Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het eiland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] het eiland


    https://www.flickr.com/photos/184473...blic/lightbox/


    alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken!
    Last edited by stevwout; 16 januari 2020, 11:56.
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: het eiland

    Prachtig zo met dat bergeiland opdoemend in de verte. Ook de sfeer vind ik wel fijn.
    Op de grote versie mis ik op de belichte berg helaas een beetje scherpte
    Steeds meer landschapsfotografen stellen tegenwoordig scherp op het life-view scherm, en dan lekker vergroot en manueel.
    Zo sluit je uit dat je fototoestel baas over jou wordt. En aan je 70-200 zal het zeker niet liggen.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: het eiland

      Mooi landschap, met de berg in de verte
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: het eiland

        Heel mooi hoor, zou zomaar een scene uit een avonturenfilm kunnen zijn
        Ik moest onmiddellijk denken aan The Lost World
        Knap beeld

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: het eiland

          Mooi en lekker soft.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: het eiland

            prachtige foto

            Comment


            • #7
              Re: het eiland

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Op de grote versie mis ik op de belichte berg helaas een beetje scherpte
              Steeds meer landschapsfotografen stellen tegenwoordig scherp op het life-view scherm, en dan lekker vergroot en manueel.
              Zo sluit je uit dat je fototoestel baas over jou wordt. En aan je 70-200 zal het zeker niet liggen.
              ik begrijp je opmerking Johan, en ik ben eens naar het origineel gaan kijken. daar zie ik in ieder geval wel wat meer scherpte, en ik ga er dus van uit dat de foto wat "zachter" is geworden door de bewerking achteraf. ik heb inderdaad gestreefd naar een "zacht" beeld, waardoor er wat scherpte van de foto is gevallen.
              ik had een sluitertijd van 1/800 dus bewegingsonscherpte kan het niet geweest zijn lijkt me (wel getrokken zonder statief wegens "on the road"). Verder heb ik op het eiland scherpgesteld met f/8 (had wat meer mogen zijn achteraf bekeken) maar aangezien er weinig DOF in het beeld zit (eiland is helemaal op dezelfde afstand) lijkt me dat er ook weinig DOF onscherpte kan ontstaan zijn. Daarom lijkt het me vooral een geval van bewerking achteraf. Maar ik sluit niets uit en kan uiteraard bijleren, alle tips welkom wat dat betreft!
              de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
              Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

              Comment


              • #8
                Re: het eiland

                Knap, die wolkenlucht die convergeert naar de bergtop .

                Comment


                • #9
                  Re: het eiland

                  Dreigende sfeer die het eiland omhult, een karaktervolle foto eigen aan zee en weersgesteldheid. Misschien gezichtsbedrog doc de foto (horizon) lijkt wat door te zakken.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment

                  Working...
                  X