Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schiermonnikoog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Schiermonnikoog


    LR Panorama: 4 beelden | ISO-100 1/160sec f/9, 5D IV met Sigma 35mm 1:1.4 DG Art



    Bewerking in LR
    Contrast +5 / Hooglichten -64 / Schaduwen + 72 / Witte tinten +29 / Zwarte tinten -17
    Textuur -25 / Helderheid -41 / Nevel verwijderen -55

    2 gegradueerde filters in de lucht (linker en rechter bovenhoek)
    1 radiaal filter om de vuurtoren

    oorsprongkelijk: 7326x4121px, export naar 1024px langste zijde, kwaliteit 100, 300ppi, verscherpen voor scherm | output 1024x576px

  • #2
    Re: Schiermonnikoog

    Daar heb ik nu eens wat aan se....thx voor de gedetailleerde beschrijving van je bewerking....
    Persoonlijk vind ik de foto in het midden het gras eigenlijk een beetje flets mocht voor mij iets meer pit en kleur in zitten...

    Maar nogmaals top hoe jij dit hier openbaart daar kunnen we (enfin ik toch ) uit leren...

    Groetjes
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Re: Schiermonnikoog

      Mooi gedaan hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Schiermonnikoog

        sorry maar zoveel inspanningen voor een uiteindelijk resultaat dat U beter en scherper krijgt met een enkele opname...just my 2 cts. Wat scheelt er in het midden is dat mist of "gewoon bewuste onscherpte"...
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Schiermonnikoog

          Ik denk dat de linkse en de 2e opname van rechts onscherp waren waardoor je met wat rare onscherpe delen in je totaalbeeld zit ?
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Schiermonnikoog

            @Frakske
            alle 4 de beelden zijn evenredig aan elkaar, ook wat scherpte betreft. Hetgeen je waarneemt zit in het "extreme" gebruik van de schuifjes.

            @spikkesenior
            Wat scheelt er in het midden is dat mist of "gewoon bewuste onscherpte..."
            dat is het "bewuste" effect van dit stuk bewerking: Textuur -25 / Helderheid -41 / Nevel verwijderen -55

            sorry maar zoveel inspanningen
            de inspanning valt best wel mee, voor mij is dit ook in den extreme, maar ik had geen zin om te doen waarvoor ik werkelijk de laptop had aangezet - nog meer project-beelden stichen tot panorama -.

            Comment


            • #7
              Re: Schiermonnikoog

              Experimenteren is leuk, doe ik zelf ook heel veel maar niet elk resultaat mag gezien worden (bij mij toch niet)
              Bij deze vind ik dat je net iets te ver bent gegaan met het verwijderen van de details
              Voor de rest heeft het wel wat weg van een kunstzinnig schilderij

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Schiermonnikoog

                @Sieg
                Yep, niet alle beelden lenen zich tot dit soort bewerkingen, daar ben ik me ter dege van bewust.

                Bij dit beeld dacht ik, kom eens kijken wat men er van vindt en waar de "pijnpunten" liggen, opdat een volgende gelijkwaardige bewerking daar rekening mee gehouden kan worden.

                Comment


                • #9
                  Re: Schiermonnikoog

                  Ik kan die 'zachte' beelden vaak wel smaken, maar deze vind ik toch ook net een beetje té.
                  Wel een mooie locatie.
                  https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schiermonnikoog

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Experimenteren is leuk, doe ik zelf ook heel veel maar niet elk resultaat mag gezien worden (bij mij toch niet)
                    Bij deze vind ik dat je net iets te ver bent gegaan met het verwijderen van de details
                    Voor de rest heeft het wel wat weg van een kunstzinnig schilderij

                    grts
                    Sieg
                    beter kan ik het niet verwoorden

                    Comment

                    Working...
                    X