Nog een van die heerlijke zomer van 2019. Waarom ik die niet eerder geplaatst heb ? Ik weet het zelf niet.
Graag doorklikken, voor de maximale grootte.
Gelijk wil ik met jullie een nieuwe Dodge en Burn (doordrukken en tegenhouden) techniek delen.
Het werkt met de Historybrush, en heeft het voordeel dat je zelfs meerdere Adjustments (aanpassingen) tegelijk kunt gebruiken, die je dan in één keer kan inschilderen.
Tevens is het een groot voordeel , dat je veel minder lagen in PS gebruikt.
Maar zeker het mooiste is deze toepassing i.c.m. Lumination masks (helderheidsmaskers) Je kan echt op de vierkante mm selecteren/werken.
Ik gebruik overigens voor de helderheidsmaskers, de Tony Kuypers set. Heeft ook nog een prachtig actiepanel.
Maar er zijn er meer.
Een Schotse fotograaf, Alister Benn heeft het bedacht. Iemand die ik zeer bewonder overigens, vanwege zijn visie en stijl !
Graag wil ik jullie het introductie filmpje laten zien, op zijn YT-kanaal.
Hier staan deel 1 t/m 3 met een super uitgebreide uitleg en voorbeelden.
Ik wil niets anders meer.
Graag doorklikken, voor de maximale grootte.
Gelijk wil ik met jullie een nieuwe Dodge en Burn (doordrukken en tegenhouden) techniek delen.
Het werkt met de Historybrush, en heeft het voordeel dat je zelfs meerdere Adjustments (aanpassingen) tegelijk kunt gebruiken, die je dan in één keer kan inschilderen.
Tevens is het een groot voordeel , dat je veel minder lagen in PS gebruikt.
Maar zeker het mooiste is deze toepassing i.c.m. Lumination masks (helderheidsmaskers) Je kan echt op de vierkante mm selecteren/werken.
Ik gebruik overigens voor de helderheidsmaskers, de Tony Kuypers set. Heeft ook nog een prachtig actiepanel.
Maar er zijn er meer.
Een Schotse fotograaf, Alister Benn heeft het bedacht. Iemand die ik zeer bewonder overigens, vanwege zijn visie en stijl !
Graag wil ik jullie het introductie filmpje laten zien, op zijn YT-kanaal.
Hier staan deel 1 t/m 3 met een super uitgebreide uitleg en voorbeelden.
Ik wil niets anders meer.
Comment