Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Philip, neem het mij niet kwalijk maar wat is dat hier op BD, een waterval altijd zo eng in het kader?
Ik zie in de achtergrond mooie bomen staan waren deze meegenomen in de opname hadden we een totaal en veel aangenamer beeld te zien gekregen.
En als ik goed kijk dan had je kunnen spelen met schaduwen en zonpartijen, ach zonde man.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Ik neem je niks kwalijk. Integendeel - ik leer veel bij.
Ik wist op voorhand niet wat te verwachten en had beter mijn xt2 met 16mm meegenomen, maar het was een cursus van Nikonschool en durfde de concurrentie niet mee te nemen ... hoewel uiteindelijk de gids niks met Nikon te maken had.
De update is de ruimste versie die ik heb (ik heb ook ineens de hooglichten een beetje laten zakken). Ik zal toch eens moeten investeren in de 14-24mm.
We hebben in ons groepje afgesproken in de herfst terug te keren ... ik ga dan zeker met je advies rekening houden en een andere lens meenemen.
Ik neem je niks kwalijk. Integendeel - ik leer veel bij.
Ik wist op voorhand niet wat te verwachten en had beter mijn xt2 met 16mm meegenomen, maar het was een cursus van Nikonschool en durfde de concurrentie niet mee te nemen ... hoewel uiteindelijk de gids niks met Nikon te maken had.
De update is de ruimste versie die ik heb (ik heb ook ineens de hooglichten een beetje laten zakken). Ik zal toch eens moeten investeren in de 14-24mm.
We hebben in ons groepje afgesproken in de herfst terug te keren ... ik ga dan zeker met je advies rekening houden en een andere lens meenemen.
Een Samyang 12mm op je X-T2 is ook al enorm goed hoor.
Is die Nikon 14-24mm niet voor een FF camera?
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Klopt, maar ik heb zowel een D750 als een XT2. De XT2 heb ik een tijdje geleden aan een mooie prijs op de kop kunnen tikken en vind het een prachttoestel ... alleen was het een uitstapje van Nikonschool en heb ik de Fuji daardoor thuisgelaten. Voor Nikon heb ik 28mm als "breedste lens". Verkeerde inschatting gemaakt. Die "instructeur" had niks met Nikon te maken en je kon eender welk merk camera meebrengen.
Bouk die zegt dat het een mooi beeld is door de traagheid van het water door de gekozen lange sluitertijd
grts
Sieg
Inderdaad, Bouk moet wat veel zon hebben gezien, zo n quote zijn we niet gewoon van hem 😀.
Vind het ook wel een mooie pic hoor van sluitertijd, kleuren en compo, al kan ik wel volgen ivm de krappe kadering...
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Comment