb ik soms de indruk dat de jury wordt voorgezeten door Stevie Wonder en Andrea Bocelli . Ik zal een andere smaak hebben. Desalniettemin maak ik er een gewoonte van om de mensen die in de HoF terechtkomen te feliciteren - ook een vorm van elementaire beleefdheid.

                  Ik ben steeds blij met eerlijk commentaar - zeker ook wanneer ik aan het knoeien ben en ik tips krijg hoe het beter te doen. Ik zal me ook nooit gekwetst voelen wanneer er negatieve commentaar komt - integendeel.
                  Ik hoop mooie foto's te tonen - en in de toekomst mijn "kunsten" te verbeteren , maar ik ben hier niet om complimentjes te vangen die mijn ego te strelen.



                  Mvg
                  Philip
                  Last edited by philitalia; 29 juli 2020, 11:59.
                  Mvg Philip

                  Comment

                  Working...
                  X