Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel van Horst

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Kasteel van Horst

De wandeling gedaan in Holsbeek rond het kasteel van Horst,
    Volgens de geschiedkundigen zou dit het kasteel geweest zijn waar de Rode Ridder verbleef...

Nu heb ik met deze foto's (2 keer dezelfde maar andere afwerking) een vraag...
    De eerste is de foto welke uit mijn brein rolde...bedoel ermee dat ik enorm geniet van kleurrijke dingen,
    mijn gevoel spreekt dit beeld (fotografisch gezien) dan weer tegen en plaatse daarom naar mijn gevoel
    een zelfde beeld met een realistischer gevoel denk ik...
    Nu de originele (de gesatureerde) blijft mijn voorkeur behouden...
    Graag jullie mening aub....waarvoor mijn dank....

Mijn voorkeur :
    171219DSC_7087webo- Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

De meer realistischere....
    171219DSC_7087web - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

ik laat speciaal de link staan zodat je ze van de origeneke plek kunt bekijken ...thx anyway...
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

Re: Kasteel van Horst

Ik was er gisteren ook, maar jij was er s'avonds aan de zon te zien.
    Voor mij mag de eerste versie wel .

Comment

Haha, in onze buurt gaan stappen

Mooi in beeld gebracht, naar mijn gevoel zou het meest realistische ergens tussen beide beelden zitten,
      als je van raw vertrekt moet je altijd wel iets bijsturen, als je van jpeg vertrekt hangt het ervan af wat voor voorkeursinstellingen je gebruikte hé
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Inderdaad tussen de foto's in gaan zitten dan gaat het er goed uitzien. Het is wel even schrikken als we die barst zien in de toren. Die is serieus toegenomen tegenover dat ik er geweest ben (de tijd dat ik dat tripje nog met de harley trapson deed).
        Misschien moeten we nog maar 's teruggaan...

Comment

als je van raw vertrekt moet je altijd wel iets bijsturen, als je van jpeg vertrekt hangt het ervan af wat voor voorkeursinstellingen je gebruikte hé
          thx voor de reacties....ik vertrek altijd vanaf raw....laad ze dan in LR en bewerk ze daar wat belichting en compo betreft vandaar zit ik ze in een file in tiff mode en die
          laad ik in ps in....daar doe ik dan eventueel correcties (dingen die weg moeten bv...) en op het laatst voeg ik een S-curve als handeling toe....en soms werk ik met "tegenhouden en doordrukken"
          dan opslaan als jpeg...

ik was er rond 14h00 samen met men vrouw voor de wandeling...zag daar toen wel iemand aan de ingang van het kasteel met een camera...mss was jij dat wel ?
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

Comment

Voor mij zeker de onderste versie. Prachtig naturel !
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Alles is persoonlijk, in feite is daar niets op af te dingen. De bovenste is een beetje te heftig in kleur zegt mijn gevoel. De opname is verzorgt met ruimte voor de omgeving.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Naar mijn gevoel ergens tussen de 2 in. Contrast van de eerste vind ik beter, maar de lucht is er wat over.

Dus de eerste met de lucht van de tweede ;-)
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

Comment

Onderste versie is heel mooi Freddy, al mocht deze nog iets warmer aan het licht te zien

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Als ik ga en dat doe ik in dit geval, ga ik voor de update.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Voor mij is de 1ste versie teveel gesatureerd, versie 2 is meer mijn ding !...mooie foto

Comment

Over smaken en kleuren valt niet te twisten. Elk zijn meug. Ik ga eerder voor de 2e. In de eerste vind ik de lucht té heftig, maar het gebouw en de bomen weer goed en beter dan op de 2e foto. Het mag van mij een combinatie worden
                        https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

ja voor mij ook duidelijk de 2de versie ,ik hou ook van het zachte nature

Comment

Working...
                          X