Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Meeting of the Three Waters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] The Meeting of the Three Waters

Dat is een waterval precies naast de weg tussen Glen Etive en Glencoe.
    De meesten (toeristen) blijven op de weg, maar wij hebben de moeite genomen om naar beneden te klimmen.

Bedankt voor de de belangstelling.
    (liefst met zwarte achtergrond)

Misschien totaal off-topic, maar ik zou niet weten waar ik het anders kwijt moet, het volgende :
    Sommigen vermelden dat mijn foto's er verzorgd uitzien.(fijn om te lezen ) Daarom wil ik mijn denken en doen over bewerken graag delen.

- Eerst kijk ik naar wat me niet bevalt of stoort aan een foto. (kan me doen besluiten, om de foto verticaal te classificeren )
    - Dan probeer ik wat me stoort, te verwijderen (paaltjes,sensorvlekken, e.d.) Maar ook de juiste uitsnede kan een mooie manier zijn.
    - Probeer vervolgens te analyseren wat NIET belangrijk is, en WEL belangrijk is.
    - Betreft het een onbelangrijk deel van de foto, probeer ik met de plaatselijke belichting spelen , zodat de aandacht afgeleidt wordt.
    - De belangrijkste delen (waar het oog naar toe moet) accentueer ik op ZOVEEL mogelijk manieren.
    - Meestal doe ik geen globale bewerkingen, maar bewerk ik heel plaatselijk.
    - Een van de belangrijkste gereedschappen daarbij in PS, is Burn en Dodge ( Doordrukken en Tegenhouden) Maar met bijvoorbeeld,het radiaalfilter in LR kan je ook heel veel.
    - Niets nieuws onder de zon, maar laat je foto altijd "rijpen". Loop er een paar uur (of een dag) bij weg, en kijk dan nog eens. Soms schrik je van je eigen bewerkingen !
    - Val niet in de valkuil, om alles wat je kan, op elke foto toe te passen. Elke foto is anders !

Hoe kom ik aan die wijsheden ? Iemand die ik zeer bewonder, door zijn niet aflatend delen van kennis, is Nick Page
    Ik heb heel veel van zijn tutorial Essential Photoshop for Landscape Photography
    geleerd.
    Ook zijn You Tube filmpjes zijn zeer de moeite waard !
    Schrik niet bij de eerste indruk, het is echt een schaap in wolfskleren.
    Last edited by Johan1956; 7 september 2019, 19:01.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Re: The Meeting of the Trhee Waters

Deze plaat is een goede balans tussen licht en contrast en ook netjes afgewerkt.
    Al heb ik mijn bedenking over de compositie. Die lijkt mij wat benepen toch. Maw had ik liever wat meer lucht gezien. De voorgrond vond ik goed maar mis links wat diepte door een kronkel in de waterloop of wat er van kan doorgaan.
    Dit is mijn persoonlijke mening maar je weet zeker wat ik bedoel. Weet vast en zeker dat je avontuur nog sterkere beelden hebben opgeleverd.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

mooie natuur. Veel aandachtspunten.
      ik had de subjectieve indruk dat het beeld (waterplas) wat naar linksonder helt. Bij objectief nameten blijkt dat echter niet het geval te zijn.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

over landschap kan ik nog niet veel zinnigs zeggen buiten dat ik het mooi vind

Comment

De uitleg en vraag over het bekomen van resultaten is graag meegenomen tot boeiend en men zou daar kunnen op inspelen maar bewerkingen zijn zeer persoonlijk en iedereen kijkt anders (in de psychologie te vinden en verklaard/wetenschap) en mag nu juist daar het verschil van mening starten, leiden tot discussies wat in de huidige sociale media weinig respectvol verloopt. En gevoel en visie hebben niets te maken met techniek : "Een perfect technisch muzikant speelt niet altijd de gevoelige snaar." Hier wil ik het bij laten Johan met de opmerking dat ik deze een goede compo vindt, met actie en sfeer aanwezig in de foto zoals de meeste van je foto's.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Zoals gewoonlijk weer mooi afgewerkt Johan
            Ik vraag me enkel af of een iets hoger standpunt hier niet beter was geweest om het water tussen waterval en stenen duidelijker te laten zien
            Maar dan had je die mooie voorgrond niet gehad uiteraard

Leuk om je werkwijze te lezen, niks nieuws natuurlijk maar wel leuk dat je er zo open over bent
            Over Nick Page, tjah .... goede fotograaf maar bovenal een hele goede bewerker van z'n opnames, laat ik het zo zeggen
            Maar tegenwoordig zijn er steeds meer fotografen die met verschillende brandpuntafstanden opnames maken van een locatie en deze dan samenvoegen in pp

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mooie foto, en inderdaad leuk dat je ook het hoe deelt
              https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Wederom een mooie. En inderdaad, prima afgewerkt.

Comment

Mooie foto weeral.
                  Bedankt voor de uitleg en de tips. Voor zo'n zaken ben ik op dit forum terechtgekomen.
                  https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Comment

Idd, weer een mooie. En oh ik heb al zoveel geleerd van jou en van Jos die we hier niet meer zien? Hopelijks komt hij terug. Bedankt om je kennis te delen
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Bedankt voor de reactie en meningen. Altijd gewaardeerd.
                      Dat de compo bij sommigen een beetje "schuurt" had ik wel verwacht, maar geen probleem mee, hoor. Iedere mening telt en wordt over nagedacht.
                      Zeker geen compo volgens het boekje, maar wel met een gedachte erachter.
                      Een hoger standpunt had ten koste gegaan van de mooie stroom. (het mooiste stukje van de foto, m.i.) Het lijnenspel vind ik zelf, ondanks eigenwijs,boeiend.
                      Globaal zie je 3 vierkanten,waarvan de onderste een diagonaal heeft. De lucht is weer net zo hoog als de stroom in de rechter-onderhoek.

Sieg heeft gelijk, niet nieuws onder de zon, maar in een forum zijn er altijd mensen, die net zijn begonnen, of nog niet zover zijn.
                      Elkaar helpen hoort bij een forum. Diegenen die mij tips en trucks leerden, (of leren) op BD ben ik dan ook voor altijd dankbaar.
                      Dus als ik wat "terug kan geven", doe ik dat met plezier.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Re: The Meeting of the Three Waters

Johan sinds 2008 wanneer ik mijn eerste stappen zette hier op dit forum heb ik al veel landschapsfoto's gezien en beoordeeld. Mensen die met hart en ziel hun werk serieus nemen daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen. Ik oordeel altijd eerlijk en weet van mensen dat ze de gave hebben uitstekend werk te plaatsen en vast te leggen.
                        Heb ook al veel mensen zien groeien in al die jaren. Veel goede ideeën en werken gezien. En ook iedereen mijn ideeën gedeeld alsook vele locaties. Vind het super dat mensen zoals jij gedreven zijn in het delen voor de medemens .
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Re: The Meeting of the Three Waters

Prachtige kleuren Johan. De compo ligt inderdaad niet voor de hand, maar het beeld blijft wel evenwichtig. Ik volg Pascal, had het ook net iets ruimer willen zien.

En bedankt voor de uitleg. Vind ik top

Comment

Working...
                          X