alles onder de modder bij eb
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
oesterfestijn
Collapse
X
-
-
Re: oesterfestijn
Voor mij persoonlijk komt deze te hard over, waarschijnlijk door het harde licht en teveel verscherping
Als het daarentegen je bedoeling was om er héél veel structuur in te steken dan is dat zeker gelukt
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
-
Deze vind ik persoonlijk een moeilijke. De weerspiegeling in het water is leuk, je lijkt als het ware onderwater te kijken. De rest van de foto oogt inderdaad heel hard.
Comment
-
-
aan allen
hartelijk dank voor het delen van jullie visie en voor de adviezen. Ik vond ze leerzaam en daar doen we het uiteindelijk voor.
ik meen dat het niet meer dan beleefd van mij is om wat meer info te delen.
Vooreerst : ik ging er vanuit dat het beeld het tonen waard was na mijn bewerking vanuit het origineel.
het beeld werd geschoten met een smartphone vanop een veerbootje (dus geen kwestie van meer tijd te vragen, noch om wat dichterbij te varen (;>) ).
Het origineel is inderdaad hard : midden van de dag bij erg zonnig weer. Ik had de zw/w versie minder hard gemaakt om de alom aanwezigheid van de modder te accentueren. Bij de nieuwe versie heb ik dit nog meer gedaan.
De bovengrens van de uitsnede werd gekozen om de steunbalken er volledig op te krijgen. Bij de nieuwe versie werd zoals voorgesteld 2 treden lager afgesneden.
Nogmaals dank voor jullie inbreng en de tijd die jullie er aan besteedden. Vandaar mijn uitgebreide tegemoetkoming.
origineel :
herwerkte versie :
mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/
Comment
-
Vermoedelijk is de verscherping de boosdoener. Je ziet nl. witte lijntjes.
Het contrast van de originele lijkt me dik in orde.Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
Comment