Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Summer Evening

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Summer Evening

Nog een van die heerlijke zomer van 2019. Waarom ik die niet eerder geplaatst heb ? Ik weet het zelf niet.

Graag doorklikken, voor de maximale grootte.

Gelijk wil ik met jullie een nieuwe Dodge en Burn (doordrukken en tegenhouden) techniek delen.
    Het werkt met de Historybrush, en heeft het voordeel dat je zelfs meerdere Adjustments (aanpassingen) tegelijk kunt gebruiken, die je dan in één keer kan inschilderen.
    Tevens is het een groot voordeel , dat je veel minder lagen in PS gebruikt.
    Maar zeker het mooiste is deze toepassing i.c.m. Lumination masks (helderheidsmaskers) Je kan echt op de vierkante mm selecteren/werken.
    Ik gebruik overigens voor de helderheidsmaskers, de Tony Kuypers set. Heeft ook nog een prachtig actiepanel.
    Maar er zijn er meer.

Een Schotse fotograaf, Alister Benn heeft het bedacht. Iemand die ik zeer bewonder overigens, vanwege zijn visie en stijl !

Graag wil ik jullie het introductie filmpje laten zien, op zijn YT-kanaal.
    I guess that's a pretty bold statement! There are many way to dodge and burn, lightening or darkening certain area of an image. There are numerous tools in L...

Hier staan deel 1 t/m 3 met een super uitgebreide uitleg en voorbeelden.

Ik wil niets anders meer.

Last edited by Johan1956; 11 maart 2020, 17:21.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Re: Summer Evening

heel mooi Johan ,heel veel te zien onder mooi licht , ook de compo met dit groepje bomen en dat fijn streepje zee is echt goed gekozen , prachtplaatje
    ik heb ook de TK panel van Tony Kuypers al jaren in mijn bezit ,maar kan er moeilijk weg mee, moet nu toeval zijn dat ik begin deze week een mail naar hem heb gezonden om te melden dat ik er moeilijk mee kan omgaan ,die vriendelijke man heeft mij de dag nadien al terug gemaild ,nu moet ik nog eens bekijken wat hij allemaal van uitleg gegeven heeft . Tof dat die mensen niet alleen verkopen maar ook nog klantvriendelijk zijn

Comment

Knap Johan en bedankt voor de tips die je hier meegeeft !
      Mvg.
      Jean-Luc.

Comment

Prachtplaat!

Comment

Die van Tony Kuyper heb ik al jaren maar ik vind de action set van Jimmy MC Entire Raya Pro en Instamask makkelijker te gebruiken. Met dezelfde functies. Mooie plaat trouwens
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik heb er zelf weinig kaas van gegeten maar het is zeker de moeite om er verder in te verdiepen, het resultaat is zeker prachtig hoor

Comment

Mooie plaat en fijn dat je er open en bloot over communiceerd met welke tools je werk....voor mij voorlopig toch een stap te ver....
              ben amper bezig met alle begin zeker ...DE COMPO...

Groetjes
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

Comment

Een hele mooie en nog mooier hoe je je kennis deelt. Ik ben niet zo'n expert in bewerkingen en beperk me meestal tot het minimum, maar vind het wel knap hoe sommigen uren over het perfecte plaatje kunnen zetten
                https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Mooie sfeervolle opname Johan
                  Hier een tevreden gebruiker van Jimmy M panels

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    heel mooi Johan ,heel veel te zien onder mooi licht , ook de compo met dit groepje bomen en dat fijn streepje zee is echt goed gekozen , prachtplaatje
                    ik heb ook de TK panel van Tony Kuypers al jaren in mijn bezit ,maar kan er moeilijk weg mee, moet nu toeval zijn dat ik begin deze week een mail naar hem heb gezonden om te melden dat ik er moeilijk mee kan omgaan ,die vriendelijke man heeft mij de dag nadien al terug gemaild ,nu moet ik nog eens bekijken wat hij allemaal van uitleg gegeven heeft . Tof dat die mensen niet alleen verkopen maar ook nog klantvriendelijk zijn
                    Bedankt Patrick.
                    Zou eens de Filmpjes van Sean Bagshaw bekijken.
                    Die legt alles haarfijn uit !

Comment

Iedereen bedankt voor de fijne respons.
                      Graag wil ik nog even benadrukken dat mijn boodschap vooral over de dodge- en burn-methode gaat.
                      Mits goed toegepast doet het wonderen voor een foto. Niet geheel toevallig dat ik het bij deze foto aangekaart heb.
                      Maar.......net als bij een gerecht moeten de specerijen en het zout met mate gebruikt worden. Teveel, van wat dan ook, verprutst je gerecht.
                      Nick Page, die ik al geruime tijd op YT volg, heeft nog een andere wetenschap : Pas niet alles toe wat je hebt, en/of kan, maar alleen het nodige.
                      Hij geeft ook ruiterlijk toe, dat die wijsheid door schade en schande is opgedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                        Iedereen bedankt voor de fijne respons.
                        Graag wil ik nog even benadrukken dat mijn boodschap vooral over de dodge- en burn-methode gaat.
                        Mits goed toegepast doet het wonderen voor een foto. Niet geheel toevallig dat ik het bij deze foto aangekaart heb.
                        Maar.......net als bij een gerecht moeten de specerijen en het zout met mate gebruikt worden. Teveel, van wat dan ook, verprutst je gerecht.
                        Nick Page, die ik al geruime tijd op YT volg, heeft nog een andere wetenschap : Pas niet alles toe wat je hebt, en/of kan, maar alleen het nodige.
                        Hij geeft ook ruiterlijk toe, dat die wijsheid door schade en schande is opgedaan.
                        Klopt volledig Johan, doch ook hier zie je soms ook overbewerkte beelden en eigenaardig genoeg vallen deze bij velen wel in de smaak is me al opgevallen.(ook deze week weer)
                        Wat Nick P. betreft, eerlijk gezegd zijn z'n prachtige beelden ook altijd heel ferm, tot op het randje zelfs, bewerkt. Tevens ook veel plak en knipwerk dat hij uitvoerd
                        Maar zelf ben ik ook grote fan van zijn werk, tevens iemand die alles duidelijk uitlegt
                        Dus ja, smaken verschillen nu eenmaal gelukkig.

In ieder geval die dodge é burn methode is wel héél knap, bedankt voor de link daarvoor

grts
                        Sieg

Comment

proficiat met deze prahctige HOF Johan!!
                          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Proficiat met je HOF Johan
                            Mooi werk zoals gewoonlijk

grts
                            Sieg

Comment

Proficiat met je HOF Johan
                              Groeten Andre

Comment