Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Goed gelukt en welgemeende complimenten.
Ik denk wanneer je de middentonen wat donkerder maakt het geheel nog mooier en er vooral nachtelijker uit gaat zien.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe donker het was.
Goed gelukt en welgemeende complimenten.
Ik denk wanneer je de middentonen wat donkerder maakt het geheel nog mooier en er vooral nachtelijker uit gaat zien.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe donker het was.
Het was heel donker Johan, morgen eens proberen en kijken wat resultaat dit geeft. Bedankt voor je reactie.
Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy https://500px.com/marnix_photography
Eigenaardig beeld hoor maar het begin zit er in ieder geval wel in, maar er is nog duidelijk werk aan om het natuurlijker te laten ogen
Je nightsky is hier grijs, wat uiteraard onmogelijk kan geweest zijn.
Qua compo had ik toch wel iets meer voorgrond meegenomen zodat de rechtse bomen ook een volledige stam gehad zouden hebben.
De onderkant is uiteraard te licht uitgevallen maar kan je ook weer verder aan werken
Tevens zie ik aan je instellingen dat je hier in de nabewerking serieus moeten pushen hebt om die Melkweg eruit te halen
Ik zou nog even opnieuw beginnen vanaf de raw, denk dat er een veel natuurlijker beeld van te maken is
Marnix alvast proficiat voor je eerste stappen in astrofotografie , de foto nemen is natuurlijk heel belangrijk dat hij goed genomen is ,scherpte is één van de moeilijkste opgaven in dit soort fotografie ,want je staat daar..... in het pikdonker ! ook je instellingen zijn heel belangrijk ,maar op dit gebied vind ik het redelijk geslaagd . Maar dan komt het ,de nabewerking en dit is niet zo gemakkelijk en vergt toch wel wat oefening en PS kennis ,vooral om de helderheid van de sterren goed te laten uitkomen , hier kan het nog wat beter , ik werk vooral in verschillende lagen en tracht de sterren apart te selecteren (met selecteren en maskeren ) en daar zijn er veel van haha , als je dat gedaan hebt kan je spelen tussen je helderheid van je sterren en de donkerte van je lucht , ook kan je op deze manier gemakkelijker ruis wegfilteren zonder scherpte van de sterren te verliezen , wat ik ook belangrijk vind en meestal denkt men het tegenovergestelde , dat er wat maanlicht is, dat beetje licht kan je voorgrond op natuurlijke wijze laten overkomen ,bijlichten heeft meestal een kunstmatig resultaat .ik hoop dat je hier wat aanhebt
Bedankt voor de fijne reacties en inderdaad bij dit soort fotografie gaat er veel werk in het post-processen. Kwa bewerking kan ik best al wat maar dit is nieuw zo’n Melkweg en het beeld kan inderdaad beter. Met jullie nodige richtlijnen kan ik weer verder.
Bedankt.
Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy https://500px.com/marnix_photography
Comment