Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnebloemmetjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Zonnebloemmetjes

Graag jullie ongezouten mening, maar voor jullie iets zeggen over halo's, dat zijn resterende mistsluiers die zich echt aftekenen rond de bomen.
    Ook op de onbewerkte foto is dit duidelijk zichtbaar.

Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
    https://500px.com/marnix_photography

Re: Zonnebloemmetjes

Kleuren zijn spectaculair. Misschien de saturatie slider iets te veel naar rechts getrokken?

Wat de compo betreft vind ik dat de foto een beetje uit balans is. Ik zou een serieus stuk van de linkerkant durven af doen.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
      Kleuren zijn spectaculair. Misschien de saturatie slider iets te veel naar rechts getrokken?

Wat de compo betreft vind ik dat de foto een beetje uit balans is. Ik zou een serieus stuk van de linkerkant durven af doen.
      Saturatie slider gebruik ik zelden of nooit, het gele is wel wat gepimpt omdat het een mooi contrast heeft met de donkere lucht.
      Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy

Comment

Voor mij is er niks mis mee, dat je het geel iets optrok begrijp ik ook volkomen.
        Mooi beeld !
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Kleuren zien er op mijn scherm heel normaal uit, zelfs een beetje een groene zweem in het gebergte en lucht

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Kleuren zien er ook bij mij niet abnormaal uit. Mooie foto.
            https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Comment

Voor mij een zeer geslaagde gelaagde foto, zowel zonnebloemen, bergen als de lucht zien er goed uit.
              Het is leuk om eens mee te kijken met de bloemen, waar ze klassiek altijd in vooraanzicht op de foto staan.
              Amateur fotograaf,
              lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

Comment

Prachtige foto van een kleurrijk berglandschap dankzij het bloemenveld. Waar kan ik dergelijk veld of velden vinden zo dicht bij de bergen aan ?
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Echt een fraaie foto, zo met dat voorste deel zonnebloemen en dan die bergen erachter.
                  Maar als je een natuurgetrouwe foto wilt, is er wel degelijk iets aan de hand.
                  De RGB waarden op het "witte" stukje lucht zijn : R 255 (dus uitgebrand) G 252 en B 227.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Heel mooi hoor en veel op te zien! Goeie dynamiek en compo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                      Echt een fraaie foto, zo met dat voorste deel zonnebloemen en dan die bergen erachter.
                      Maar als je een natuurgetrouwe foto wilt, is er wel degelijk iets aan de hand.
                      De RGB waarden op het "witte" stukje lucht zijn : R 255 (dus uitgebrand) G 252 en B 227.
                      Bedankt voor je reactie maar bij de RGB waarden heb ik toch enkele bedenkingen, puur wit als uitgebrand beschouwen resulteert in 3x 255, dus je zegt dat G 252 is en B 227 dan zit er nog kleur in en is het bijgevolg niet uitgebrand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Kleuren zien er op mijn scherm heel normaal uit, zelfs een beetje een groene zweem in het gebergte en lucht

grts
                        Sieg
                        Ik volg Sieg, verder fraai beeld.
                        https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                          Bedankt voor je reactie maar bij de RGB waarden heb ik toch enkele bedenkingen, puur wit als uitgebrand beschouwen resulteert in 3x 255, dus je zegt dat G 252 is en B 227 dan zit er nog kleur in en is het bijgevolg niet uitgebrand.
                          Volledig gelijk over mijn opmerking over de uitgebrande vlek. Ik zal genuanceerder zijn : De plek zonder detail.
                          Maar je wel voorbij aan de RGB waarden.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Mooi totaalbeeld Dextro.
                            Leent zich volgens mij niet tot 'pixelpeepen' en histogram-bestudering om toch maar iets te kunnen aanhalen. Iets dat bij macro bvb wel sneller het geval kan zijn.
                            Just my 2 cents.
                            Dus degenen die dit beeld toch zo nauwkeurig ontleedt hebben: voel u aub niet persoonlijk aangesproken Ieder zijn menig en visie.

Comment

prachtige foto ,heel mooi die zonnebloemen ,ook de lucht is prachtig ,prachtige wolken had je toen , er zit volgens mijn gevoel idd wat kleurzweem in je wolkenlucht , maar algemeen beeld is mooi

Comment

Working...
                              X