Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Giant Causeway

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Giant Causeway

    Super plaat van een fantastische plek
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #17
      Re: Giant Causeway

      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      geen idee Paul
      De legende wil dat er op Ierland en Schotland twee reuzen leefden die in onmin waren gekomen, de namen ontschieten me nu even (ik denk dat die ene Finnegan (l ?) heette). Vechten konden ze niet want het water was te diep, die ene besloot dan maar om een trap te bouwen om bij de ander te geraken. De formatie loopt idd door op de zeebodem en komt weer boven bij Schotland bij Iona en Staffa.
      Maar zoals Pascal zegt : het is een gevolg van een vulkaanuitbarsting, meer bepaald van basaltische lava, als die heel traag stolt dan krijg je deze patronen. Komt op IJsland vrij veel voor, de prismavorm varieert van 5-hoeken tot soms 9-hoeken. Maar je ziet ze zelden zo perfect als hier op Ierland.

      Comment


      • #18
        Re: Giant Causeway

        Knap vastgelegd, blijft speciaal om zien.
        mvg Christophe

        Comment


        • #19
          Re: Giant Causeway

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          De legende wil dat er op Ierland en Schotland twee reuzen leefden die in onmin waren gekomen, de namen ontschieten me nu even (ik denk dat die ene Finnegan (l ?) heette). Vechten konden ze niet want het water was te diep, die ene besloot dan maar om een trap te bouwen om bij de ander te geraken. De formatie loopt idd door op de zeebodem en komt weer boven bij Schotland bij Iona en Staffa.
          Maar zoals Pascal zegt : het is een gevolg van een vulkaanuitbarsting, meer bepaald van basaltische lava, als die heel traag stolt dan krijg je deze patronen. Komt op IJsland vrij veel voor, de prismavorm varieert van 5-hoeken tot soms 9-hoeken. Maar je ziet ze zelden zo perfect als hier op Ierland.
          Wat wel vreemd was is dat sommige zuilen vanboven hol zijn en andere bol. Dacht dat dit nog niet helemaal verklaart is.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #20
            Re: Giant Causeway

            Schitterend licht en weerspiegeling
            Groeten Andre

            Comment


            • #21
              Re: Giant Causeway

              Niets op aan te merken
              Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

              Comment


              • #22
                Re: Giant Causeway

                Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                Wat wel vreemd was is dat sommige zuilen vanboven hol zijn en andere bol. Dacht dat dit nog niet helemaal verklaart is.
                Ik dacht het wel (niet zeker) maar eerlijk gezegd : ik begrijp de verklaring niet goed. Het heeft te maken met de richting waarin de kristallisatie gebeurt. Je vindt ze op IJsland ook heel dikwijls in geplooide vorm. Soms nemen ze daar zelfs bloemenpatronen aan. Het blijft in ieder geval een fascinerend iets.

                Comment


                • #23
                  Re: Giant Causeway

                  Bekend plekje laat je hier zien Steven en al onmiddellijk een schitterende opname ervan

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment

                  Working...
                  X