Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken...
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Knap beeld met fantastische kleuren. Wat mij betreft, een perfect gekozen sluitertijd. Je had misschien wel nog een beeld met een snellere sluitertijd kunnen gebruiken om iets mee detail
in de waterval zelf te blenden.
Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G Website - 500px - Instagram
Schitterende waterval, maar ook zeker de plaats waarvan gefotografeerd is goed gekozen.
Ook ik vind de afwerking wat te hard, maar daardoor komt de structuur van de rotsen mooi tot uiting.
De sluitertijd voor het voorste water is top ! Maar voor de waterval zelf is die wat te lang.
Door schade en schande (en van sommige filmpjes geleerd) fotografeer ik dit soort watervallen, met een veelheid aan sluitertijden.
Soms zit daar dan al de ideale tussen. En zo niet, blend ik de mooiste combinaties tot één foto. (time-blending)
De blauwe weerspiegeling , zal er zeker geweest zijn, maar detoneert wat.
Daar is ook weer een PS trucje voor. KLIK
Schitterende waterval, maar ook zeker de plaats waarvan gefotografeerd is goed gekozen.
Ook ik vind de afwerking wat te hard, maar daardoor komt de structuur van de rotsen mooi tot uiting.
De sluitertijd voor het voorste water is top ! Maar voor de waterval zelf is die wat te lang.
Door schade en schande (en van sommige filmpjes geleerd) fotografeer ik dit soort watervallen, met een veelheid aan sluitertijden.
Soms zit daar dan al de ideale tussen. En zo niet, blend ik de mooiste combinaties tot één foto. (time-blending)
Zoals Johan het omschrijft zo doe ik het ook bij watervallen en riviertjes, je komt soms tot verrassende resultaten
Maar in ieder geval een prachtige locatie die je hier laat zien, redelijk hard afgewerkt maar dat is kwestie van smaak
Zoals Johan het omschrijft zo doe ik het ook bij watervallen en riviertjes, je komt soms tot verrassende resultaten
Maar in ieder geval een prachtige locatie die je hier laat zien, redelijk hard afgewerkt maar dat is kwestie van smaak
ja zo doe ik het ook ,vind ook de sluitertijd wat te lang hier in dit geval ,afwerking zou ik ook zachter doen ,maar dat is smaak
nog niet geprobeerd om verschillende sluitertijden te blenden, meestal kies ik de foto met het mooiste overall effect qua effect, maar is inderdaad een goed idee om vershillende waterpartijen allemaal een mooi effect te geven, thx voor de tip!
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Comment