Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het groene visnet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] het groene visnet

    ik heb het gevoel de laatste tijd dat ik een beetje met weekthema's aan het werken ben
    deze week zal ik de tegenstanders van lange sluitertijden moeten teleurstellen , het is lange sluitertijdweek
    grote versie
    dank om te kijken

  • #2
    Re: het groene visnet

    Ik ben fan van lange sluitertijden. Ook een mooie compositie.
    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

    Comment


    • #3
      Re: het groene visnet

      Ik ben geen voor- of tegenstander, hangt veel van het resultaat af.

      Hier perfect gekozen, het gifgroene visnet knal er uit. Heerlijke compositie..
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: het groene visnet

        Heel mooie met die lange sluitertijd

        Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
        http://www.photo-patricske.be
        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

        Comment


        • #5
          Re: het groene visnet

          Heel mooi Patrick maar ik ben dan ook fan van lange sluitertijden
          Het verschil (vind ik) tussen gewone sluitertijd en lange sluitertijd is zoals een registratie van iets en een eigen opname maken van iets
          Deze vind ik heel mooi, vooral de aandachtstrekker staat hier mooi in beeld

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: het groene visnet

            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
            Ik ben geen voor- of tegenstander, hangt veel van het resultaat af.

            .
            Volledig mee eens met deze opmerking. Iedereen is vrij -dat hoop ik toch - deze bewerking is voor mij een onnatuurlijke voorstelling van een onderwerp dus een eigen interpretatie of sfeer creëren en dat hoort dan thuis in een ander genre, hier is dat "stilleven en abstract". M.a.w. de foto - of het resultaat is intrigerend en vind ik mooi, lange sluitertijden geven een andere dimensie aan de inhoud en kunnen heel boeiend zijn. Prachtig resultaat maar ... Elk genre in zijn juiste categorie zou perfect schoon zijn en de keuze van de fotograaf/maker vergemakkelijken bij het plaatsen en het kunstzinnige optimaliseren waar het thuis hoort
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: het groene visnet

              Ik vind dit ook verschrikkelijk ..............mooi ! Het lijkt net zo'n grote zoutvlakte uit Amerika.
              Fraaie blend van sluitertijden.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: het groene visnet

                zeer mooi beeld van voorgrond tot aan den einder.
                mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                Comment


                • #9
                  Re: het groene visnet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  Ik vind dit ook verschrikkelijk ..............mooi ! Het lijkt net zo'n grote zoutvlakte uit Amerika.
                  Fraaie blend van sluitertijden.
                  awel Johan deze keer zit je ernaast hoor ,dit is één foto totaal geen blend ,moest het een blend zijn zou ik het ook zeggen want ik heb niets tegen blenden zolang het maar netjes is uitgevoerd ,maar hier dus geen blend

                  Comment


                  • #10
                    Re: het groene visnet

                    Knappe foto!
                    Er zijn inderdaad voor en tegenstanders maar ik kan hiervan genieten

                    Comment


                    • #11
                      Re: het groene visnet

                      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      awel Johan deze keer zit je ernaast hoor ,dit is één foto totaal geen blend ,moest het een blend zijn zou ik het ook zeggen want ik heb niets tegen blenden zolang het maar netjes is uitgevoerd ,maar hier dus geen blend
                      Nu maak je me toch nieuwsgierig, Patrick ? Begrijp me goed, ik vertrouw je blindelings hoor .
                      Ik zie (maar verbeter me gerust, als ik iets fout zie) een water gladgestreken door een lange sluitertijd, en een sluitertijd van 1/45 seconde, in de exif.
                      Wat zie ik over het hoofd ?
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: het groene visnet

                        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                        Nu maak je me toch nieuwsgierig, Patrick ? Begrijp me goed, ik vertrouw je blindelings hoor .
                        Ik zie (maar verbeter me gerust, als ik iets fout zie) een water gladgestreken door een lange sluitertijd, en een sluitertijd van 1/45 seconde, in de exif.
                        Wat zie ik over het hoofd ?
                        awel Johan je hebt dan toch gelijk ,blijkbaar wist ik het zelf niet meer maar heb het opgezocht en het zijn idd 2 foto's , ik blend bijna nooit meer en was ten volle overtuigd dat het 1 foto was , maar heb idd het exif over het hoofd gezien . de langste tijd was 56 sec , 1/45ste zou idd onmogelijk zijn geweest . gelukkig zijn er mensen die wel het exif bekijken

                        Comment


                        • #13
                          Re: het groene visnet

                          Dat doe ik niet ter controle hoor. Alhoewel het je soms wel informatie geeft.
                          Maar ik heb bij Firefox een tooltje gevonden, (Exify) dat wanneer je een foto "aanraakt", gelijk heel basaal Camera/Brandpunt/ Diafragma /Sluitertijd en ISO laat zien.
                          Wanneer de maker althans zo open is om de exif te laten zien. Zou eigenlijk op een forum een 1e regel moeten zijn, want vooral beginners kunnen er redelijk veel van opsteken.
                          In ieder geval bedankt voor je eerlijke antwoord.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: het groene visnet

                            Mooi beeld Patrick. Geen opmerkingen.
                            Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

                            Comment


                            • #15
                              Re: het groene visnet

                              mooie uitvoering

                              Comment

                              Working...
                              X