Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mooi tafereeltje.
Toch een opmerking : Fotografie is afhankelijk van licht en compositie.
Licht kan je niet veel aan doen. Of het moet zijn om op een ander moment terug te komen.
Heel moeilijk voor een dergelijke foto, maar een goede compositie leidt de kijker door het beeld. En in dit geval dwaal ik over de foto.
Laat je niet van de wijs brengen door mijn harde , maar eerlijke commentaar, en blijf zeker plaatsen.
Zoals ik aangaf, heel moeilijk voor deze foto. Soms mag men ook tevreden zijn met gewoon een fijne landelijk plaat.
En dat is het zeker.
Graag wil ik je uitnodigen om eens op mijn Flickr (zie onder) te kijken. Ik heb absoluut niet de wijsheid in pacht. ,maar ik denk dikwijls wel vanuit een compositie.
Over compositie is overigens heel veel over geschreven, en dus te vinden op google.
Fijn dat je mijn reactie sportief opvat.
Als omgeving- en natuurfoto is deze zeker geslaagd, propere presentatie. Met de opmerking van Johan kan de foto rustiger worden maar dan moet de kans zich voordoen op dat moment - hier zou geduld misschien kunnen helpen.
Uit nieuwsgierigheid : In Nederland langs de Maas ?
Ik treed Johan bij op het gebied van compositie. Een kudde blijft een kudde en grazende paarden zijn niet echt boeiend. Laat het nu juist dat zijn dat ze vele uren per dag doen. Het is inderdaad een fijne landelijke plaat. Ik zou wel nog proberen de CA in de lucht te verminderen en rond de bovenste bladeren.
Als omgeving- en natuurfoto is deze zeker geslaagd, propere presentatie. Met de opmerking van Johan kan de foto rustiger worden maar dan moet de kans zich voordoen op dat moment - hier zou geduld misschien kunnen helpen.
Uit nieuwsgierigheid : In Nederland langs de Maas ?
Comment