Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondane NP waterval

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Rondane NP waterval




    alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken...
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: Rondane NP waterval

    mooie beeldhoek, mooi kleurenpalet en beweging, maar naar mijn smaak wat te hard.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Rondane NP waterval

      Een mooie scherpe foto die voor mij de beweging in het water mooi weergeeft
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: Rondane NP waterval

        Leuke kleuren, vind alleen het water door de sluitertijd niet zo geslaagd.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Rondane NP waterval

          Knap beeld met fantastische kleuren. Wat mij betreft, een perfect gekozen sluitertijd. Je had misschien wel nog een beeld met een snellere sluitertijd kunnen gebruiken om iets mee detail
          in de waterval zelf te blenden.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Rondane NP waterval

            Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
            mooie beeldhoek, mooi kleurenpalet en beweging, maar naar mijn smaak wat te hard.
            Zelfde mening !
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Rondane NP waterval

              Schitterende waterval, maar ook zeker de plaats waarvan gefotografeerd is goed gekozen.
              Ook ik vind de afwerking wat te hard, maar daardoor komt de structuur van de rotsen mooi tot uiting.
              De sluitertijd voor het voorste water is top ! Maar voor de waterval zelf is die wat te lang.
              Door schade en schande (en van sommige filmpjes geleerd) fotografeer ik dit soort watervallen, met een veelheid aan sluitertijden.
              Soms zit daar dan al de ideale tussen. En zo niet, blend ik de mooiste combinaties tot één foto. (time-blending)
              De blauwe weerspiegeling , zal er zeker geweest zijn, maar detoneert wat.
              Daar is ook weer een PS trucje voor. KLIK
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Rondane NP waterval

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                Schitterende waterval, maar ook zeker de plaats waarvan gefotografeerd is goed gekozen.
                Ook ik vind de afwerking wat te hard, maar daardoor komt de structuur van de rotsen mooi tot uiting.
                De sluitertijd voor het voorste water is top ! Maar voor de waterval zelf is die wat te lang.
                Door schade en schande (en van sommige filmpjes geleerd) fotografeer ik dit soort watervallen, met een veelheid aan sluitertijden.
                Soms zit daar dan al de ideale tussen. En zo niet, blend ik de mooiste combinaties tot één foto. (time-blending)
                De blauwe weerspiegeling , zal er zeker geweest zijn, maar detoneert wat.
                Daar is ook weer een PS trucje voor. KLIK
                Zoals Johan het omschrijft zo doe ik het ook bij watervallen en riviertjes, je komt soms tot verrassende resultaten
                Maar in ieder geval een prachtige locatie die je hier laat zien, redelijk hard afgewerkt maar dat is kwestie van smaak

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Rondane NP waterval

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Zoals Johan het omschrijft zo doe ik het ook bij watervallen en riviertjes, je komt soms tot verrassende resultaten
                  Maar in ieder geval een prachtige locatie die je hier laat zien, redelijk hard afgewerkt maar dat is kwestie van smaak

                  grts
                  Sieg
                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  Schitterende waterval, maar ook zeker de plaats waarvan gefotografeerd is goed gekozen.
                  Ook ik vind de afwerking wat te hard, maar daardoor komt de structuur van de rotsen mooi tot uiting.
                  De sluitertijd voor het voorste water is top ! Maar voor de waterval zelf is die wat te lang.
                  Door schade en schande (en van sommige filmpjes geleerd) fotografeer ik dit soort watervallen, met een veelheid aan sluitertijden.
                  Soms zit daar dan al de ideale tussen. En zo niet, blend ik de mooiste combinaties tot één foto. (time-blending)
                  De blauwe weerspiegeling , zal er zeker geweest zijn, maar detoneert wat.
                  Daar is ook weer een PS trucje voor. KLIK
                  ja zo doe ik het ook ,vind ook de sluitertijd wat te lang hier in dit geval ,afwerking zou ik ook zachter doen ,maar dat is smaak

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rondane NP waterval

                    nog niet geprobeerd om verschillende sluitertijden te blenden, meestal kies ik de foto met het mooiste overall effect qua effect, maar is inderdaad een goed idee om vershillende waterpartijen allemaal een mooi effect te geven, thx voor de tip!
                    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                    Comment

                    Working...
                    X