Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mooi beeld. Had er persoonlijk rechts wat afgedaan, zodat het straatlicht in de rechtse bovenhoek er niet meer op staat. Mijn oog gaat nu teveel naar die hoek.
Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G Website - 500px - Instagram
Mooi beeld. Had er persoonlijk rechts wat afgedaan, zodat het straatlicht in de rechtse bovenhoek er niet meer op staat. Mijn oog gaat nu teveel naar die hoek.
Ik heb hier lang over aan het piekeren geweest, en uiteindelijk toch gekozen om de lamp te behouden voor de sfeer. In de update heb ik ze weggelaten, en dat kijkt wel wat rustiger inderdaad.
foto is technisch gezien heel goed afgewerkt ,maar wel wat druk ,het rood zou ik wat temperen
Het rood is inderdaad prominent aanwezig, maar dat is een beetje eigen aan die lampen. Als ik naar de kleuren in de originele raw kijk, dan zijn die identiek aan degene in de foto dar heb ik niks aan veranderd. Het water is daar in realiteit ook eerder bruin in plaats van mooi blauw. Echter kan ik de commentaren uiteraard wel volgen, en heb ik in de update het rood wat getemperd. Naar mijn gevoel komt het nu minder correct over naar hoe het daar in werkelijkheid is, maar slecht vind ik het ook niet.
Ik ben benieuwd naar jullie mening over de aanpassingen.
het rood in de camera is meestal een vertekend beeld daar de witbalans door de gloeilampen wat misleid wordt ,binnenkort als er meer led aanwezig zal zijn zal dit ook het geval zijn maar eerder naar de blauwe kant . nu zie ik niet zoveel verschil met het originele ,mocht nog meer van mij ,maar kwa compo door het bijsnijden is het idd een verbetering
Comment