Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The answer, my friend is................

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] The answer, my friend is................

Alvast bedankt voor de belangstelling.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Re: The answer, my friend is................

mooi beeld

Comment

Ondanks de beweging in het helmgras een heel rustig beeld. Apart genoeg is er geen strijd tussen de drie aandachttrekkers, sterker, zij vullen elkaar mooi aan.
      Goed gefotografeerd
      http://www.smuttynose.nl

Comment

Mooi en de beweging in het helmgras geeft mee dat er wind was. Stort niet

Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
        http://www.photo-patricske.be
        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

.... blowin' in the wind
          Knappe opname Johan met een zeer mooie omzetting en geslaagde compo

grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 19 oktober 2019, 17:18.
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mijn gevoel vind dat bos onnodig om tot een rustiger geheel te komen, ze noemen dat hier 'minimalisme' ook al is dat niet altijd nodig of beter. De zwart-wit is voor mij perfect !
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Bedankt voor de reacties. Zeer gewaardeerd.
              Misschien dat ik het al eerder verteld heb, maar er is bij ons een gedeelte van de duinen, waar wind en water vrij spel hebben gekregen.
              Na een paar jaar is de verstuiving zo zelfs hevig geweest, dat de buitenste duinenrij bijna helemaal is verdwenen.
              Dat is daar uiteraard geen probleem, omdat er nog een paar kilometer binnenduin achter ligt.

Ik maak waar ik kom, en waar ik een mooie foto in zie, altijd een foto met mijn telefoon, voor mijn to-do lijst . (ook makkelijk voor mijn oude hersens)
              Dan is het gewoon wachten op de goede omstandigheden, en er met de camera naar toe.
              Om jullie een algemene indruk te geven, de foto van mijn telefoon onder de KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties. Zeer gewaardeerd.
                Misschien dat ik het al eerder verteld heb, maar er is bij ons een gedeelte van de duinen, waar wind en water vrij spel hebben gekregen.
                Na een paar jaar is de verstuiving zo zelfs hevig geweest, dat de buitenste duinenrij bijna helemaal is verdwenen.
                Dat is daar uiteraard geen probleem, omdat er nog een paar kilometer binnenduin achter ligt.

Ik maak waar ik kom, en waar ik een mooie foto in zie, altijd een foto met mijn telefoon, voor mijn to-do lijst . (ook makkelijk voor mijn oude hersens)
                Dan is het gewoon wachten op de goede omstandigheden, en er met de camera naar toe.
                Om jullie een algemene indruk te geven, de foto van mijn telefoon onder de KLIK
                Goede methode Johan.
                Heb je een lange lijst aangelegd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                  Goede methode Johan.
                  Heb je een lange lijst aangelegd?
                  Zeker, ik heb net even gekeken en ik schrok eigenlijk hoeveel ik er al verzamelt had.
                  38 met locatie met naam en verschillende foto's. Zelfs in sommige gevallen met coördinaten erbij, omdat het zoeken naar een bepaalde plaats, in een redelijk groot bos, of gebied (of boom) nog best zoeken kan zijn.
                  En zeker als het een ochtend bestemming is, moet je in het donker/halfduister niet moeten lopen zoeken.
                  Dus ik kijk regelmatig naar die lijst. Dan is het gewoon wachten op het juiste jaargetijde, weer, en/of lichtomstandigheden.
                  Om aan te geven op wat voor schitterend eiland ik woon : De meesten zijn gewoon van Schouwen-Duiveland !
                  Ook een perfecte manier om de foto die je gaat maken, al van te voren te visualiseren. Dus in mijn hoofd is de foto al gemaakt.
                  Dus van de foto van de KLIK, weet ik dat ik, bijvoorbeeld voor een zonsondergang, midden in de winter moet zijn.

Ook zo'n fototrip als naar Schotland is op die manier in elkaar gezet, met voorbeeldfoto's en coördinaten.
                  Maanden geleden ben ik daar al aan begonnen, om uit te zoeken welk deel van de dag je ergens moet zijn.
                  Alleen het weer is dan natuurlijk een verrassing ! Zeker in Schotland.

Comment

Interessante benadering en zou ik wellicht ook meer moeten doen. Ik laat me toch vaak lijden door mijn stemming en de wind.
                    Wind, want ik fiets veel met de camera in de rugzak.

Zo'n voorbereide reis naar Schotland vind ik wel slim. Je mist uiteraard wel de mooie toevalligheden maar bent zeker van een aantal erg fijne plekken

Comment

Prachtig beeld, Johan. En heel interessante benadering. Bedankt om te delen.

Comment

Prachtig beeld, rustig, evenwichtig.

Comment

Heel mooi natuurbeeld met geslaagde compo en goede omzetting passend bij dit landschap.

Comment

Zeker, ik heb net even gekeken en ik schrok eigenlijk hoeveel ik er al verzamelt had.
                            38 met locatie met naam en verschillende foto's. Zelfs in sommige gevallen met coördinaten erbij, omdat het zoeken naar een bepaalde plaats, in een redelijk groot bos, of gebied (of boom) nog best zoeken kan zijn.
                            En zeker als het een ochtend bestemming is, moet je in het donker/halfduister niet moeten lopen zoeken.
                            Dus ik kijk regelmatig naar die lijst. Dan is het gewoon wachten op het juiste jaargetijde, weer, en/of lichtomstandigheden.
                            Om aan te geven op wat voor schitterend eiland ik woon : De meesten zijn gewoon van Schouwen-Duiveland !
                            Ook een perfecte manier om de foto die je gaat maken, al van te voren te visualiseren. Dus in mijn hoofd is de foto al gemaakt.
                            Dus van de foto van de KLIK, weet ik dat ik, bijvoorbeeld voor een zonsondergang, midden in de winter moet zijn.

Ook zo'n fototrip als naar Schotland is op die manier in elkaar gezet, met voorbeeldfoto's en coördinaten.
                            Maanden geleden ben ik daar al aan begonnen, om uit te zoeken welk deel van de dag je ergens moet zijn.
                            Doe ikzelf ook al heel veel jaren Johan, lekker makkelijk om te onthouden als je eens een dag hebt dat je niet weet waar naar toe
                            Tevens met de gps locaties erbij en een google map is het altijd makkelijk om iets terug te vinden via je smartphone
                            Ook makkelijk om eens door de smartphone foto's te bladeren en te zien hoe je compo het beste is ter plaatse
                            Op YT zijn er nu veel fotografen waarvan je dus die Google maps met hun foto's en tips kunt downloaden (tegen betaling uiteraard)
                            Makkelijk als je bvb een trip doet naar Engeland, Schotland, Lofoten, Faroe Islands, enz ... (dat zijn de meest voorkomende)
                            Dus eigenlijk kan je tegenwoordig makkelijk op fotovakantie met dat systeem zonder dat je er zelf al te veel tijd vooraf moet in steken door alle locaties op te zoeken.
                            Het leven wordt alsmaar makkelijker hé

grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 20 oktober 2019, 18:53. Reden: typo
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

wordt dikwijls heel erg onderschat hoeveel voorbereiding er in een fotoreis kruipt , een lucky shot bestaat ,maar een goede voorbereiding verhoogt je lucky kans ,alleen zoals je zegt het weer moet ook wat meewillen ,dat heb je niet in de hand .
                              of het is zoals ik doe met mijn zelfgebouwde camper er op uit trekken dan kan je soms ook de weerberichten in de gaten houden
                              knappe foto Johan ,ook mooi de beweging in het helmgras weergegeven

Comment

Working...
                              X