Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op naar de gletsjer...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] op naar de gletsjer...

    onderweg naar de Svartisen gletsjer....
    best op zwarte BG



    alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: op naar de gletsjer...

    vnl de rotsen komen mooi tot uiting in dit beeld. De gletsjer zelf gaat bovenaan wel wat verloren doordat de helling zwakker wordt en je niet hoog genoeg stond om over de rand te kunnen kijken.
    Knap om die persoon als referentie te laten opdraven om de grootte te kunnen inschatten.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: op naar de gletsjer...

      Mooi, maar iets hoger gestaan had volgens mij nog beter geweest

      Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: op naar de gletsjer...

        Vooral al diagonale lijnen en kleuren zijn schitterend.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: op naar de gletsjer...

          Zoals ik de persoon hier zie lopen op deze rotsen in die omgeving stel ik me de vraag of alles oké is met haar ? Over de foto geen negatieve opmerking
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: op naar de gletsjer...

            Mooi algemeen beeld, kleur van de gletsjer is voor mij te blauw.
            Groeten Andre

            Comment


            • #7
              Re: op naar de gletsjer...

              Heel mooi beeld, perfect standpunt en perfecte kleuren
              Het gletsjerblauw komt er mooi uit, typische kleuren
              De persoon in beeld vind ik een beetje een rare pose aannemen, lijkt net alsof deze erin is geshopt
              Maar een prachtig beeld hoor

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: op naar de gletsjer...

                De compo zit goed en de contrasterende kleuren geven dit alles een meerwaarde, mooie foto !

                Comment


                • #9
                  Re: op naar de gletsjer...

                  Net als bij mijn voorgangers, bekroop mij onmiddellijk de gedachte (misschien onterecht) dat deze persoon niet op de originele foto stond... maar het effect is wel verrassend en contrasteert mooi met de omgeving
                  https://www.behance.net/Lynx1966

                  Comment


                  • #10
                    Re: op naar de gletsjer...

                    Heel mooi vastgelegd deze gletsjer met die diep ingegroefde rotsen ervoor. De gletsjers zijn zich daar dus ook aan het terugtrekken. Die persoon is mij ook een raadsel. Ik zie geen schaduw van die persoon waar ik wel schaduw zie aan de voorkant van de gletsjer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: op naar de gletsjer...

                      Ik vind vooral de kleuren van de gletsjer en grond heel mooi contrasterend, ook de compo vind ik mooi, meer hoef ik niet te zien het is letterlijk net een tong, die persoon heeft voor mij geen meerwaarde, leid alleen maar af, mooie foto [emoji106][emoji106]

                      Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: op naar de gletsjer...

                        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        Zoals ik de persoon hier zie lopen op deze rotsen in die omgeving stel ik me de vraag of alles oké is met haar ?
                        alles goed met deze persoon, het is trouwens mijn dochter die hier wat verder op de rotsen voor mij aan het lopen was, geen risicovolle bedoening hoor gewoon een avontuurlijke wandeling
                        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                        Comment


                        • #13
                          Re: op naar de gletsjer...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                          Net als bij mijn voorgangers, bekroop mij onmiddellijk de gedachte (misschien onterecht) dat deze persoon niet op de originele foto stond...

                          Die persoon is mij ook een raadsel...

                          lijkt net alsof deze erin is geshopt
                          blijkbaar nogal raadselachtig dus, maar de realiteit was dus dat mijn dochter wat verder voor ons uitliep in een meer uitgehold gedeelte van de gletsjer en dus wat lager dan mij, wat een mooi perspectief gaf. het geeft imho ook beter de grootte van de gletsjer aan, wat anders soms moeilijk voor te stellen is op foto...
                          dus weinig tricks in deze. het gebrek aan schaduw zal waarschijnlijk te maken hebben met de bewolking waardoor er een heel zacht licht was en dus weinig schaduwen...

                          verder toch bedankt voor alle fijne reacties!
                          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                          Comment


                          • #14
                            Re: op naar de gletsjer...

                            Ik heb de locatie meerdere keren bezocht en ik heb absoluut geen probleem met de persoon of het blauw, het is daar nu eenmaal zo. Ongelofelijk is dat hij zo gekrompen is. Jammer dat de linker ijsgrens zo abrupt stopt.

                            Comment

                            Working...
                            X