Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motovun + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Motovun + update




    ISO 320 - f/10 - 1/200 - 35mm


    Update

    Last edited by Roeliee; 24 september 2019, 21:29. Reden: juiste update geplaatst
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

  • #2
    Re: Motovun

    Mooi schilderijtje.
    Maar lijkt me niet 100% scherp te zijn. Zou ook het dorpje wat durven oplichten zodat dit meer de aandacht trekt.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Motovun

      Interessant zicht op het stadje tegen een prachtige hemel.
      Je ziet goed hoe nieuwe wijken ontstonden buiten de middeleeuwse omwalling (en waar door een lange straat horden toeristen op en neer stromen).

      Comment


      • #4
        Re: Motovun

        Plaatje met veel romantische sfeer.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Motovun

          Mooie locatie maar de afwerking zou wat beter kunnen zoals Steef reeds aangaf
          Kleuren zijn wel heel apart te noemen

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Motovun

            Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
            Mooi schilderijtje.
            Maar lijkt me niet 100% scherp te zijn. Zou ook het dorpje wat durven oplichten zodat dit meer de aandacht trekt.
            +1
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Motovun

              Mooie compositie en kleuren. Wel volg ik wat betreft de scherpte, en de afwerking.
              https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

              Comment


              • #8
                Re: Motovun

                Bedankt allemaal voor de commentaar en tips! Ik heb aan de hand hiervan het dorpje inderdaad wat opgelicht. Had dit al gedaan, maar wou hierin niet overdrijven. Nu iets meer opgelicht. De scherpte weet ik echter niet... Als ik hem upload ziet het er allemaal net dat tikkeltje minder scherp uit dan op mijn pc... Verbetering zichtbaar?

                Groetjes
                Roeliee
                Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                Comment


                • #9
                  Re: Motovun

                  de scherpte ligt volgens mij teveel vooraan ,het oplichten is een verbetering ,maar je had het beter selectief gedaan want nu oogt de lucht overbelicht , de kleur in de lucht vind ik ook wat raar en mat overkomen , als ik zo vrij mag zijn ware het miss beter iets meer voorgrond met de druivenvelden erbij en minder lucht dit zou volgens mij meer diepte en een groter accent leggen op het dorpje ,maar dit is natuurlijk zoals ik het bekijk hè

                  Comment


                  • #10
                    Re: Motovun

                    Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    de scherpte ligt volgens mij teveel vooraan ,het oplichten is een verbetering ,maar je had het beter selectief gedaan want nu oogt de lucht overbelicht , de kleur in de lucht vind ik ook wat raar en mat overkomen , als ik zo vrij mag zijn ware het miss beter iets meer voorgrond met de druivenvelden erbij en minder lucht dit zou volgens mij meer diepte en een groter accent leggen op het dorpje ,maar dit is natuurlijk zoals ik het bekijk hè
                    Ik had inderdaad de verkeerde update geplaatst... heb ik aangepast met de selectieve oplichting. De kleuren van de lucht waren echter wel zo, alleen zijn ze nu je het zegt inderdaad wat mat overkomend... Ik begin eens van begin af aan en kijk wat ik beter kan! Bedankt allen
                    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                    Comment

                    Working...
                    X