Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heidelandschap + update.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Heidelandschap + update.

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Proficiat met je HOF Paul
    Wel zonde dat ze de update niet gekozen hebben want daar komt de heide in de voorgrond er veel beter door

    grts
    Sieg
    Helemaal eens. Maar ook de gekleurde nevel is minder natuurlijk
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #32
      Re: Heidelandschap + update.

      Dank aan allen voor de positieve commentaren.

      Het liefst doe ik vogelfotografie en af en toe waag ik me ook aan landschappen. Omdat ik mezelf hierin beschouw als een beginner, lever ik ook niet zoveel commentaren maar leer ik vooral veel van commentaren op andere foto's.
      Bij dit beeld had ik de ongelooflijke beginnersfout gemaakt om allereerst de paarse randen bij de bomen te verwijderen. Helaas had dit zijn effecten op de heide, waardoor die veel fletser werd (hoe had ik dit over het hoofd kunnen zien???).
      De kleurbalans is altijd zoeken. In het midden van deze foto zie je een berk staan (rechts aansluitend op de grote dennenstruik). Daar zat de kleurbalans oorspronkelijk ook niet goed, ik heb dan met het witpipetje op de schors van de berk geklikt, waardoor de paarswaarden sterk werden teruggeschroefd (zie hier). Omdat de foto van die berk een kwartiertje later is genomen dan deze, heb ik dezelfde kleurwaarden genomen. Deze kleurbalans heb ik dan als tweede punt in de update veranderd.
      http://www.paulvanrooy.be

      Comment


      • #33
        Re: Heidelandschap.

        Proficiat! Zeer goede sfeerfoto!
        Amateur fotograaf,
        lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

        Comment

        Working...
        X