Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ontbossing....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Ontbossing....

...in Averbode bos & heide, een kaalslag volgens sommige, een herstel van de biodiversiteit volgens natuurpunt

Bedankt voor 't kijken

Re: Ontbossing....

de foto is heel erg mooi fijne details en volgens mij laagje ijs op het water? ook een mooie compo
    maar tegelijk ook triestig hoe zoveel bos verdwijnt hier in de streek hetzelfde ,ik begrijp het soms niet

Comment

Knap beeld die de realiteit laat zien van tegenwoordig
      Hoeveel bos en grote bomen er hier bij ons in de streek al moeten wijken zijn, ik snap het niet hoor
      Maar daarna kan men wel op tv verkondigen hoeveel nieuwe bomen er zijn aangeplant, maar men zwijgt hoeveel er gekapt zijn

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

een duidelijke boodschap gebracht met een mooi beeld.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Mooi dat ijs op het water.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wat een schitterende foto en dito afwerking. Knappe plaat Jean Louis.
            Dat bebossing gekapt wordt, kan ook met een goede reden. Bij ons in de duinen is alle bospest verwijdert en zijn oorspronkelijke duinvalleien weer uitgegraven.
            Met de bedoeling om het ecosysteem terug te brengen.Het resultaat is al te zien en te beleven !
            En eigenlijk gezegd, ik hou ook zeer van bomen en bos, maar eigenlijk is een dennenbos heel monotoon en mager, wat er groeit en bloeit.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Heel goed weergegeven door die aangelegde weg centraal te plaatsen. Dit zie je inderdaad op veel plaatsen gebeuren nu. Goed of slecht? Die dennenbomen zullen misschien indertijd aangeplant geweest zijn als mijnhout? Dan is het beter om het landschap te "restaureren" met inheemse gewassen. Maar de manier waarop het gebeurt is niet altijd even goed. Zoals langs de Dender in de omgeving van Aalst waar alles verwoest werd, ook de woonplaatsen van bevers en andere dieren.

Comment

Knap beeld jean-Louis

Ik ben wel voorstander van een aanpak om de biodiversiteit te bevorderen maar de manier waarop men in jullie buurt op sommige plaatsen tekeer gaat begrijp ik niet, ik weet wel dat er daar op bepaalde plaatsen eerder schade aangericht is en dat de biodiversiteit er niet op vooruitging, integendeel.
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Spijtig gebeuren, maar een mooie foto heb je er hier van overgehouden.
                  Mvg.
                  Jean-Luc.

Comment

Mooie foto. Ja, natuurpunt of ANB denken dat dit allemaal nuttig is maar doen ze soms niet meer kwaad dan goed
                    http://www.photo-patricske.be
                    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Heel mooie opname hoor. Ik ben zelf van Averbode en destijds ook fel gekant tegen de boskap. Ik moet nu wel toegeven dat er al veel ten goede is veranderd. Het is natuurlijk een meerjarenplan en ik zie ook liever loofbomen dan de dennen die indertijd inderdaad zijn aangeplant voor vooral mijnbouw. Het komt wel goed !

Comment

Op de foto zelf is niets op aan te merken maar wel op de werkwijze van Natuurpunt. Ieder jaar kappen zij 500 Ha bos zonder ook maar iets te compenseren. Het hout dat ze uit de bossen halen, verkopen ze aan China. China behoort tot de meest vervuilende landen ter werled en so helpt Natuurpunt mee aan de klimaatverandering en worden ze hier nog zwaar voor gesubsidieerd. Wanneer gaan de mensen eens snappen dat Natuurpunt niets anders is dan een bosontginningsbedrijf. Stop met geld hieraan te geven.
                        Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Zoveel schoonheid meegeven aan droefenis is misschien gevaarlijk? Ik bedoel
                          ik zou ervan kunnen houden, van die kaalslag en de tederheid die het toont,
                          van het verdwijnen van alles dat ons dierbaar is. Maar, we hebben de foto nog.

Comment

Working...
                          X