Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Noorwegen


  • #2
    Re: Noorwegen

    Hoi, heb jij een verkoopfilter over de foto getrokken? De sneeuw op de bergen is tegen het water wel wit maar op de bergen zelf heeft ze een vreemde kleur, net als de lucht? Denk dat je hier meer kan uit halen want overigens mooi beeld
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: Noorwegen

      Mooi maar zou toch even opnieuw aan de gang gaan met de bewerking
      De kleuren kloppen niet helemaal, geel-groene sneeuw ?

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Noorwegen

        mooi maar hier past de horizon in het midden niet zo.
        zou of van onder of van de boven er wat afhalen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Noorwegen

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Mooi maar zou toch even opnieuw aan de gang gaan met de bewerking
          De kleuren kloppen niet helemaal, geel-groene sneeuw ?

          grts
          Sieg
          Mee eens
          Groeten Andre

          Comment


          • #6
            Re: Noorwegen

            Zou hem toch ook eens terug bewerken! Of is er misschien een andere lucht ingezet?
            Sony A7 Mark3 Glasbuizen FE 2.8 70-200 mm GM OSS - ZEIS FE 4/16-35 - SONY FE4/24-105 - SAMYANG 14 MM/2.8 - SONY 200-600 MM - SONY 85 MM 1.8

            Comment


            • #7
              Re: Noorwegen

              De kleuren zijn niet 100% correct, misschien de witbalans? Eveneens zou ik de horizon rechtzetten en onderaan een stukje afdoen
              http://www.photo-patricske.be
              Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

              Comment


              • #8
                Re: Noorwegen

                Bedankt voor jullie opmerkingen, hier een verbeterde versie.

                Comment


                • #9
                  Re: Noorwegen

                  Ik vind het origineel nog zo slecht niet. Maar wél misschien een beetje oplichten en het blauwe iets minder laten overwegen. De waterpartij in de 'verbeterde' versie is veel saaier dan in het origineel. TS weet op welk tijdstip van de dag deze foto genomen is. Ik zou me daar op richten om de kleuraanpassing te doen. De bruin-gele wolken horen er precies niet in thuis, maar wie zal het zeggen ???? De sneeuw op de bergen mag voor mij wat meer stralen, maar verder zou ik er niet veel aan veranderen....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Noorwegen

                    Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                    Ik vind het origineel nog zo slecht niet. Maar wél misschien een beetje oplichten en het blauwe iets minder laten overwegen. De waterpartij in de 'verbeterde' versie is veel saaier dan in het origineel. TS weet op welk tijdstip van de dag deze foto genomen is. Ik zou me daar op richten om de kleuraanpassing te doen. De bruin-gele wolken horen er precies niet in thuis, maar wie zal het zeggen ???? De sneeuw op de bergen mag voor mij wat meer stralen, maar verder zou ik er niet veel aan veranderen....
                    De waterpartij in de 2de versie is de originele

                    Comment


                    • #11
                      Re: Noorwegen

                      versie 3

                      Comment


                      • #12
                        Re: Noorwegen

                        Vind dit stukken beter ! Bij nader toezien merk je inderdaad dat de waterpartij een weerspiegeling bevat die niet kan voortkomen uit het achterliggende landschap. Dit is voor mensen die de foto's 'wetenschappelijk' gaan bekijken.....want het is eigenlijk maar bij één forumlid opgevallen dat de lucht en het water geen match hadden.....ik had het eerst ook niet gezien, dus: goed gedaan !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Noorwegen

                          toch vind ik hem niet zo geslaagd ,ik vermoed nog altijd door de bewerking ,ik mis scherpte maar ook zie ik veel grauwe vlekken en kleuren die die alvast mijn gevoel niet echt kloppen ,ik zou eens heel opnieuw beginnen ,je vorige was veel mooier bewerkt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Noorwegen

                            Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel meningen.....maakt deze hobby leuk hé !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Noorwegen

                              Het lijkt nu een experimenteer objectje te worden. Jammer want in de foto zit zeker potentie !
                              Ik ga zeker geen 4e update vragen(mag ook niet overigens) , maar ik zou nog eens kijken om van het originele formaat eens een stukje lucht af te snijden.
                              Dan worden bergen wat massiever, en heb je ook een mooie verdeling.
                              Meer updates mogen overigens wel in de vorm van een link. (maar ik zou dan sommige eerder onder een link zetten)
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X