Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurtoren + UP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Vuurtoren + UP

    ik had de baan van de zon niet perfect zien aankomen, dus het was wachten waar hij ergens terecht kwam...
    maar op een gegeven moment passeerde hij wel heel mooi langs de toren heen...
    best op een zwarte achtergrond

    heb er nog deze Variant bij geplaatst, kleine verandering tov origineel waarbij de zon iets minder centraal staat...


    klikken voor een grotere versie


    alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken!
    Last edited by stevwout; 26 april 2020, 11:25.
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: Vuurtoren

    Heel mooi gedaan, heb er zo ook eentje maar dan wel met een echte vuurtoren
    Prachtige sfeer, een klein tukje langer gewacht had de zon perfect symmetrisch achter de toren geplaatst

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Vuurtoren

      Heel mooi maar waarom niet rond in de weerspiegeling..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Vuurtoren

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Heel mooi maar waarom niet rond in de weerspiegeling..?
        grt,bouk.
        das een goeie vraag Bouk, heb het me ook afgevraagd, waarschijnlijk breekt de toren de zon zodanig dat die er niet "rond" kan of zo... heb andere foto's met de zon naast de toren waar de reflectie duidelijker te zien is...
        in ieder geval (en zoals je misschien suggereert ) is het in het origineel ook zo, dus geen verplaatsingen van de zon of zo...
        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

        Comment


        • #5
          Re: Vuurtoren

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Prachtige sfeer, een klein tukje langer gewacht had de zon perfect symmetrisch achter de toren geplaatst
          ik vroeg me af wanneer die reactie ging komen, vrij snel dus al
          heb waarschijnlijk in mn enthousiasme iets te snel afgedrukt, ik moet zeggen dat het me ook pas achteraf is opgevallen, door de te felle zon is me dat op het moment zelf niet opgevallen...
          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

          Comment


          • #6
            Re: Vuurtoren

            Terechte opmerkingen gelezen, maar het blijft een mooi plaatje hoor !!!

            Comment


            • #7
              Re: Vuurtoren

              Je hebt goede bedoelingen maar vind deze foto niet echt zo denderend.
              Zou eigenlijk liever deze zien waar de zon weg van die toren is.
              Sorry, mijn mening hé.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Vuurtoren

                ik vind de weerspiegeling op het water interessanter dan het rechtstreekse beeld.
                mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                Comment


                • #9
                  Re: Vuurtoren

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Je hebt goede bedoelingen maar vind deze foto niet echt zo denderend.
                  Zou eigenlijk liever deze zien waar de zon weg van die toren is.
                  Sorry, mijn mening hé.
                  geen probleem hoor, meningen zijn verschillend gelukkig maar!!! als je ook nog zou kunnne zeggen of er compositorisch of technisch iets mis is, kan er ook nog iets uit leren
                  de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                  Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vuurtoren

                    Knap, de opmerking van zon midden de toren kwam al,
                    het is mooi, het kon dat tikkeltje beter
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vuurtoren

                      Ik vind hem prachtig, mooi zoals de gloeiende torenspits bijna doorzichtig wordt. Een heel warm plaatje..
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vuurtoren

                        Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
                        geen probleem hoor, meningen zijn verschillend gelukkig maar!!! als je ook nog zou kunnne zeggen of er compositorisch of technisch iets mis is, kan er ook nog iets uit leren
                        Ik vind alles zeer goed, alleen die zon had ik niet achter de foto gepost te meer omdat je zegt er eentje te hebben met de weg van de toren.
                        Kleuren, licht enzoverder liggen voor mij prachtig in evenwicht.
                        En als die zon elders had gestaan was uw compositie, voor mij althans, uitstekend geweest (weeral dus )
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vuurtoren

                          De belichting heel goed onder controle gehouden.
                          https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vuurtoren

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Ik vind alles zeer goed, alleen die zon had ik niet achter de foto gepost te meer omdat je zegt er eentje te hebben met de weg van de toren.
                            Kleuren, licht enzoverder liggen voor mij prachtig in evenwicht.
                            En als die zon elders had gestaan was uw compositie, voor mij althans, uitstekend geweest (weeral dus )
                            beste Red Falcon, bij deze dus een variant geplaatst, benieuwd naar enige reacties
                            de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                            Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vuurtoren

                              nice pic .. Maar mijn voorkeur gaat naar de eerste ...
                              [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

                              Comment

                              Working...
                              X