Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Christmas Lights in November

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Christmas Lights in November

    Nog maar een van het herfstfeest in Schotland.


    Alvast bedankt voor de belangstelling.
    Allen een fijne jaarwisseling gewenst.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Christmas Lights in November

    Toch prachtig altijd die berken met die gouden herfstgloed
    Hier heb je wel een heel mooi exemplaar gevonden Johan, knap gedaan
    Niet makkelijk bosfotografie, je moet het vooral kunnen zien
    Knappe opname

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Christmas Lights in November

      Mooie weergave
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: Christmas Lights in November

        Fantastisch beeld. Mooie composities vinden in een bos is niet simpel. Hier knap gevonden.

        Vind de scherpte wel raar. Lijkt of er is scherp gesteld op de tak die naar rechts boven loopt. De stam lijkt net niet scherp te zijn.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Christmas Lights in November

          Mooi met die herfstkleurtjes op de achtergrond. Zal geen gemakkelijke opgave geweest zijn om zoveel mogelijk van die berk scherp te hebben en zo weinig mogelijk van de rest.

          Comment


          • #6
            Re: Christmas Lights in November

            Mooi landschapsdetail. Aan dergelijke opnames wordt niet altijd gedacht.
            http://www.paulvanrooy.be

            Comment


            • #7
              Re: Christmas Lights in November

              mooi hoe de boom naar alle kanten uitwaaiert, mooi benadrukt door de uitnsede.
              knappe bosfoto!!
              de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
              Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

              Comment


              • #8
                Re: Christmas Lights in November

                ik vind het ook een mooi beeld, maar vind het raar die matte gedeeltes vooral links onder vanaf de stam naar links en ook er enkele cm boven ???

                Groetjes
                Freddy
                https://fredor2.wixsite.com/my-site

                Comment


                • #9
                  Re: Christmas Lights in November

                  Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                  ik vind het ook een mooi beeld, maar vind het raar die matte gedeeltes vooral links onder vanaf de stam naar links en ook er enkele cm boven ???

                  Groetjes
                  Freddy
                  denk die matte gedeelten gewoon door de kleinere DOF komt ,maar vind het wel een mooi beeld maar miss mocht het diafragma iets meer dicht genepen worden ,maar dan kom je meestal in een bos in lichtproblemen mooi

                  Comment


                  • #10
                    Re: Christmas Lights in November

                    Bedankt voor de reacties.
                    @ Steef : Een zeer terechte opmerking. De scherpte lag helaas net iets voor de boom.
                    Door het gebruik van een relatief groot diafragma is het dikwijls, net wel, of als indit geval, net niet.
                    @ Freddy : De "matte" vlekken is niet meer of minder dan een plaats O-o-F, waar net niets zit. Struiken planten was geen tijd voor.
                    Inderdaad zeer leuk om te doen, maar zeer moeilijk om te "zien" en uit te voeren. Maar niets mis met wat uitdaging !
                    Grote inspirator voor dit genre voor mij is Simon Baxter
                    "Toevallig" zijn we ook in hetzelfde bos geweest , als in het filmpje. Foto's komen nog wel een keer !
                    We hebben in Torridon, Simon overigens ontmoet, en een praatje mee gemaakt. Toch leuk om iemand te ontmoeten waar je tegenop kijkt , en voor inspiratie heeft gezorgd.
                    Hij vond het ook bijzonder genoeg om het te melden, (op Instagram) dat "friendly people from Holland" hem zomaar aanspraken.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Christmas Lights in November

                      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      denk die matte gedeelten gewoon door de kleinere DOF komt ,maar vind het wel een mooi beeld maar miss mocht het diafragma iets meer dicht genepen worden ,maar dan kom je meestal in een bos in lichtproblemen mooi
                      Je was me net voor. Een juiste conclusie. Ik moest hier ook al ISO 800 gebruiken. (voor de bewegende blaadjes)
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Christmas Lights in November

                        Had deze onderweg gemist blijkbaar. Als een 'heerser' staat deze krachtig in zijn natuur zijn macht door de takken benadrukt, de rest mag rustig inslapen maar hij blijft overeind !
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Christmas Lights in November

                          Knappe opname en uitsnede Johan! Ik begrijp de commentaren ivm de focus, doch oogt het geheel apart en mooi
                          mvg Christophe

                          Comment


                          • #14
                            Re: Christmas Lights in November

                            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                            Grote inspirator voor dit genre voor mij is Simon Baxter
                            Dit zag ik er wel zeker in ;-) En dat is een compliment.
                            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                            Website - 500px - Instagram

                            Comment

                            Working...
                            X