Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Op het kanaal Herentals - Bocholt vaart een Nederlands binnenschip het Mols peperkoekenhuisje voorbij.
Nog een kleine oefening gedaan met het Orton effect.
Bedankt voor het kijken.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Ik probeer het toe te passen zoals ik hier [KLIK] kan lezen waar ik er elders hetzelfde van begrepen heb.
Maar als jullie (jij en Sieg) niet graag zien tot daar aan toe, dit is mijn zorg niet.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Wat ik bedoelde te zeggen is, dat het mijn smaak zou zijn om de "harde" onderwerpen terug te schilderen, zoals het is.
Op de bomen is het prachtig overigens. Maar de maker beslist natuurlijk.
Ik doe het een beetje anders, maar het idee is wel hetzelfde.
Blurren doe ik tot de contouren nog goed zichtbaar zijn. (ca. de Mp) van de camera.
Dan maak ik een helderheidsmasker voor de hooglichten, en gebruik dan de curve, om alleen de hooglichten wat lichter te maken. (want met de zwarten moet er niets gebeuren)
En regel dan de bedekking naar smaak.
Comment