Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rupel bij zonsondergang

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Rupel bij zonsondergang

vorige week een fiets-corona tochtje ondernomen en onderweg enkele foto's genomen (dat mag toch nog hoop ik?)
    in de achtergrond zie je de kerk van Boom opdoemen

best op zwarte achtergrond...
    graag klikken voor een grotere versie...

alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken!
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Re: Rupel bij zonsondergang

De sfeer is een eigen keuze. De omgeving is me bekend, goede compo.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Weer een hele mooie hoor.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

waw zeg zachte, heerlijke , rustige kleuren .... nice pic
        [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

Comment

Mooie sfeer in dit beeld, knappe opname
          Vraag me wel af of je hier een bepaalde bewerking, soort Orton effect of glamour blur, hebt op losgelaten, het lijkt in ieder geval wel zo aan de struiken en bomen te zien
          In ieder geval knap beeld

Owja, om op je vraag te antwoorden, hier bij ons heeft iemand een boete gekregen omdat hij de fiets aan de kant had gezet en aan het fotograferen was, echt belachelijk vind ik het

grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 20 april 2020, 22:47. Reden: owja ...
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Een warme plaat met een mooie compositie. De "wollige" struiken is niet helemaal mijn smaak.
            Door iets te ver trekken aan (waarschijnlijk) de lucht is er helaas een donkere halo rond de kerktoren te zien.
            Last edited by Johan1956; 21 april 2020, 16:06. Reden: is niet.........
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Heel mooi! Knappe kleuren.
              Groeten, Chris

Comment

Mooi warm plaatje !

Comment

Knap ! Heerlijk sfeertje voor romantische zieltjes
                  Ik placht ook tot in die mooie omgeving te fietsen maar het laatste jaar laten gezondheid en de daarmee gepaard gaande conditie het afweten ...
                  Maar voor dergelijk mooi sfeertje zou het vroeger ook wel wat ver geweest zijn ...
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Mooie foto...ook dit soort afwerking kan ik echt wel smaken...de wollige struiken vielen me ook wel op maar stoorden niet echt..

Groetjes
                    Freddy
                    https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Mooie foto. De afwerking stoort mij ook zeker niet.
                      https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Comment

Mooi sfeerbeeld maar iet "te" bewerkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                          Door iets te ver trekken aan (waarschijnlijk) de lucht is er helaas een donkere halo rond de kerktoren te zien.
                          beste Johan, met de beste wil zie ik dus die halo niet he, bedoel je rond het eerste torentje of dat in de achtergrond? ik zou het graag proberen corrigeren, maar mijn ogen zullen toch nog wat oefening moeten hebben denk ik
                          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Mooie sfeer in dit beeld, knappe opname
                            Vraag me wel af of je hier een bepaalde bewerking, soort Orton effect of glamour blur, hebt op losgelaten, het lijkt in ieder geval wel zo aan de struiken en bomen te zien
                            In ieder geval knap beeld

Owja, om op je vraag te antwoorden, hier bij ons heeft iemand een boete gekregen omdat hij de fiets aan de kant had gezet en aan het fotograferen was, echt belachelijk vind ik het

grts
                            Sieg
                            Hey Sieg, ik heb me hier beperkt tot de mogelkijkheden in LR, dus waarschijnlijk zie je het effect van de texture/clarity/dehaze functie, maar het is inderdaad wel een zachte bewerking...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
                              beste Johan, met de beste wil zie ik dus die halo niet he, bedoel je rond het eerste torentje of dat in de achtergrond? ik zou het graag proberen corrigeren, maar mijn ogen zullen toch nog wat oefening moeten hebben denk ik
                              Ik bedoel de grote toren, er zit een soort zwart waasje rond.
                              Als je op de grote versie kijkt valt het minder op, maar op een verkleind formaat vallen halo's altijd meer op.
                              Omdat je me aan mij oude ogen deed twijfelen heb ik in PS gewoon eens gemeten, met de pipet. Pal naast de toren is het ca. 10 donkerder dan een paar mm ernaast.
                              Vooral (teveel)positieve clarity wil dit nog weleens veroorzaken. Maar het kan meerdere oorzaken hebben.
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Working...
                              X