Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hetzelfde anders

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Hetzelfde anders

3 keer hetzelfde landschap (Fort Point) maar telkens anders. Bij regenachtig weer, na een bui en bij zonnig weer. Je kunt het nooit 2x op dezelfde manier vastleggen. Het zicht wisselt continu volgens het uur en de weersomstandigheden. Ik zou een reeks van 10 of 20 of meer kunnen maken met hetzelfde zicht in andere omstandigheden en nooit vervelend.

DSC_1594 by Raf Strobbe, on Flickr

DSC_2679 by Raf Strobbe, on Flickr

DSC_1980 by Raf Strobbe, on Flickr

Bedankt voor het kijken en uw reacties,

Raf.
    Last edited by muesli; 14 januari 2020, 18:52. Reden: problemen met scherpte bij Flickr

Re: Hetzelfde anders

Mooi collage van dit prachtige landschap.
    Nu ik weer foto's van je herinner ik me ineens dat je bij vorige foto's last had van de scherpte op de foto's die hier te zien zijn.
    Dat komt uiteraard door de verkleining. Want dan moet je eigenlijk nog een keer verscherpen. (dat is dus een mogelijkheid)
    Ik meen voor mezelf een aardige oplossing te hebben gevonden, door de foto's op 1600 pix op Flickr te plaatsen.
    Waarom 1600 ? Omdat 1600 een door Flickr ingestelde grootte is, waarbij je foto's perfect weergegeven worden. (er zijn er meer uiteraard)
    Vervolgens zet je die foto op BD, en komt er de bekende gele balk boven de foto, waarop mensen kunnen klikken.
    Kijk maar of je het iets vindt.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Mooi maar ook bij Flickr mis ik wat scherpte.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        Mooi collage van dit prachtige landschap.
        Nu ik weer foto's van je herinner ik me ineens dat je bij vorige foto's last had van de scherpte op de foto's die hier te zien zijn.
        Dat komt uiteraard door de verkleining. Want dan moet je eigenlijk nog een keer verscherpen. (dat is dus een mogelijkheid)
        Ik meen voor mezelf een aardige oplossing te hebben gevonden, door de foto's op 1600 pix op Flickr te plaatsen.
        Waarom 1600 ? Omdat 1600 een door Flickr ingestelde grootte is, waarbij je foto's perfect weergegeven worden. (er zijn er meer uiteraard)
        Vervolgens zet je die foto op BD, en komt er de bekende gele balk boven de foto, waarop mensen kunnen klikken.
        Kijk maar of je het iets vindt.
        Bedankt voor de reactie en de tip Johan.
        Ik heb de foto's opnieuw opgeladen bij Flickr en nu op 1600x1600 pics. En dan hier op het forum gezet met limiet van 1024.
        Ik zie er weinig of geen verschil in. Die gele balk verschijnt ook niet. Misschien zien jullie wel verschil (scherper) nu? Er is in elk geval een hemelsbreed verschil tussen mijn loepscherpe originelen (14 MB) zoals ik die altijd opgeladen heb tot nu bij Flickr en wat hier (en ook op Flickr verschijnt de laatste tijd. Ik denk dat ze bij Flickr een en ander veranderd hebben (verslechterd) voor degenen die nog gratis van hun site willen gebruik maken. Het valt op dat sedert korte tijd mijn foto's bijna niet groter meer getoond worden bij vergroten op Flickr. Vroeger kon je heel erg vergroten. Zal alleen nog voor de betalende klanten zijn zeker? Geld, geld, geld. Alles draait alleen nog om geld. Ik zal eens op zoek gaan naar iets anders en Flickr buiten gooien denk ik. Is lang goed geweest maar zoals met alles: eerst gratis en dan word je een melkkoe (denk maar aan LR).
        Grts,
        Raf.

Comment

Bij 1024 verschijnt uiteraard de balk niet.
          Gewoon op 1600 (langste kant) op BD zetten. Succes hopelijk.

Comment

mooie panorama's. Het verschil is duidelijk, een voorkeur is dat minder.
            We moeten aanvaarden dat er 4 seizoenen zijn en elk heeft zijn charmes, zo ook de verschillende weersomstandigheden ... don't fight the system. Enjoy it.
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Bij 1024 verschijnt uiteraard de balk niet.
              Gewoon op 1600 (langste kant) op BD zetten. Succes hopelijk.
              Ik heb ze nog eens heropgeladen hier, nu op 1600 x ...
              Hopelijk nu beter? Groot verschil met mijn originelen blijft. Ik denk dat ze bij Flickr geld ruiken.
              Bedankt,
              Raf.

Comment

het verschil is heel groot ,natuurlijk komt het ook omdat het formaat groter is ,maar komt ook meer tot uiting ,daarom dat ik ook altijd een link naar groter formaat zet ,1024 pix is heel klein om mooie details te laten zien ,prachtige serie heb je hier ,alhoewe ik voorstander ben van maar 1 foto te plaatsen ,nu wordt het een beetje vergelijken en de beste eruit halen ,wat je automatisch doet
                ikzelf verklein mijn foto's via TK panel van Tony Cuyper ,een plugin voor PS en dan via dropbox

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  het verschil is heel groot ,natuurlijk komt het ook omdat het formaat groter is ,maar komt ook meer tot uiting ,daarom dat ik ook altijd een link naar groter formaat zet ,1024 pix is heel klein om mooie details te laten zien ,prachtige serie heb je hier ,alhoewe ik voorstander ben van maar 1 foto te plaatsen ,nu wordt het een beetje vergelijken en de beste eruit halen ,wat je automatisch doet
                  ikzelf verklein mijn foto's via TK panel van Tony Cuyper ,een plugin voor PS en dan via dropbox
                  Bedankt voor de uitleg en de appreciatie Patrick.
                  Normaal gezien plaats ik altijd slechts één foto ook maar hier was het de bedoeling om hetzelfde landschap te tonen in verschillende omstandigheden. Ik heb er nog meerdere andere: eentje van voor zonsopgang met vooral gele kleuren, eentje bij zonsondergang met oranje gloed, eentje in het donker met volle maan erbij enz.
                  TK panel zal ik niet kunnen gebruiken omdat ik geen abonnementsformule van LR heb en ik heb ook geen PS of iets anders.
                  Ik zal eens rondneuzen wat de goede alternatieven zijn en voorlopig alles bij Flickr op 1600 pix opladen.
                  grts,
                  Raf.

Comment

Dit ziet er in ieder geval bij mij mooi uit. Ik kan nog een tip geven : Firefox geeft je foto's absoluut het beste weer ! Want een browser kan ook de oorzaak zijn.

Comment

Mooi om die verschillende weersomstandigheden te zien

grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Dit ziet er in ieder geval bij mij mooi uit. Ik kan nog een tip geven : Firefox geeft je foto's absoluut het beste weer ! Want een browser kan ook de oorzaak zijn.
                        Ik werk steeds met de nieuwste versie van Firefox. Dus daar kan de oorzaak niet liggen. Maar bij Flickr ben ik zeker dat er een en andere gewijzigd werd want tot voor een paar weken waren mijn foto's bij flickr veel groter dan ze nu getoond worden (bij uitvergroten). Maar die tip van 1600 pix lijkt toch wat verbetering te brengen. Vroeger plaatste ik mijn foto's via Photobucket maar dat is ook niet meer te doen nu.
                        Alvast bedankt voor de hulp!
                        Raf.

Comment

Working...
                        X